• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 25

شبیه سازی نور طبیعی در عکاسی

نحوه استفاده از فلاش برای عکاسی: شبیه سازی نور طبیعی

شبیه سازی نور طبیعی به وسیله یک منبع نور مصنوعی در 6 گام آسان

نحوه استفاده از فلاش برای عکاسی

عملیات

ایجاد نور طبیعی به وسیله ابزار فلاش

سطح مهارت: متوسط

وسایل مورد نیاز:

  • دوربین DSLR (دوربین حرفه ای، مخفف “Digital Single Lens Reflex” می باشد. دوربین DSLR به دوربین دیجیتالی گفته می شود که از یک سیستم آینه ای مکانیکی و پنتاپریسم برای هدایت نور از لنز به یک منظره یاب نوری در پشت دوربین استفاده می کند)
  • لنز زوم
  • متحرک بیسیم
  • پایه چراغ
  • ملحفه
  • گیره/نوار چسب برقی
  • چند فیلتر (فیلتر تیره خاکستریND ) (اختیاری)
بخش های اولیه این مقاله را فراموش کرده اید؟

هر اندازه که استفاده از فلاش اکسترنال برای دروبینتان و گرفتن چند عکس به وسیله آن آسان است، اغلب نتیجه این کار چندان چنگی به دل نمی زند- و به سادگی مشخص است که آنها با استفاده از نور غیر طبیعی گرفته شده اند. از این رو، در ادامه، به شما نشان می دهیم که چگونه می توان با استفاده از یک منبع نور مصنوعی، نوری همچون نور طبیعی در عکس داشته باشیم.

ساده ترین راه برای نایل آمدن به چنین هدفی، استفاده از منبع نور طبیعی موجود همچون پنجره، در و کنترل نور موجود در محیط است. شما با قرار دادن فلاش بیرون از پنجره و در، می توانید نوری مشابه نور طبیعی داشته و آن را در فضایتان مدیریت کنید. نور حاصل را با استفاده از یک ملحفه در محیط پراکنده سازید، در این صورت مطمئن باشید که در محیط مورد نظرتان نوری عالی خواهید داشت و دیگر نیازی به تهیه اکتاباکس های گران قیمت نیست.

اکتاباکس برای پخش بسیار یکنواخت نور با حداکثر استفاده از نور فلاش و داشتن حداقل سایه، امکان به کارگیری با و یا بدون دیفیوزرهای داخلی و خارجی است.

شما می توانید این عکس ها را با منابعی که در اختیار دارید بگیرید، مثلا چرا به کافه و یا گارگاه صنایع دستی محله خود نمی روید و چند عکس از افراد مشغول به کار در این محیط ها نمی گیرید؟

پشت زمینه

پشت زمینه (ملحفه) را به درستی و با دقت در جای مناسب قرار دهید. ملافه خود را محکم و با دقت روی پنجره و یا درگاه نصب کنید. اگر در محل مورد نظر چیزی موجود است که می توانید از آن برای آویزان کردن ملافه استفاده کنید بهتر است به جای نوار چسب این کار را با استفاده از گیره انجام دهید و ملافه را محکم کنید. گاهی در کنار استفاده از گیره نیاز به نوار چسب برای محکم کردن بخش پایینی ملافه نیز ضروری می باشد.

ایجاد پشت زمینه مناسب

ایجاد منبع نوری

فلاشتان را پشت ملافه (در طرف مخالف سوژه) و روی پایه قرار دهید، و سوژه را به ملافه نزدیک کرده و قدرت و توان دوربین را روی حالت حداکثر قرار دهید. دوربین را یک متر دورتر و درست در خط الراس مرکزی ملافه قرار دهید. اگر دوربین شما قابلیت TTL داشته باشد، بهتر است، فلاش را روی حالت دستی تنظیم کرده و اگر قابلیت زوم دارد آن را روی حداکثر تنظیمات تنظیم کنید.

قابلیت TTL (THROUGH THE LENS) از میان لنز – یک سیستم نورسنجی بر اساس نور ورودی به لنز. این سیستم وظیفه ی نورسنجی/فوکس خودکار را در دوربینهای DSLR بر عهده دارد.

ایجاد منبع نوری در عکاسی

اقدامات اولیه

برای تقویت و افزایش روشنایی نور صحنه و شارپ کردن سوژه، بهتر است سوژه نزدیک به ملافه باشد. هر چه سوژه از ملافه و منبع نوری دورتر باشد، پس زمینه و تصویر، تیره تر می شود. با این کار مجبور می شوید ایزو را تقویت کرده، چرا که در این صورت در عکس شاهد نویز و اختلال خواهید بود.

به زبان ساده ISO (ایزو) به معنای میزان حساسیت حسگر یا سنسور دوربین به میزان نور موجود در محیط است. اعداد پایین ISO به معنای کاهش حساسیت سنسور به نور بوده و برخلاف آن اعداد بزرگتر نیز با حساسیت‌های بالای نور تعبیر می‌گردد. در مورد فیلم‌های عکاسی باید گفت که پایین بودن عدد ISO به معنی ریزتر و ظریف‌تر بودن دانه‌ها و المان‌های تشکیل دهنده‌ی فیلم است و در نتیجه تصویر روان و تمیزتری به دست می آمد. به همین منوال فیلم با عدد ISO بالاتر دارای دانه‌های نمکی بزرگ‌تری بود که تصاویر دانه دانه یا زمخت‌تری را به دست می‌داد.

اقدامات اولیه در عکاسی طبیعی

بازی با تنظیمات

سعی کنید بیشتر از حالت تنظیمات دستی دوربین استفاده کنید تا روی کار و دوربین بیشترین کنترل را داشته باشید. همچنین می توانید از حالت خودکار و همچنین وایت بالانس یا تراز سفیدی استفاده کنید تا در نهایت یک عکس خام داشته باشید- در این حالت می توانید بعدا در صورت لزوم وایت بالانس را تغییر دهید. دیافراگم را روی بیشترین حالت آن (در این موردf/2.8)،سرعت شاتر 1.200 ثانیه و ایزو را روی 100 تنظیم کنید.

تنظیمات دوربین در عکاسی طبیعی

 

استفاده از ابزارهای دیگر

اگر که در نهایت با تصویری مواجه شدید که بیش از اندازه نیاز در معرض نور بود، و در عین حال تمایل به تغییر تنظیمات نداشتید، می توانید از یک فیلتر خاکستری استفاده کنید تا با استفاده از آن جلوی مقداری از نور ورودی به لنز را بگیرید. همچنین فیلترهای ND همیشه به شما در افزایش میزان تیرگی تصویر تا اندازه دلخواه و مطلوب یاری رسان خواهند بود.

فیلترهای ND: وظیفه این‌گونه فیلترها کاهش میزان نوری است که از لنز عبور کرده و به سطح سنسور می‌رسد. بیشتر افراد با عملکرد این‌ گونه فیلترها در زیاد کردن زمان نوردهی و محو کردن جریان آب یا حرکت ابرها آشنا هستند. ولی انواع مختلف فیلترهای Neutral Density یا ND کاربردهای زیادی دارند که می‌ توانند آن‌ ها را به ابزاری قدرتمند و کاربردی برای عکاسان و فیلم‌ سازان بدل کنند.

استفاده از ابزارهای دیگر

اقدامات سودمند

اگر شما فردی حرفه ای را در زمینه سوژه عکاسی خود پیدا کنید می توانید از کمک او در دریافت تصویر نهایی قابل اطمینان بهره مند شوید. تیموتی ریچارد یک مدل ساز سازه های معماری است، از این رو او می داند که چگونه کار خود را با مهارت هر چه تمام تر به انجام برساند.

تیموتی ریچارد یک مدل ساز سازه های معماری

مشخص کردن جزئیات عکس

عکس خود را با زوم لنزی 70-200mm بگیرید. ابتدا کار را با زوم 70mm آغاز کرده تا کل سوژه را در کادر داشته باشید سپس زوم را تا 200mm افزایش دهید تا اگر سوژه مورد نظرتان ژست های پیچیده ای داشت، بتوانید جزئیات بیشتری از سوژه را در عکستان داشته باشید. در این عکس، تیموتی به دقت روی یک سر ستون کار می کند.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید