• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 25

40 درصد از بزرگترین شرکت های آمریکایی توسط مهاجران تاسیس شده اند!

آیا می دانستید که 40 درصد از 200 کمپانی اول آمریکا توسط مهاجران یا فرزندان آنها تاسیس شده اند؟ به نظر عدد بزرگی می آید به نظر شما دلیل آن چیست؟

40 درصد از بزرگترین شرکت های آمریکایی توسط مهاجران تاسیس شده اند!

طبق یک تحقیقات که از طریق یک مجله آمریکایی انجام شد مهاجران دو برابر خانواده های دیگر که شهروند آن کشور هستند، شانس کارآفرینی دارند! اما ما در این مقاله به بررسی این دلایل می پردازیم:

پوست کلفتی!

فرض کنید در خانواده ای ایده آل و آرام بزرگ شده اید که همه چیز برای شما آماده بوده است برای خود دوستانی داشته اید که از کودکی با آنها بزرگ شده اید و هنوز هم با یکدیگر رابطه دارید.

از سوی دیگر خانواده ای را فرض کنید که از یک جنگ خانمان سوز فرار کرده است و به کشور دیگری پناهنده شده فرزندانشان نمی توانستند بیرون بروند تا بازی کنند پدر و مادر برای تهیه غذا با ترس و احتیاط بسیار، از خانه خارج می شده اند و فشار و سختی های زیادی را تحمل کرده اند. آنها برای زنده ماندن تلاش کرده اند و برای کمترین ها و حداقل ها بیشترین تلاش خود را بکار بسته اند. آنها نگران زنده ماندن فرزندان خود بوده اند و فشارهای وحشتناکی را تحمل کرده اند. این خانواده و این فرزندان به معنای واقعی توانایی بالایی در تحمل سختی و فشار را داشته اند. برای چنین افرادی 5 یا 6 روز کار مداوم و دوری از فرزندان قابل تحمل تر است چون آنها آموخته اند که برای زندگی بهتر باید جنگید و سخت کار کرد و تمام خانواده با هم همکاری خواهند کرد و این سختی ها را نحمل خواهند کرد چون بزرگتر از آن را تحمل کرده اند.

پس شرط لازم برای ساختن یک کسب و کار موفق و بزرگ این است که بسیار پوست کلفت باشید.

صبر و تحمل بالا

یکی از کارهای سخت دنیا گرفتن اقامت آمریکاست و گاه افراد نزدیک به 10 سال درگیر می شوند تا بتوانند شهروند این کشور محسوب شوند. مهاجران به همین دلیل صبر و تحمل را خواهند آموخت و بسیاری از آنهایی که صبر و تحمل ندارند نخواهند توانست اقامت این کشور را دریافت کنند این صبر زیاد است که به آنها می آموزد در برابر روزهای سخت کسب و کار تحمل کنند و ادامه دهند تا موفقیت را در آغوش بکشند.

پرکاری

در آمریکا مردم عادت دارند بیشتر پول خود را خرج کنند و سعی نمی کنند برای پس انداز بیشتر کار کنند اما مهاجران معمولا پر کارتر هستند و در کشور خود آموخته اند که هر روز ساعت های بیشتری کار کنند. ساعت کاری در آمریکا معمولا 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است در حالی که یک کارآفرین زودتر کار خود را شروع می کند و دیرتر به خانه می رود و به همین دلیل مهاجران در بدست آوردن سهم بیشتر از بازار موفق تر هستند.

قدر پول را بیشتر می دانند

بیشتر مهاجران کسانی هستند که در مسیر مهاجرت که گاه در بیش از یک کشور غریبه ساکن شده اند پول زیادی از دست داده اند و به سختی می توانسته اند در کشوری بیگانه درآمد داشته باشند آنها می آموزند که برای کمترین مقدار از پول خود ارزش قائل شوند. آنها به صورت ناخودآگاه برای پول ارزش بیشتری قائل می شوند و یک کارآفرین اگر ارزش و قدر پول را نداند قبل از موفقیت، ورشکسته خواهد شد.

آنها با خطر کردن آشنا هستند.

بیشتر مهاجران به خاطر شرایط سخت و یا نامطلوب در کشور خود بسیاری از داشته های خود را برای یک زندگی بهتر رها کرده اند در حالی که ممکن بوده کشته شوند یا تمام دارایی خود را از دست بدهند. بعضی از آنها برای زندگی روزمره خود هر روز باید خطر می کرده اند پس با آن آشنا هستند در کسب و کار هم همیشه خطر کردن وجود دارد و بخشی از فرآیند روزانه آن است.

کارمندی که استخدام می کنید ممکن است کارایی نداشته باشد. هزینه ای که بابت تبلیغات و بازاریابی می پردازید ممکن است نتیجه ای نداشته باشد هیچ ضمانتی برای سوددهی وجود ندارد و کارآفرینی و خطر کردن همیشه با هم همراه هستند و بیشتر مردم تحمل این همه ریسک و نا اطمینانی را ندارند. بیشتر مردم به دنبال یک زندگی آرام و بی درسر هستند و خود را با دردسرهای تاسیس یک کمپانی بزرگ اذیت نمی کنند!

قربانی کردن!

برای اینکه کارآفرین موفقی باشید مجبورید سخت کار کنید هزینه کنید، از وقت خود برای بودن در کنار فرزندان بزنید خوشگذرانی را کنار بگذارید و بسیاری چیزهایی را که دوست دارید باید برای کسب و کار خود حداقل به صورت موقت کنار بگذارید.

و مهاجران، قربانی کردن خواسته ها و علایق خود را زمانی که ترک وطن می کنند و فقط یک چمدان با خود همراه دارند می آموزند! خانه، زندگی، فامیل، دوستان، وطن و … همه را رها می کنند تا زندگی بهتری بسازند.

فرهنگ زبانی گذشته

مهاجران در کشورهای غریب وقتی یک هم وطن را می بینند خیلی زود لهجه و طرز برخورد او را می شناسند و با هم ارتباط برقرار می کنند و این ارتباط می تواند به یک رابطه کاری تبدیل شود به عنوان مثال یک خانم آرایشگر ایرانی در آمریکا تعداد زیادی مشتری ایرانی خواهد داشت و یک آقا که در زمینه تدریس زبان مهاجران کار می کند بسیاری از هم وطن هایش مشتری او خواهند بود و …

توانایی جهانی کردن کسب و کار را دارند

کسی که کمپانی ردبول را تاسیس کرد اولین بار در تایلند این نوشابه را چشیده بود این نوشابه ای بود که رانندگان جاده ای برای اینکه پشت فرمان خوابشان نبرد آنرا می نوشیدند این نوشابه در زبان تایلندی هم معنی نوشابه قرمز را دارد و فقط نام نوشابه را ترجمه کرد و آنرا به آمریکا برد و اکنون از فروش نوشابه انرژی زا ارزش کمپانی او میلیاردها دلار است. ارتباطات بین المللی فرصت های زیادی را در اختیار هر کسی قرار می دهد و مهاجران این ارتباطات را به خوبی در اختیار دارند.

علی یـزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید