• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 10

اولین قانون در بازاریابی آنلاین

هر کسب و کاری با یک هدف اصلی وارد دنیای پر از رقابت اینترنت می شود و آن چیزی نیست جز پیدا کردن مشتریان بیشتر و البته حفظ آنها!

اولین قانون در بازاریابی آنلاین

اما برای اینکه از وقت و سرمایه خود بهترین استفاده را ببرید لازم است که اصولی را رعایت کنید و از یک سری اشتباهات رایج خودداری کنید که در این مقاله به یکی از آنها می پردازیم:

قانون اول بازاریابی آنلاین

قانون اول این است که نباید در فعالیت های بازاریابی خود دچار خودشیفتگی شوید! بلکه باید تمام تلاش شما بر این باشد که بازاریابی شما متقاعد کننده و ترغیب کننده مشتری باشد بگذارید یک مثال برای شما بزنم تا موضوع روشن تر شود.

بخش بزرگی از فعالیت های بازاریابی ما در یاد بگیر دات کام بر پایه بازاریابی محتوا برنامه ریزی شده بود و در بسیاری جهات هم موفق بودیم و همه چیز خوب پیش می رفت اما بعد از سال ها کار، یک روز وقتی به بررسی آماری مقالات و ورودی هایی که از گوگل داشتیم پرداختم متوجه یک اشتباه بزرگ خود شدم! حقیقت این است که من علاقه خاصی به خودرو و موتورسیکلت های روز داشتم و البته هنوز هم دارم و به همین دلیل در زمینه ای که خود علاقه داشتم برای بازاریابی محتوا بیشتر کار می کردم اما بسیاری از کاربران وب سایت ما چنین علاقه ای به این گونه مطالب نداشتند و من کمی زیاده روی کرده بودم و به این ترتیب تعداد زیادی از کاربران احتمالی وب سایت را از دست داده بودم و مشخص بود که روی کاربران قدیمی که تاثیر خوبی نگذاشته بودم و بانس ریت (bounce rate) ما بالا رفته بود و از طرف دیگر این علاقه مندان خودروهای خیالی در زمره مشتریان هدف ما نبودند.

اما وقتی با تمرکز بر بازار هدف و نه بر علایق شخصی خود کار کردم اوضاع تغییر پیدا کرد از آن زمان تاکنون به جرات می توانم بگویم که ترافیک یاد بگیر دات کام بیش از 4 برابر بیشتر شده است. بنابراین در برنامه بازاریابی خود از تبلیغات آنلاین گرفته تا بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و …) تا اپلیکیشن های موبایلی باید بر مشتری هدف خود تمرکز کنید و اگر واقعا نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید توصیه می کنم حتما از متخصص آن کمک بگیرید. چون بازاریابی آنلاین همانقدر که ارزشمند است همانقدر هم وقت گیر و خسته کننده است و شما به هیچ وجه نمی توانید این کار را خود به تنهایی انجام دهید و در آن موفق هم باشید.

توجه داشته باشید که به عنوان صاحب یک کسب و کار شاید نیاز نباشد خودتان همه کارهای مربوط به بازاریابی آنلاین را انجام دهید اما باید استاد بازاریابی آنلاین باشید! چون هیچ کس مانند شما نمی داند که کدام روش بهتر جواب می دهد. هیچ کس مانند شما نمی تواند شبکه قوی ایجاد کند و وظیفه شما این است که کشتی بازاریابی آنلاین را هدایت کنید و باید مرتب فعالیت های گذشته و نتیجه آنرا بررسی کنید اگر در پایان متوجه شدید که بازاریابی شما برای مشتریان متقاعد کننده بوده است پس موفق بوده اید در غیر اینصورت احتمالا از مسیر اصلی منحرف شده اید!

البته خبر خوب اینکه تعداد بسیار کمی از رقبای شما واقعا از آنچه که مشتریان هدفشان می خواهد آگاه هستند (چون کار ساده ای نیست) و شما این فرصت را دارید که از بازاریابی گذشته خود بیاموزید و به خواسته های مشتری نزدیکتر شوید و جایزه بزرگ دنیای اینترنت را بدست آورید.

اما فراموش نکنید که بازاریابی آنلاین نیاز به کمک گرفتن از افراد زیادی دارد که در این راه موفق بوده اند. از تجربیات آنها استفاده کنید تجربیات سال گذشته بدرد امسال نمی خورند! دنیای اینترنت دنیای تغییرات و به روز رسانی سریع است و فکر می کنم در این راه جوانان بهترین هستند اکنون که این مقاله را می نویسم اینستاگرام در تسخیر جوانان زیر 25 ساله درآمده است آنها می توانند بهترین مشاور شما باشند. نسل من با فیس بوک کار می کردند ولی دیگر آن رونق گذشته را ندارد و شاید نسل بعدی رسانه دیگری را انتخاب کنند ولی مهم این است که بدانید کدام رسانه بهتر می تواند مشتری هدف شما را جذب کند و روی آن سرمایه گذاری کنید.

در پایان برای شما آرزوی موفقیت در همه فعالیت های مربوط به بازاریابی آنلاین را دارم و به شما قول می دهم این فعالیت ها پاداش بزرگی برای شما خواهد داشت.

علی یـزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید