• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 26

10 دروازه بان برتر تاریخ فوتبال جهان

دروازه بانی کردن برای یک تیم کار بسیار دشواری است و دروازه بان ها مسئولیت سنگینی را عهده دار می شوند و با کوچکترین اشتباه ممکن است تیم شان شکست بخورد. دروازه بان ها با واکنش های به موقع شان در یک لحظه باعث پیروزی و تغییر نتیجه بازی می شوند.

در این مقاله 10 دروازه بان برتر تاریخ فوتبال جهان را معرفی می کنیم.

10 دروازه بان برتر تاریخ فوتبال

ریکاردو سامورا

ریکاردو یکی از برترین دروازه بانان تاریخ فوتبال است  او دروازه بانی را از سال 1916 در تیم اسپانیول آغاز کرد و بعد از آن در تیم های مختلفی همچون بارسلونا، اسپانیول، رئال مادرید و نیس درخشید و جوایز بسیاری را به عنوان بهترین دروازه بان در این تیم ها به دست آورد.

برترین دروازه بانان تاریخ فوتبال

گوردن بنکس

گوردن بازیکن انگلیسی تبار متولد 1937 است .

او در سال ۱۹۵۵ زمانی که تنها ۱۷ سال داشت فوتبالش را در چسترفیلد شروع کرد.  1963 نخستین بازی ملی خود را مقابل تیم ملی فوتبال اسکاتلند انجام داد. وی در 73 بازی ملی شرکت کرد. در میان افتخاراتش پوشیدن پیراهن تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ بود که جام قهرمانی را بالای سر برد.

گوردن بنکس

لو یاشین

یاشین دروازه بان روسی متولد 1929 است. یاشین ملقب به عنکبوت سیاه یا پلگ سیاه است وبه دلیل مهارت خاصی که در دفع ضربات پنالتی داشت به عنوان بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال شناخته شده بود. او اولین دروازه بانی بود که عنوان فوتبالیست سال اروپا را به دست آورد.

عنکبوت سیاه یا پلگ سیاه

خوزه آنخل ایریبار

خوزه دروازه بان اسپانیایی متولد 1943 است. دروازه‌بان افسانه‌ای اتلتیک بیلبائو توانست به همراه اسپانیا قهرمان یورو ۱۹۶۴ شود.

خوزه آنخل ایریبار

سپ ما‌یر

مایر دروازه بان آلمانی متولد 1944 است. این دروازه بان بزرگ در تیم ملی آلمان و تیم بایرن مونیخ بسیار درخشید. در آلمان مایر به همراه شاگردش الیور کان نام آورترین و موفق ترین دروازه بانی است که تاریخ فوتبال آلمان به خود دید است.

موفق ترین دروازه بان آلمانی

دینو زوف

دینو دروازه بان ایتالیایی متولد سال 1942 است. او برای تیم های اودینزه، مونتووا، ناپولی و یوونتوس بازی کرده است. دینو 112 بازی ملی برای تیم ملی ایتالیا انجام داده است. یکی از افتخاراتش قهرمانی در یورو ۱۹۶۸ با ایتالیا بود.

بهترین دورازه بانان تاریخ فوتبال

رنه هیگیتا

هیگیتا دروازه بان کلمبیایی متولد 1966 است. هیگیتا با نام مستعار “دیوانه” یکی از منحصر به فرد ترین دروازه بان های جهان بوده که سبک خاص او که معروف به حرکت عقربی اش بود در جهان مشهور بود.

هیگیتا به عنوان خالق ضربه عقرب شناخته می شود.

دروازه بان ضربه عقربی

الیور کان

الیور دروازه بان آلمانی متولد 1969 است. او به عنوان برترین دروازه بان تاریخ نام برده می شود و به او لقب سلطان داده اند. و همچنین تنها دروازه بانی است که عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را از آن خود کرده است. او در تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ بازی می کرد.

 بهترین بازیکن جام جهانی الیور کان

جانلوئیجی بوفون

بوفون دروازه‌بان ایتالیایی متولد 1978 است و در حال حاظر در تیم یوونتوس بازی می‌کند. بوفون در صدد ثبت رکورد تاریخی خود با حضور در ششمین جام جهانی دوران فوتبالش بود اما با حذف مقابل تیم ملی سوئد در پلی آف مقدماتی جام جهانی و جا ماندن ایتالیا از جام جهانی 2018 روسیه از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

بوفون دروازه‌بان ایتالیایی

ایکر کاسیاس

بهترین دروازه بان جهان از نگاه فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال

کاسیاس دروازه بان اسپانیایی متولد 1981 است. او 167 بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داده است که رکورد بیشترین بازی ملی کشورش است. در 5 سال پی در پی بهترین دروازه بان جهان از نگاه فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال شده است.

بزرگترین افتخار کاسیاس قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ است.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. پیتر چک بهترینه بعد نویر بعد یاشین و بنکس و کان و بوفون

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید