• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 07 / 11

کمپوت زردآلو

مواد لازم:

زردآلو

شکر

نکته:

در ابتدای آموزش این نکته را متذکر شویم که مقدار زردآلو و شکر در مواد لازم بیان نشده است چون همان طور که در زیر می خوانید بسته به ذائقه شما و شیرین یا کم شیرین بودن زردآلوها این مقادیر متفاوت است.

طرز تهیه:

سعی کنید زردآلوهایی را انتخاب کنید که سفت و سالم باشد پس ابتدا زردآلوهای نرم و له شده را جدا کنید. زردآلوها را بشویید و با چاقوی تیزی آنها را به دو نیم ببرید و هسته زردآلو را خارج کنید.

zardaloo1

زردآلوها را در شیشه تمیز درب فلزی بریزید به طوری که دیگر شیشه برای زردآلوی بیشتر جای نداشته باشد.

طرز تهیه کمپوت زردآلو

در پارچ یا کاسه گودی مقداری آب سرد از شیر آب بریزید. شکر را به آب اضافه کنید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود. این آب شکر باید طبق ذائقه شما باشد اگر زردآلوها شیرین است و یا اگر کمپوت خیلی شیرین دوست ندارید، شکر کمتری بریزید. سعی کنید آب شکری تهیه کنید که از نظر شیرینی میانه باشد و نه خیلی شیرین و نه خیلی بی مزه باشد و وقتی آن را می چشید فقط طعم مختصری از شیرینی را حس کنید.

مقدار آب شکر هم بسته به میزان زردآلوی شما دارد. پیشنهاد می شود در پارچی، آب شکر را تهیه کنید اگر کم آمد دوباره آب و شکر را به یکدیگر مخلوط کنید و اگر زیاد آمد می توانید با افزودن کمی آبلیمو و گلاب به آن و گذاشتن در یخچال، شربت خنکی را نوش جان کنید.

آب شکر را در شیشه حاوی زردآلو بریزید. به طوری که شیشه لب به لب پر از آب شکر شود. درب شیشه را ببندید.

zardaloo2

قابلمه ای انتخاب کنید که ارتفاع آن تقریبا برابر ارتفاع شیشه باشد. کف قابلمه دستمالی یا پارچه ای قرار دهید و شیشه ها را در قابلمه قرار دهید. تا نزدیک درب شیشه ها در قابلمه آب بریزید و شعله را بلند کنید تا آب به جوش آید. سپس شعله پخش کنی زیر قابلمه بگذارید و زیر شعله را کم کنید البته به حدی شعله کم شود که آب جوش مختصری داشته باشد.

2.5 تا 3 ساعت زمان لازم است تا کمپوت آماده شود.

شیشه ها را روی سینی تا چند ساعت برعکس و رو به درب آن قرار دهید و هر نیم ساعت درب آن را بپیچانید تا هوای داخل شیشه به طور کامل خارج شود. این کار عمر کمپوت را افزایش می دهد.

کمپوت زردآلو معمولا تا 6 ماه قابل نگهداری در یخچال است.

کمپوت زردآلو را به عنوان دسر در فصل سرد سال که زردآلو در بازار موجود نیست، میل کنید و لذت ببرید.

نوش جان

ندا مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید