• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 22

“جک ما” از راز موفقیت خود در چین می گوید

“جک ما” به عنوان یکی از بزرگترین و خلاق ترین کارآفرینان دنیای امروز شناخته شده است او که کمپانی علی بابا را بنیان گذاری کرده است و موفقیت های بزرگ و سخنان جذاب او درباره موفقیت و توصیه هایش به جوانان، سبب شده مورد توجه رسانه ها و جوانان سراسر دنیا باشد جوانانی که می خواهند زندگی خود را تغییر دهند.

"جک ما" یکی از بزرگترین و خلاق ترین کارآفرینان دنیای امروز

چگونه آموختم متفاوت فکر کنم

او می گوید که 9 سال تمام در شرایط آب و هوایی مختلف هر روز بدنبال توریست هایی بوده است که به سرزمین او می آمدند تا راهنمای آنها باشد بدون اینکه از آنها پولی بخواهد! جک می گوید به این ترتیب دوستان زیادی پیدا کرده است و به او کمک کرده اند تا متفاوت فکر کند. این دوران به کودکی جک مربوط می شود و به همین دلیل او در کودکی با بچه های چینی تفاوت داشت.

چون او چیزهایی از توریست های خارجی می آموخت که کودکان دوران او چنین فرصتی نداشتند. او می گوید اینها چیزی نبود که من از پدر و مادرم یا در مدرسه بیاموزم.

جک می گوید همیشه هر چه از خارجی ها می شنیدم به آن فکر می کردم آیا این درست است؟ و این سبب شد بتوانم با دیدگاههای متفاوتی روبرو شوم که قبلا فرصت فکر کردن به آنها را نداشتم و این شیوه تفکر مرا در سنین بالاتر به کسی بدل کرد که با بقیه فرق داشتم.

چگونه انگلیسی آموختم

او می گوید به شبکه های خارجی گوش می داده تا انگلیسی را به خوبی بیاموزد و این کار را هر روز بعدازظهر ساعت 8 تا 9 شب تکرار می کرده است.

به این ترتیب او به عنوان یک راهنمای رایگان، توانایی بیشتری در ارتباط برقرار کردن پیدا کرده بود که در آینده کمک بزرگی برایش بوده است اکنون جک ما، کمپانی چند ملیتی را اداره می کند وقتی با او صحبت می کنید به نظر نمی رسد او تمام دوران جوانیش را در چین گذرانده باشد.

فیلمی که به او در نا امیدی ها قدرت می داد

جک از فیلم زیبای “فارست گامپ” می گوید که وقتی به آمریکا رفته بود و دوران سختی را می گذراند تا رویای خود را بسازد و هر بار که شکست می خورد یا نا امید می شد فیلم زیبای فارست گامپ را دوباره و دوباره نگاه می کرده است و اراده فولادی این شخصیت خیالی به او کمک می کرد که باز هم با انرژی و قدرت بیشتر ادامه دهد.

او می گوید من همان انسانی هستم که سالها پیش فقط 20 دلار درآمد داشتم و اکنون درآمد بسیار زیادی دارم چیز زیادی عوض نشده است من همان انسان هستم.

اعتماد راز موفقیت

او می گوید من کاری کردم که همه به من اعتماد کردند و این اعتماد روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد من هر کاری می کنم و هر چقدر لازم باشد هزینه می کنم، کار و تلاش می کنم تا اعتماد مشتریان و سهام داران خود را داشته باشم و این منبع بزرگی از ثروت برای همه است و در سوی دیگر سعی می کنم به اطرافیانم هم اعتماد کامل داشته باشم به بازار، جوانان و حتی فناوری های جدید. اعتقاد به همه ی اینها به شما کمک می کند موفقیت های زیادی بدست آورید.

در پایان، او سخن زیبایی می گوید: “با اعتماد، همه کارها به سادگی انجام می شود اما بدون اعتماد همه چیز پیچیده می شود.”

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید