• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 28

قطارهای مغناطیسی چین با سرعت 600 کیلومتر در ساعت

چین در حال تحقیق بر روی ساخت قطارهای مغناطیسی است که به اذعان کارشناسان این کشور سرعتی معادل 600 کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

این کشور همچنین در حال تکمیل برنامه ساخت ترن هایی است که می تواند با استفاده از فن آوری های پیشرفته کاربردی در آنها تا 400 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند.

دینگ رونگجون از آکادمی مهندسی چین امروز در مصاحبه ای با رسانه ها گفت که ما اکنون در اندیشه این هستیم که علایم تلویزیونی را با این ترن ها مرتبط کنیم تا مانند هواپیماها، مسافران بتوانند از صفحه تلویزیونی مقابل خود برنامه ها را تماشا کنند.

 قطارهای مغناطیسی چین با سرعت 600 کیلومتر در ساعت

این کشور در ساخت قطارهای تندرو در جهان سریعترین رشد را دارد و در سال های اخیر موفق شده است در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان فراوانی برای این فن آوری داشته باشد.
بیشتر قطارهای تندرویی که اکنون در خاک چین در حرکت هستند نهایتا 300 کیلومتر در ساعت سرعت دارند و ساخت قطارهای جدید دستاورد فنی تازه این کشور محسوب می شود.
قطاری نیز بتازگی ساخته و راه اندازی شده که برای اولین بار در مسیر پکن به شهر شانگهای یعنی از شمال به شرق کشور حرکت کرده است و تا 350 کیلومتر سرعت دارد .
از این قطار با عنوان ترن چند منظوره الکتریکی موسوم به ‘یی ام یو’ یاد می شود که به طور معمول بین 300 تا 350 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد.
این قطار در چین طراحی و تولید شده است و دارای سامانه های نظارتی بسیار پیشرفته می باشد و به گزارش تارنمایی یی سی در صورتی که مشکلی پیش بیاید به صورت اضطراری به طور خودکار نیز قابل حرکت خواهد بود.
سامانه داده های قطار نیز کنترل از راه دور است و به همین دلیل در صورت بروز مشکل از مرکز کنترل نیز قابل هدایت خواهد بود.
قطار نسل جدید چین که در زبان چینی ‘فو شینگ’ خوانده می شود بر اساس این گزارش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی چین بسیار اهمیت دارد.
چین با شبکه راه آهن 22 هزار کیلومتری در جهان رتبه نخست را دارد و نزدیک به 60 درصد از کل خطوط آهن دنیا در این کشور است.
خط آهن پکن ـ شانگهای پرتردد ترین راه آهن در چین محسوب می شود و روزانه بیش از 500 هزار نفر در این مسیر تردد می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید