• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 13

بیست ایده ارزان قیمت برای دکوراسیون منزل – قسمت دوم

بیست ایده ارزان قیمت برای دکوراسیون منزل _ قسمت اول

در قسمت اول به ده ایده ارزان قیمت برای تغییر دکوراسیون منزل اشاره شد که با وسایل ارزان قیمت، در دسترس و حتی دور ریز و با کمی خلاقیت می توانید فضا و حال و هوای خانه خود را تغییر دهید خصوصا با نزدیک شدن به عید نوروز و نو شدن طبیعت، شما هم می توانید در منزل خود تغییری زیبا و دلچسب ایجاد کنید.

در این مقاله نیز در ادامه مقاله قبل به ده مورد دیگر تغییر دکوراسیون منزل اشاره می شود.

سبک و سلیقه خود را در خانه به نمایش بگذارید

فضای بخش مشخصی از اتاق را-در این عکس راه رو انتخاب شده است- با استفاده از یک آینه کمی دراماتیک و نورانی کنید. من این آینه را خود با استفاده از یک اسپری، رنگ کرده ام.

استفاده از آینه در دکوراسیون ارزان قیمت

رنگ ها را به منزل خود دعوت کنید

لامپ های رنگی تاثیر شگرف و جالب توجهی در محیط خانه خواهند داشت. لامپ ها را به یک رنگ مشخص محدود نکنید، و از لامپ های دیگر با نور های خنثی مثل سفید و زرد نیز در کنار لامپ های نور رنگی استفاده کنید.

استفاده از لامپ های رنگی در ایده های دکوراسیون

از کتاب ها برای زیباسازی منزل استفاده کنید

بودن چندین کتاب در کنار هم، همیشه جالب توجه است. اگر قفسه های کتابخانه تان برای قرار دادن کتاب های بزرگ به اندازه کافی مرتفع و یا جادار نیستند، می توانید کتاب ها را روی یک سطح صاف مثل نیمکت و یا انتهای میز بگذارید.

استفاده از کتاب ها برای زیباسازی منزل

از چند شمع کمک بگیرید

وقتی که چندین شمع در کنار هم قرار می گیرند، جلوه زیبایی پیدا می کنند، به ویژه اگر روی یک سطح جادار و وسیع مثل میز قهوه خوری قرار داشته باشند. هر چه سطح مورد نظر بزرگ تر باشد، باید از شمع های بزرگتری هم استفاده کرد. از 4 یا 5 شمع استوانه ای هم رنگ با ارتفاع متفاوت داخل ظروف و جعبه های شیشه ای برای این منظور استفاده کنید.

استفاده از شمع در زیباسازی منزل

ایجاد تغییر با ست کردن رومیزی و رو تختی

مهم نیست در چه فصلی از سال به سر می برید، به هر حال می توانید با استفاده از ملافه های گلدار و یا رو بالشتی های کتانی سفید، در طول سال اتاق خوابی با تم بهاره داشته باشید. از پارچه های طرح دار با زمینه سفید استفاده کرده تا میان طرح گل ها هماهنگی ایجاد شود. میزهای پاتختی را با استفاده از رومیزی های گلدار و یا رانرهای سفید گل برجسته زینت دهید.

ایجاد تغییر با ست کردن رومیزی و رو تختی

از وسایل دور ریختنی و اشیای طبیعی استفاده کنید

در بخش ورودی خانه، حال و هوای بیرون را با استفاده از  یک جالباسی ساخته شده با وسایل دور ریختنی و موجود در طبیعت به خانه منتقل کنید. با استفاده از چسب های تهیه شده از پلی اورتان، تعدای سنگ را به بخش انتهایی دستگیره های دراور چسبانده و سپس هر دستگیره را روی یک تخته چوب پیچ کنید.

از وسایل دور ریختنی و اشیای طبیعی در زیباسازی منزل استفاده کنید

از وسایل خانه به شکل های دیگری بهره مند شوید

شما می توانید با تبدیل صندلی زهوار در رفته تان به یک میز کنار سالنی، به آن حیات دوباره ببخشید. اگر در صندلی سوراخ هایی دیده میشود، می توانید روی آن سوراخ یک سینی گذاشته و داخل سینی یک ساعت شماته دار، چراغ مطالعه و چیز های دیگر قرار دهید.

استفاده از صندلی به شکل دیگر برای زیباسازی منزل

با رنگ سبز به خانه انرژی ببخشید

با افزودن رنگ های با طراوتی مثل سبز، به فضای دلگیر و کسالت بار اتاق انرژی ببخشید. هر چند که این اتاق تا حد زیادی با سایه ها و افزودنی های بسیار، زیبا شده (به خصوص مجموعه رنگ های به کار رفته در قالی)، گاهی با رنگ های جسورانه و زنده ای مثل گل ها و شکوفه های سبز می توان به فضای اتاق انرژی بیشتری داد.

استفاده از رنگ سبز د ر زیباسازی منزل

مجموعه های خود را به نمایش بگذارید

در طی ماه هایی که از شومینه استفاده نمی شود، می توان از آن برای نمایش مجموعه گلدان های سفالی و یا دیگر اشیا مورد نظرتان استفاده کنید. وسایل مشابه از نظر رنگ و الگو با اندازه های مختلف را با ترتیبی ساده داخل شومینه قرار دهید.

استفاده از مجموعه اشیا در زیباسازی منزل

با آینه فضای اتاق را توسعه دهید

با نصب آینه مناسب (تقریبا به ارتفاع سه چهارم دیوار) در فضای اتاق و پذیرایی، می توانید فضا را به شکلی تغییر داده که بزرگتر به نظر برسد. نصب آینه در واقع یک ترفند کلاسیک در حیطه دکوراسیون داخلی، برای ایجاد وسعت در فضای خانه است.

استفاده از آینه برای فضا دادن به منزل

امیدواریم از این بیست ایده ای که در قسمت اول و دوم مقاله ” بیست ایده ارزان قیمت برای دکوراسیون منزل” ارائه شد بهره لازم را برده باشید و بتوانید فضای خانه خود را به زیبایی و با هزینه اندک تغییر دهید.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید