• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 06 / 23

برنامه ریزی تعطیلات تابستان فرزندان

تعطیلات تابستان بین سه تا چهار ماه برای بچه های در حال تحصیل تعریف می شود. هدف از این مقاله ارائه ی راهکارهایی برای کمک به فرزندان در گذراندن تعطیلات تابستان است. به عنوان یک والد این نکته ها ممکن است برای شما نیز جالب باشد. بعد از چند ماه درس خواندن، اکنون کودکان در اختیار شما هستند و می توانید برای گذراندن روزهای تابستان آنها، خود تصمیم بگیرید. پس این فرصت را تلف نکنید. تعطیلات تابستان یکی از بهترین زمان ها برای کودکان است. آنها دو ماه آخر مدرسه را با رویای تابستان و اینکه چه کاری قرار است انجام بدهند، گذرانده اند. وظیفه ی ما به عنوان والدین چیست؟ در این مقاله پیشنهادهایی برای شما دارم که می تواند به شما کمک کند:

 tatili1

  1. روز و هفته ی آنها را زمانبندی و برنامه ریزی کنید: می دانم کودکان اینکار را دوست ندارند اما آنها به این کار نیاز دارند. خوردن و خوابیدن، تلویزیون تماشا کردن و دیر بیدار شدن از خواب چیزهایی نیست که آنها نیاز داشته باشند. آنها به کارهایی نیاز دارند که در زندگی آینده به دردشان بخورد.
  • زمان بیدار شدن از خواب: اگر شما در منزل نوجوان دارید، اینکار بسیار سخت تر از کودکان دوران ابتدایی خواهد بود. کار خود را شروع کنید و در تصمیم خود جدی باشید. اگر صبح زود سرکار می روید، به کوکانتان زمان بیدار شدن از خواب را بگویید ولی غر نزنید. البته می توانید به آنها حق انتخاب نیز بدهید  تا کمی بیشتر بخوابند.
  • زمان خوابیدن: اگر کودک به موقع از خواب بیدار شود، خوابیدن او نیز بسیار آسان تر خواهد بود. کودکان نباید تا نیمه های شب بیدار بمانند. اینکار برای سلامتی آنها خوب نیست و اگر در منزل نوجوانی دارید و به او اجازه ی دیر بیدار شدن از خواب را داده اید باید زمان رفتن به رختخواب را خود تعیین کنید. من شخصا فکر نمی کنم که نوجوان باید دیرتر از والدین خود از خواب بیدار شود.
  • زمان انجام کارهای روزمره را مشخص کنید. تمام کارهایی را که او باید در طول روز انجام دهد مشخص کنید.
  • زمان های خوردن غذا: من معتقدم که هر خانواده ای باید حداقل یک وعده ی غذایی را با هم بخورند. اما  به این معنی نیست که سایر وعده ها را کودکان می توانند به هر نحوی که خواستند بخورند. درمنزل ما و در تابستان صبحانه ساعت 9 صبح، ناهار ساعت 12 تا 1 صرف می شود. یکی از دلایلی که کودکان تمایلی به خوردن شام ندارند این است که ناهار را دیر می خورند. زمان های خوردن غذا باید برنامه ریزی شود. به من اعتماد کنید.
  • زمان انجام فعالیت های مهم: به عنوان مثال پسر بزرگ من شروع به چیدن چمن ها کرده است. او  چمن های منزل دایی خود را در صبح یکشنبه می چیند.
  1. به آنها وظایف و مسئولیت هایی بدهید. کودکان از کار کردن در تابستان شکایت می کنند. تابستان بهترین زمان برای آموزش واقعیت زندگی به آنهاست. هیچ احساسی بهتر از تجربه ی تمام کردن کارها به دست خود کودکان نیست. اینجا دلایلی که کودکان باید وظایف و مسئولیت هایی  در طول تابستان نیز داشته باشند بیان می کنم:
  • وظایف و مسئولیت ها بخشی از زندگی فامیلی است. به عنوان یک خانواده ما باید با هم کار کنیم. من به کودکان خود یاد می دهم که کلمه ی مادر با واژه ی برده یا کارگر در خانه، مترادف نیست. این وظیفه ی مادر نیست که تمام کارهای منزل را به تنهایی انجام دهد. کودک باید  اتاق خود را تمیز کند. در ابتدا مادر و پدر باید در انجام اینکار به کودکان کمک کنند. خوب وظایفی را که کودکان می توانند در انجام آن شریک باشند به شرح زیر است:

o       بیرون بردن آشغال ها

o       تمیز کردن میز

o       شستن ظروف

o       تمیز کردن پله ها

o       تمیز کردن حیاط

  • این کارها به کودکان حس مسئولیت می دهد: کودکان را طوری تربیت کنید که در آینده کارفرما به داشتن چنین کارمندانی افتخار کند . کودکان باید وظایف روزانه ی خود را بدون یادآوری انجام دهند.
  • وظایف و مسئولیت ها آنها را مستقل بار می آورد: پسران من نحوه ی شستن ظروف و لباس ها را یاد می گیرند. این از وظایف آنهاست. و وقتی بزرگ شدند آنها می توانند از عهده ی  اتو کردن لباس ها، شستن ظروف و شستن لباس های خود بر بیایند.

تعطیلات تابستانی فرزندان

  1. آنها را تشویق کنید به آموزش دیدن ادامه دهند: اجازه ندهید تعطیلات تابستان ذهن آنها را خالی کند. آموزش کاری سرگرم کننده است. کودکان خود را به خواندن و یادگیری مهارت های جدید تشویق کنید. به انها اجازه دهید سرگرمی های هدفمند داشته باشند. یکی از بهترین راهها برای آموزش فرزندان انجام دادن کارها با کمک و همراهی خود شماست. مثلا وقتی چیزی را تعمیر می کنید اجازه دهید آنها نیز با شما همراه باشند و به شما کمک کنند.
  2. خاطرات خوبی از تابستان در ذهنشان ایجاد کنید: کارهایی انجام دهید که خاطرات خوبی در ذهن فرزندانتان ایجاد کند. سفرهای خانوادگی نیاز به هزینه ی چندانی ندارد اما باید برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. نیازی نیست که یک سفر طولانی داشته باشید. گاهی اوقات یک سفر دو روزه هم می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. نمی دونم ولی اون چیزی که خواستم رو نگفت
    اما برای والدین گرامی عالی ست

  2. برای والدین گرامی خیلی عالیه حتما بخوانید و نظر دهید

  3. ولی اینکه جواب نداد برای بچه من لطفا یک نظر دیگه ای بنویسید

  4. میخوام نظارتی که دادم رو ببینم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید