• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 11

هفت نکته برای ضد سرقت کردن درب های خانه

مطالب زیادی در مورد امنیت منزل، ضد سرقت ها، چطور پنجره ها را در برابر سرقت و دزدان ایمن کرد، سوالاتی که باید از شرکت های عرضه کننده سیستم های دزدگیر خانه پرسیده شود و … خوانده اید، اما من از جمله افرادی هستم که به این اعتقاد دارم، بهترین دفاع، حمله است و یا به عبارت دیگر به نظر من کار از محکم کاری عیب نمی کند.

همچنین همیشه می گویم که پیشگیری همیشه و هر اندازه که هزینه بر باشد، باز هم از جبران خسارت و هزینه های بیشتر در این زمینه بهتر است.

هفت نکته برای ضد سرقت کردن درب های خانه

اکنون نکته را دریافتید

بله نکته همین است، شما می توانید با اقدامات بسیاری امنیت خانه و خانواده تان را تامین کنید. سوال این است که آیا شما ملزم به اجرا و پیاده سازی همه گزینه ها در لیست بلند بالای ایمن سازی و ضد سرقت سازی درب منزل هستید؟ البته که نه. اگر شما فقط تعداد اندکی از این اقدامات را اجرا کنید، خیلی بیشتر از اینکه هیچ اقدامی نکنید امینت منزلتان را تامین می کنید.

من در این بخش قصد دارم صرفا روی موضوع درب منزل تمرکز کنم. آیا می دانستید طبق تخمین های بر آورد شده، 70 درصد سارقان از طریق درب های خانه (برخلاف باور همگان که فکر می کنند سرقت ها بیشتر از طریق پنجره انجام می شود) وارد منزل می شوند که این شامل درب ورودی، درب های پاسیو و همچنین درب گاراژ می شود؟ بله این آمار تقریبا غافلگیر کننده است، به ویژه که همیشه درب ها از مصالح سخت و یکدستی همچون چوب ساخته می شوند، در حالی که پنجره ها، شیشه ای و شکننده هستند. ولی از طرفی این آمار از این جهت خوب است، چرا که این مساله باعث می شود ما توجه ویژه ای به امنیت خانه داشته باشیم.

چطور درب های منزل را ضد سرقت کنیم؟ در این مقاله به هفت مورد اشاره می شود:

یک: استفاده از متریال یکپارچه و مستحکم

توصیه های پیشنهادی: تمام درب های پشتی و ورودی ترجیحا بهتر است یکپارچه، محکم و ضد ضربه باشند. به این معنی که شما باید یک درب چوبی محکم یا حداقل یک درب با هسته چوبی محکم و یکپارچه داشته باشید.

گزینه های دیگر که می توانید از آنها استفاده کنید درب هایی از جنس فایبر گلاس و یا فلز هستند. اگر انتخاب شما دربی فلزی است، مطمئن شوید که قسمت جلویی آن به خوبی تقویت شده باشد و دارای قفل بلاک (ریلی) بوده تا مانع از این شود که دزدان بتوانند با خم کردن در به وسیله اجسام مختلف مثل جک ماشین، آن را باز کنند.

درب های فولادی تقویت شده از بهترین گزینه ها هستند، اما آنها هم نیاز به حفظ و نگهداری مضاعف برای جلوگیری از زنگ زدگی دارند.

دو: درب های بدون شیشه و پنجره

پنجره های درب ها، باعث ورود نور به راهروهای ورودی شده و ظاهری جذاب و دوست داشتنی به راهروها می دهند، اما همزمان این پنجره ها خود تهدیدی برای مالکان خانه و چراغ سبزی برای سارقان منازل هستند.

اگر این پنجره ها در محدوده دسترسی به قفل درب باز باشند، دزدان به راحتی می توانند شیشه ها را شکسته و درب را باز کنند. اگر قصد دارید درب جدیدی نصب کنید، درب هایی را انتخاب کنید که فاقد پنجره و شیشه هستند و اگر اکنون دری دارید که برخی قسمت های آن شیشه کاری شده است، و یا بشدت به چنین درب هایی علاقه مند هستید، لازم است اقدامات امنیتی خاصی را برای ایجاد امنیت و ضد سرقتی بودن آن پیاده کنید.

برای پنجره های درب از شیشه های تقویت شده استفاده کنید، و با افزودن میله های تزیینی و محافظ های فلزی، ایمنی درب را دو چندان کنید و اگر قوانین آتشنشانی محلی خود را نقض نمی کنید، می توانید قفل های بیشتری در سطح، کف و دور از چشم و نظر و دسترسی دزدان روی در نصب کنید.

درب های بدون شیشه و پنجره

سه: توجه به فضای سبز اطراف درب

هر فردی منظره گل کاری شده و سر سبز را دوست دارد، اما دقت کنید که درختچه ها و گیاهان مرتفع، متعلق به فضای روبرو و اطراف درب خانه و پنجره ها نیستند. هرگز جلوی منزل درختچه، بوته و درختی نکارید که جلوی دیده شدن درب ورودی را بگیرد. این امر باعث می شود که دزدان به راحتی پشت آنها کمین کرده و در زمان مناسب بدون اینکه کسی آنها را ببیند، نیت خود را عملی کنند.

چهار: نصب قفل کلید

برخی می گویند که قدرت و امنیت در، به اندازه قدرت و کارایی قفل آن است. حتی قدرتمندترین درب های فولادی نیز اگر قفلی روی آن نصب شده باشد که به اندازه کافی و به درستی در عمق قاب و چهارچوب درب نصب نشده باشد، به راحتی به وسیله یک ضربه سریع در برابر تدابیر دزدان بی اثر می شود. در زمان انتخاب قفل کلید، قفل هایی را انتخاب کنید که دارای نام تجاری معتبر بوده و انواع ارزان و بی کیفیت آن را نخرید.

نصب قفل کلید

پنج: قفل کلید ثانویه

در رابطه با قفل کلید، شما می توانید در کنار قفلی که انتخاب کردید، یک قفل یک طرفه و ثانویه هم نصب کنید. این قفل ها قابلیت دسترسی و باز شدن از طریق کلید از سمت بیرون خانه را ندارند و تنها وقتی قابل استفاده هستند که داخل خانه باشید (تا قفل را از داخل درگیر کنید). اما ویژگی خوبی که این قفل ها دارند این است که هیچ دزدی به هیچ عنوان نمی تواند آنها را باز کند. این قفل ها در برابر تجاوزها و تهدید دزدان وقتی در خانه و در حال استراحت و یا سرگرم امور دیگر هستید، بسیار ایمن و قابل اطمینان هستند.

شش: توجه به چهار چوب و فریم درب

در زمینه ضد سرقت کردن درب خانه از چهارچوب و تیرک های عمودی در، غافل نشوید. این دو بخش برای امنیت درب خانه شما بسیار ضروری و با اهمیت هستند. یک ضربه سریع به یک چهار چوب و فریم ضعیف، به راحتی آب خوردن باعث ترک خوردن و باز شدن درب می شود- که معمولا هم این مساله نادیده گرفته می شود.

برای رفع این نقیصه بهتر است به جای استفاده از یک صفحه نازک و بی دوام، از یک جعبه ضربه عمیق استفاده کنید (جعبه ضربه یک نوع جعبه فولادی است که اجزای قفل کلید شما را در خود جای می دهد)؛ برای این کار، به جای استفاده از تنها یک چهارچوب، پیچ های 3 را در عمق دیوار وصل کنید و در همین رابطه، شما باید چهار چوب درب را به وسیله فولاد گالوانیزه تقویت کنید تا در مقابل هُل، ضربه و دیگر اقدامات برای شکستن درب، آن را ایمن کنید.

هفت: درب های شیشه ای ریلی

سارقان اغلب درب های شیشه ای ریلی را به عنوان یک مورد ایده آل می شناسند، ولی اقدامات بسیاری وجود دارد که شما می توانید با اجرای آنها امنیت قسمت ورودی و تزیینی درب را افزایش دهید. پیش از هر چیزی، مطمئن شوید که درب شما از یک شیشه ساده تعبیه نشده باشد، بلکه در ساخت آن از شیشه های تقویت شده و یا پلاستیکی (مانند پلی کربنات) استفاده شده باشد.

درب لغزشی

همیشه درب های شیشه ای را قفل نگاه دارید. یک پرچ (dowel) چوبی یا فلزی را در شیار (track) قرار دهید -طول میله نباید بیش از ¼ طول شیار باشد- تا نتوان درب را با اِعمال زور باز کرد. مطمئن شوید که شرکت تولید کننده دزدگیر انتخابی شما، روی سیستم های به کار رفته، گیرنده های حرکتی و یا لرزشی نصب کرده باشد تا در صورت شکستن شیشه زنگ به صدا در بیاید.

همچنین از داخل، جلوی درب پرده نصب کنید تا دزدان قادر به دیدن فضای داخلی خانه نباشند.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید