• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 07 / 14

با 300 دلار يك نمونه سه بعدي خيره كننده از خود بسازيد

در يونان باستان افراد متمول و طبقه اشراف جامعه از خود مجسمه هاي برنزي سفارش مي دادند. از آن زمان تا كنون تلاش هاي بسياري براي ساخت نمونه هاي این چنینی به روش هاي مختلف انجام شده است از نقاشي هاي حجمي گرفته تا اسكن سه بعدي و ساخت مجسمه هاي مشابه كه هر كدام ضعف خود را در اين شبيه سازي دارند و يا كيفيت كار مناسب نيست يا اينكه قيمت آن بسيار گزاف است. اما شركتي تازه تاسيس در هامبورگ به نام تويين كايند با استفاده از فناوري پرينت سه بعدي توانسته است از افراد نمونه هاي سه بعدي بسيار زيبا و جالبي بسازد. حتي بسياري سفارش نمونه هايي از حيوانات خانگي خود داده اند. نمونه هاي ساخته شده بسيار جالب و دوست داشتني هستند و مي توان آنها را مانند يك عكس يادگاری تا مدت ها نگه داشت فكر كنيد فرزند شما مجسمه اي از دوران كودكي شما را ببيند. يا اينكه از فرزند خود نمونه اي بسازيد و آنرا سالها بعد وقتي كه بزرگتر شده است و خود داراي فرزنداني شده است هديه بدهيد و البته بسياري كارهاي جالب به اين روش مي توان انجام داد كه خاطره انگيز هم خواهد بود.

یادگاری با پرینت سه بعدی

نمونه هاي ساخته شده چيزي در حدود 6 اينچ معادل 15 سانتي متر (اين نمونه در حدود 300 دلار قيمت دارد.) تا 13 اينچ معادل 33 سانتي متر (نمونه اي به اين ابعاد در حدود 1700 دلار قيمت دارد.) قد دارند. در نمونه مورد نظر همه چيز از ژست، مدل لباس و مدل مو به خوبي قابل مشاهده است و البته با همان رنگ ها و بسيار بيش از انتظار به واقعيت نزديك هستند.

مجسمه کامپیوتری از شما

كريستينا و تيمو دو مبتكري هستند كه اين شركت را تاسيس كرده اند آنها از فروشگاهي در توكيو به نام اوموتو كه خود را به عنوان اولين عكاس سه بعدي در دنيا ثبت كرده بود الهام گرفتند آنها شيفته اشكال كوچك توليد شده در اين فروشگاه شدند و تصميم گرفتند از اين فناوري آن گونه كه خود مي خواهند استفاده كنند و به سختي روي آن كار كردند مي خواستند اشكالي واقع گرايانه توليد كنند بنابراين نياز داشتند كه از مشتريان خود اسكن سه بعدي داشته باشند. آنها از يك كارگردان جلوه هاي ويژه تلوزيوني كه در اين زمينه تجربه داشت كمك گرفتند و توانستند نتيجه مورد نظر خود را بدست آورند.

کپی سه بعدی افراد

بعد از اينكه تجربه بيشتري در اين زمينه بدست آوردند توانستند سيستمي را تكميل كنند كه مي توانست در كسري از ثانيه از همه جوانب به صورت 360 درجه از سوژه عكس بگيرد و آنها را به صورت زمانبندي شده در كنار هم قرار دهد و يك تصوير سه بعدي ايجاد كند. محصول آنها كوچك اما فناوري استفاده شده در آن بسيار پيچيده بود.

nemoone5

و اكنون اين فناوري در اختيار همگان قرار دارد مي توانيد هر لباسي كه مي خواهيد بپوشيد و خود را به شكل هنرپيشه مورد علاقه خود در آوريد و آنگاه يك نمونه سه بعدي از خود را بسازيد كه خاطره انگيز، خنده دار يا دوست داشتني باشد.

اين فناوري هم مانند هر فناوري ساخته دست بشر داراي محدوديت هايي است و شركت سازنده توصيه كرده است از موادي مانند: ابريشم، حرير و توري در لباس هاي خود استفاده نكنيد به عبارت ديگر در چنين روز بزرگي كه قرار است از شما ماكتي ساخته شود چنين لباس هايي نپوشيد. و البته ديگر هيچ محدوديتي وجود ندارد مي توانيد با لباس كوهنوردي و كوله پشتي، كلاه لبه دار، همراه با حيوان خانگي يا همراه با دوستان خود شبيه سازي را انجام دهيد.

شبیه سازی سه بعدی

در بررسي كه از عكس ها انجام شد مشخص شد در بعضي از نمونه ها هاله هايي از رنگ ها به صورت ناخواسته ايجاد مي شود كه به خصوص در چهره بيشتر خود نمايي مي كند و براي ديدن آنها بايد دقت كنيد ولي در بقیه موارد نمونه هاي ساخته شده بي عيب و كامل هستند.

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. خیلی جالبه ولی هنوز تو ایران نیست

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید