• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 14

اجرای ساز دهنی از ترانه چه دنیای شگفتی لویی آرمسترانگ

اجرای یک قطعه ساز دهنی از ترانه موسیقی دان مشهور لویی آرمسترانگ در این ویدیوی کوتاه می بینید که نت ها روی تصویر به نمایش در می آیند و می توانید از آن برای آموزش ساز دهنی استفاده کنید و این قطعه زیبا را بیاموزید که یکی از برجسته ترین قطعه های موسیقی دنیاست.

لویی آرمسترانگ از مشهورترین موسیقی‌دانان جاز و از برجسته‌ترین ترومپت‌ نوازان تاریخ موسیقی است. از ترانه‌های معروف وی می‌توان به سلام دالی  (Hello, Dolly) و چه دنیای شگفتی (What a wonderful world) اشاره کرد.

او را می‌توان به تنهایی مهمترین شخصیت در گسترش موسیقی جاز دانست. آرمسترانگ همچنین، بعنوان یکی از محبوب‌ترین نوازنده‌های قرن بیستم، بیشتر از هرکسی، توانست احساس و لذت موسیقی جاز را به مخاطبانش در سرتاسر جهان، منتقل کند. اگرچه در فقر و تبعیض نژادی شدید بزرگ شد، اما موسیقی اش را  سخاوتمندانه عرضه کرد که خوشایند و مایهٔ سرخوشی شنونده‌هایش می‌شد.

پدر لویی، خانواده اش را اندکی بعد از به دنیا آمدن پسرش در سال 1901 میلادی ترک کرد. لویی آرمسترانگ در هفت سالگی، تقریبن به طور تمام وقت کار می‌کرد؛ شبها، برای فاحشه خانه‌ها زغال سنگ می‌برد و روزها در یک سمساری با دمیدن در ساز بادی اش، ورود مشتریان را اعلام می‌کرد. در ۱۲ سالگی، بعد از شلیک هوایی با یک اسلحهٔ خالی، او را به دارالتادیبی در شهر بردند.

او در آنجا با رهبر ارکستر، پیتر دیویس، آشنا شد  پیتر دیویس در ابتدا از آموزش او سرباز می زد اما چند نگذشت که توانایی لویی او را متقاعد کرد این پسر سیاه پوست را به عنوان شاگرد قبول کند.

یکی از کارهای برجسته او روش خواننندگی خاصش بود که در Heebie Jeebies برای اولین بار مطرح شد و به جای استفاده از واژه ها به صورت فی البداهه صداهایی را هجی می کرد و بسیاری او را اولین کسی می دانند که این روش را ابداع کرده است

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید