• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 27

جهنم هولیگان‌ها +عکس

هولیگان‌های تیم‌های مختلف جهان ورزشگاه‌ها و مسابقات فوتبال را به یک جهنم تبدیل می‌کنند.

فوتبال و طرفداری دو جز جدایی‌ناپذیر هستند. تیم‌ها به هواداران‌شان نیاز دارند و مسابقات فوتبال بدون تماشاگر نیمی از جذابیتش را از دست می‌دهد. حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها و حمایت‌شان گاهی در نتایج بازی نیز اثر می‌گذارد. با این حال هواداران آشوب‌طلبی نیز وجود دارند که جو ورزشگاه ها را ترسناک می کنند و پیش از بازی یا در جریان آن اغتشاش ایجاد می کنند. اخیرا هولیگان های روسی اسپاتارک در جریان درگیری با هوادران اتلتیک بیلبائو مرگ یک پلیس اسپانیایی را رقم زدند. در نقاط مختلف دنیا هواداران آشوب طلب وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

جنوبی‌ها

اتلتیکو ناسیونال، تیم شهر مدیین کلمبیا هوادارانی به نام “جنوبی‌ها” دارد. این گروه در سال ۱۹۹۷ تشکیل شد و فعالیت‌های آشوب طلبانه علیه گاردهای امنیتی ورزشگاه‌ها و پلیس داشته است. به همین خاطر هم خودشان و هم باشگاه با محرومیت‌هایی رو به رو شدند. یک بار اغتشاشات در ورزشگاه تا جایی پیش رفت که ممکن بود یکی از بازی‌های لیگ برتری کلمبیا لغو شود.

اتلتیکو ناسیونال

جنوبی ها

۱۲

نام هولیگان‌های بوکاجونیورز آرژانتین ۱۲ است. این گروه در سال ۱۹۲۵ در نخستین اردو تاریخ باشگاه تشکیل شد. در آن اردو، هواداران به همراه بازیکنان و کادر فنی سفر کردند و آن‌ها نخستین بار دوازدهم نامیده شدند. گروه ۱۲ رقابت شدیدی با “لوس بوراچوس دل تابلون” و “لا بارا دل روخو” دارند. گروه ۱۲ مسوول تیراندازی‌ها و دزدی‌ها هستند. آن‌ها علاوه بر این بارها با نیروهای پلیس در درون و بیرون ورزشگاه درگیر شدند.

هواداران جهنمی فوتبال

هولیگان‌های بوکاجونیورز آرژانتین ۱۲

گارا بلانکا

هواداران کولوکو شیلی “گارا بلانکا” نام دارند. این دسته در ۱۹۹۰ تشکیل شد، زمانی که گروه‌های مختلف تصمیم گرفتند با هم متحد شوند. رقیبان‌شان هولیگان‌های آباخو، هواداران دانشگاه شیلی هستند. درگیری‌های لفظی گارا بلانکا بارها در بیرون و درون ورزشگاه‌ها دیده می‌شود. برخی از اعضا اجازه ندارند در مکان‌های ورزشی وارد شوند.

گارا بلانکا

هواداران کولوکو شیلی

دلیه

هولیگان‌های ستاره سرخ بلگراد به “دلیه” شناخته می‌شوند. این اسم را از دهه ۸۰ به کار بردند و در سال ۱۹۸۹ به صورت رسمی تشکیل شدند. بزرگ‌ترین رقیبان‌شان هواداران پاتیزان بلگراد و دینامو زاگرب هستند. بیش‌تر اعضای این گروه در جنگ‌های بالکان حضور داشتند و از دولت یوگسلاوی حمایت کردند.

هولیگان‌های ستاره سرخ بلگراد

طرفداران جنجالی فوتبال اروپا دلیه

هولیگان‌های فنرباغچه

هواداران تیم ترکیه‌ای برای باشگاه خطرناک هستند. آن‌ها پس از شکست تیم‌شان در لیگ ترکیه در سال ۲۰۱۰ ورزشگاه را به آتش کشیدند و تمام خشونت‌شان را به سمت دنی گیسا نشان دادند. رقیب‌شان هولیگان‌های گالاتاسرای هستند.

فنرباغچه

هواداران تیم ترکیه‌

ایریدوچیبیلی

هولیگان‌های لاتزیو که در سال ۱۹۸۷ به وجود آمدند ایریدوچیبیلی نام دارند. آن‌ها جزو حزب راست و ناسیولیست محسوب می‌شوند. هواداران آشوب‌طلب تیم ایتالیایی در بازی‌ها با پلاکاردهای سواستیکا حاضر می‌شوند و سلام روسی و فاشیستی می‌دهند. ایریدوچیبیلی‌ها، رم را تیم سیاه و معرف یهودی‌های خبیث می‌دانند. بازیکنان تیم محبوب‌شان در برخی از رفتارهای خشونت‌آمیزشان آسیب دیدند. آرون وینتر هلندی در سال ۱۹۹۲ پس از پیروزی در داربی رم به هولیگان‌ها نزدیک شد تا پیراهنش را به آن‌ها بدهد اما هواداران آن را رد کردند و او را سیاه پوست و یهودی نامیدند.

هواداران آشوب‌طلب

خشونت در فوتبال

تدی بویز ۹۵

تدی بویز هولیگان‌های تیم لژیا ورشو هستند. آن‌ها یکی از خشن‌ترین و خطرناک‌ترین هواداران اروپایی به حساب می‌آیند. هولیگان‌های لژیا نژادپرست هستند و تفکر نازی‌ها را دارند. آن‌ها هم‌چنین مسلح هستند و یکی از شغل‌های اصلی‌شان خرید و فروش مواد مخدر است. بازی به بازی رفتارهای خشونت‌آمیزشان نسبت به تیم حریف بیش‌تر می‌شود.

خشن‌ترین و خطرناک‌ترین هواداران اروپایی

تدی بویز ۹۵

هولیگان‌های شاختار

هواداران آشوب طلب شاختار دونتسک ناسیونالیست‌های اوکراینی محسوب می‌شوند که دشمن اصلی‌شان هولیگان‌های دیناموکیف هستند.

هولیگان‌های شاختار

بد بویز بلوز یا BBB

بد بویز بلوز در سال ۱۹۸۶ در اسپلیت کراوسی تاسیس شد. BBB به صورت آشکار از جنبش ناسیولیست‌های کشورشان در سال ۱۹۹۰ حمایت می‌کردند که خواهان آزادی بودند. بد بویز بلوز در آن سال با هواداران ستاره سرخ در ورزشگاه درگیر شدند که این جنگ به بازیکنان و پلیس نیز کشیده شد و تنش‌های شدید سیاسی به وجود آمد.

فوتبال اروپا

هولیگان‌های زنیت

 تظاهرات علیه سیاه پوستان

تماشاگران خشن فوتبال

هواداران زنیت سن پترزبورگ یکی از خشن‌ترین و سازمان یافته‌ترین هولیگان‌های جهان محسوب می‌شوند. آن‌ها علیه فوتبالیست‌های سیاه پوست تظاهرات کردند و گفتند: ما نژادپرست نیستیم اما نبود بازیکنان سیه چرده سنت مهمی است که به قدرت تیم‌مان کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید