• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 27

پاکسازی دائمی اطلاعات از گوشی هوآوی قبل از فروش

آیا قصد دارید گوشی هوآوی قدیمیتان را بفروشید و تلفن هوشمند اندرویدی جدید بخرید؟ این واقعا خبر خوبی است اما قبل از هر کاری برای جلوگیری و کاهش خطر سرقت اطلاعات شخصی باید گوشی قدیمی خود را پاکسازی کنید.

پاکسازی دائمی اطلاعات از گوشی هوآوی قبل از فروش

به یاد داشته باشید هیچگونه تابع حذفی ارائه شده در گوشی های هوآوی یا هر گوشی اندرویدی نمی تواند اطلاعات و فایل ها را به طور کامل از گوشی هوشمندتان حذف کند. با استفاده از ابزارهای ریکاوری خاص، این امکان وجود دارد که تمام آیتم های حذف شده به آسانی بازیابی شوند.

اما در این آموزش روش هایی ارائه شده است که می توانید استفاده کنید و همه داده ها را از گوشی هوآوی خود حذف کنید هم برای اهداف شخصی و هم برای فروش.

اقدامات احتیاطی قبل از اقدام
  • از تمام داده ها بک آپ بگیرید شامل پیام ها و مخاطبین و … .
  • سیم کارت و کارت حافظه را در صورت وجود، از گوشی خارج کنید.
  • از هر حساب کاربری ایمیل و وبسایت های شبکه های اجتماعی خارج شود. (Sign out)
  • IMEI (از این کد به عنوان شماره شناسنامه گوشی استفاده می شود) و شماره سریال گوشیتان را در جایی ثبت و نگهداری کنید.

در این مقاله به دو روش اشاره شده است:

روش اول: چطور تمام داده های روی گوشی هوآوی را با ریست کردن پاک کنید.

ساده ترین راه برای از بین بردن اطلاعات، حذف آنها از مد ریکاوری است.

مد ریکاوری در گوشی های اندروید معمولا برای انجام وظایف سطحی سیستم استفاده می شود مانند زمانی که تلفنتان به درستی کار نمی کند. علاوه بر این می توانید اطلاعات را حذف کنید یا تلفنتان را از مد ریکاوری فکتوری ریست کنید که اشاره به hard reset دارد.

گام اول: گوشی هواوی خود را با فشردن همزمان دکمه های Power، کاهش صدا و Home ریستارت کنید.

گام دوم: تا زمان ظاهر شدن نور روی گوشی دکمه home را در حالت فشرده نگهدارید سپس دکمه های Power و Volume را رها کنید.

گام سوم: اکنون گوشی شما باید وارد مد ریکاوری شود. برای عبور از بین گزینه ها از دکمه های افزایش و کاهش صدا استفاده کنید و از دکمه Home برای انتخاب هر گزینه ای می توانید استفاده کنید.

گام چهارم: گزینه “Wipe data/factory reset” را انتخاب کنید و برای انجام فرآیند فکتوری ریست (factory reset) دکمه Home را فشار دهید. پاک کردن تمام اطلاعات ممکن است چند دقیقه طول بکشد ولی زمانی که فرآیند به طور کامل انجام شد گوشی ریستارت شده و اکنون باید مانند یک گوشی جدید آماده کار می شود.

ریبوت کردن گوشی هوآوی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که این روش دارد این است که فایل های حذف شده از طریق برنامه های حرفه ای ریکاوری مانند Androidphone Android Recovery قابل بازیابی هستند. در زیر اسکرین شاتی از تصاویری که بعد از فکتوری ریست کردن مجددا بازیابی شده اند را می بینید.

اسکرین شات تصاویر بازیابی شده

بنابراین اگر واقعا نگران اطلاعاتتان هستید بایستی نکاتی که در روش دوم برای حذف دائمی داده ها ارائه شده است را دنبال کنید.

روش دوم: چطور تمام داده ها را از گوشی هواوی به صورت دائمی پاک کنید؟

این بخش مخصوص افرادی است که سعی می کنند تلفن اندرویدی خود را بفروشند و میخواهند تمام اطلاعات را برای همیشه و به صورت دائمی از گوشی پاک کنند.

اگر گوشی شما پر از اطلاعات خصوصی و محرمانه ای است که دوست ندارید کسی آنها را ببیند، اطلاعاتی مانند اسناد رسمی، پرونده های پزشکی، تصاویر شخصی و یادداشت های محرمانه بنابراین حذف اطلاعات روی آن به طور دائمی امری مهم است. به علاوه اگر این اسناد یا اطلاعات در دست افرادی قرار بگیرند که امکان دارد از آن سوء استفاده کنند پس پاک کردن آنها به طور کامل بایستی اولویت اول شما باشد.

متاسفانه، هیچ راهی برای حذف دائمی اطلاعات در گوشی هوآوی با استفاده از ویژگی های پیش فرض در آن وجود ندارد. البته می توانید این کار را با استفاده از یک نرم افزار حرفه ای پاکسازی اطلاعات اندرویدی انجام دهید.

برنامه پاکسازی داده های اندرویدی (Androidphonesoft Android Data Eraser) یک برنامه دسکتاپی حرفه ای و قانع کننده پاکسازی داده ها است که می تواند همه داده ها را از روی گوشی هواوی پاک کند که به هیچ وجه قابلیت بازیابی نداشته باشند. اگر داده ها با Mobile Privacy Eraser حذف شوند تضمین می شود که هیچ روشی وجود ندارد که بتوان اطلاعات را مجددا بازیابی نمود. این برنامه از الگوریتم بسیار قدرتمند و موثری برای نابود کردن دائمی هر نوع اطلاعاتی از روی گوشی استفاده می کند که معمولا به وسیله FBI و ایالات متحده استفاده می شود. امنیت و حفظ حریم شخصی شما همیشه بیشترین اهمیت را دارند و به همین دلیل است که این ابزار به شما اجازه مشاهده داده ها را قبل از حذف دائمی می دهد.

در آدرس زیر در انتهای صفحه آن مستطیل سبزرنگی است که با کلیک بر روی آن می توانید این برنامه را دانلود کنید.

لینک دانلود
گام اول: Androidphonesoft Android Data Eraser را نصب کنید

Android Data Eraser را روی کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از نصب برنامه را باز کنید اسکرین شاتی مانند تصویر زیر را خواهید دید.

نصب برنامه پاکسازی داده

گام دوم: گوشی هوآوی خود را به کامپیوتر متصل نمائید و به حالت USB Debugging تغییر دهید.

ابتدا گوشی هوشمند هوآوی خود را به حالت USB Debugging تغییر دهید. اگر نمی دانید چطور با آن کار کنید، لطفا گام های زیر را از روی تصاویر دنبال کنید.

(USB Debugging برای اتصال و اقدام به تبادل اطلاعات بین گوشی یا تبلت با کامپیوتر بکار می رود که با فعال سازی آن می توان دستگاه اندرویدی را به وسیله کابل  USBبه رایانه یا لپ تاپ متصل نمود.)

گوشی را با کابل USB به کامپیوتر متصل نمائید. بعد از چند ثانیه یک پیغام پاپ آپ روی گوشی مشاهده می کنید برای ادامه اوکی را تایپ کنید. بعد از آن گوشی باید توسط برنامه تشخیص داده شود و شما می توانید برای گام بعدی اقدام نمائید.

حالت USB Debugging

گام سوم: تمام داده ها را از گوشی هوآوی پاک کنید.

روی گزینه “Erase All Data” در بالای نوار منو کلیک کنید و برای شروع فرآیند اسکن روی دکمه “Erase” کلیک نمائید. این فرآیند چند دقیقه طول خواهد کشید لطفا صبور باشید. سپس نیاز دارید تا “Erase” در باکس برای تائید عملیات وارد کنید زیرا تمام داده ها را برای همیشه از دستگاه پاک خواهد کرد. بعد از تائید، برای شروع پاکسازی اطلاعات، روی دکمه “Erase Now” کلیک کنید.

پاکسازی کامل داده ها

گام چهارم: Factory Reset

زمانی که فرآیند پاکسازی به اتمام رسید گوشی به طور خودکار مجددا راه اندازی می شود. تمام فایل های موقت و بیهوده از حافظه، همچنین حافظه داخلی پاک می شوند. گام پایانی soft reset کردن دستگاه است تا مطمئن شوید که هیچ نرم افزار بازیابی نتواند حتی بخشی از اطلاعات دستگاه را به دست آورد. گزینه ریست معمولا از مسیر Settings -> Backup & reset انجام می شود.

Factory Reset گوشی هوآوی

نتیجه گیری

در این مقاله روش های جالبی برای پاکسازی هر چیزی از گوشی های اندرویدی ارائه شد. فکتوری ریست کردن (Factory reset) روش مهمی برای پاکسازی است اما باید برای اهداف شخصی استفاده شود. اگر قصد دارید گوشی هوآوی خود رابه افراد ناشناس بفروشید باید تمام اطلاعات روی آن را با ابزارهای حرفه ای پاکسازی برای همیشه از بین ببرید. اگرچه در این مقاله نشان دادیم که چطور اطلاعات روی گوشی هوآوی خود را پاکسازی کنید ولی شما می توانید از ابزارهای مشابه برای پاک کردن اطلاعات از هر اسمارت فون اندرویدی دیگر با هر برندی مانندGoogle ، Motorola، Nexus، Samsung، Sony و … پاکسازی کنید.

ترجمه: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید