• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 28

چطور پنجره ها را در مقابل سرقت ایمن تر کنیم، انواع پنجره و قفل های مناسب آنها

هر گاه صحبت از امنیت منزل به میان می آید، پنجره های خانه را فراموش نکنید.

در این مقاله از پنجره به عنوان محبوب ترین و ساده ترین گزینه سارقان برای ورود به منازل صحبت می شود و ایمن سازی گام به گام با بررسی پنجره های منزل و قفلهای آنها و سیستم امنیتی تلفنی توضیح داده می شود سپس به انواع پنجره، قفل های مناسب آنها، نحوه نصب پنجره لولایی نیز اشاره می شود.

چطور پنجره ها را در مقابل سرقت ایمن تر کنیم

دید زدن پنجره خانه ها از محبوب ترین سرگرمی های سارقان منازل است. پنجره هایی که به اندازه کافی ایمنی ندارند، از ساده ترین گزینه های پیش روی متجاوزان و سارقانی بوده که طیف گسترده ای از حقه ها برای ورود آسان و سریع از طریق پنجره را در اختیار دارند. اما ایجاد امنیت در پنجره های خانه نه تنها دشوار نیست بلکه کم هزینه هم هست.

ابتدا تمام پنجره های خانه از جمله پنجره های زیرزمین و گاراژ و همه پنجره های طبقات بالا که دسترسی و ورود از طریق آنها آسان است را بررسی کنید. هر کدام از آنها را روی یک تکه کاغذ با ذکر مدل، نوع پنجره-برای مثال اینکه پنجره دو جداره است و یا لولایی- و همچنین مدل قفل فعلی آنها را لیست کنید.

شاید مجبور باشید قفل و یا حداقل بخش هایی از قفل اکثر این پنجره ها را تعویض کنید. همان طور که به قفل های جدید و چفت و بست های جدید فکر می کنید، اقدامات پیشگیرانه در برابر آتش سوزی را هم در نظر بگیرید. برای مثال، اگر برای پنجره از قفل های کلید دار استفاده می کنید، دقت کنید که باید کلیدها را نزدیک پنجره نگه دارید و مطمئن شوید که در شرایط بحرانی همه اعضای خانواده می دانند کلید ها کجا هستند.

اگر پس از بررسی های اولیه دریافتید که برخی پنجره ها بیش از حد آسیب پذیر و فاقد امنیت هستند، شاید به این نتیجه برسید که حتی قفل های محکم نیز به اندازه کافی پنجره ها را ایمن در برابر دزدان نخواهند ساخت. در این حالت، بهتر است شیشه این پنجره ها را با انواع شیشه های استاندارد مثل شیشه های ضد ضربه اکریلی یا پلی کربنات و یا شیشه هایی با استقامت بالا تعویض کنید. و یا هر جا که ظاهر پنجره چندان هم برایتان مهم نیست، بهتر است بیرون از پنجره حفاظ های فلزی و یا از داخل حفاظ های کرکره ای نصب کنید. دقت داشته باشید که هر چند برخی حفاظ ها دارای قابلیت باز شدن سریع در لحظات اورژانسی هستند، با این وجود برخی انواع ثابت آنها این قابلیت را به پنجره نمی دهند که بتوان حین آتش سوزی و یا مواقع ضروری از آن استفاده کرد.

گزینه بعدی که می توانید مد نظر قرار دهید، یک سیستم امنیتی تلفنی است که هر گاه هر یک از گیرنده های نصب شده روی پنجره ها و درب ها، ورود غیر مجاز را شناسایی کردند، مستقیما پلیس و یا ارگان های امنیتی محله را در جریان بگذارند.

انواع پنجره

سارقان ابتدا تلاش می کنند تا از طریق درب وارد خانه شوند، و در صورت عدم موفقیت پنجره گزینه بعدی آنها خواهد بود. اغلب دزدان از ایجاد هر صدایی برخاسته از شکستن شیشه پرهیز می کنند. از این رو، هر چه شیشه پنجره با کیفیت تر باشد، در زمینه سرقت و دزدی از منازل، پنجره ایمنی بیشتری نیز خواهد داشت.

چفت و بست های معمولی پنجره ها به این دلیل که در برابر اعمال فشار های سارقان آسیب پذیر هستند خیلی زود از رده خارج می شوند. سارقان می توانند به راحتی با انداختن یک چاقو میان شیشه و قاب بالایی پنجره، بست آن را باز کنند، و یا اگر خیلی عجله داشته باشند، با وارد کردن نیرو به قسمت پایینی شیشه و ضریه زدن به آن، به راحتی و با کمترین تلاش شیشه را از جای در آورند.

با نصب بست های با کیفیت مطلوب برای شیشه، و محکم کردن آنها، دزدان باید تمام شیشه را بشکنند تا بتوانند قفل را باز کرده و وارد خانه شوند. در صورتی که شما قصد دارید هر از گاهی از پنجره مورد نظر جهت تعویض هوا استفاده کرده و آن را باز کنید، بهتر است از انواع قفل های گوه استفاده کرده و یا با ایجاد سوراخ های عمیق، قفل بولت نصب کنید. و در صورتی که شما روی پنجره قفل کلید خور نصب کرده باشید، دزدان مجبور خواهند شد کل شیشه را شکسته و از طریق قاب های خالی به درون بخزند.

انواع پنجره

قفل های مناسب پنجره های دوجداره کشویی عمودی
یک: قفل های گوه لولایی

این قفل ها این امکان را به شما می دهند که تا حد دلخواه پنجره را باز کرده و به علاوه از سقوط پنجره ممانعت کرده و مانع ورود سارقان نیز می شوند. با چرخاندن آن می توانید پنجره را تا هر جا که دوست دارید باز کنید.

قفل های مناسب پنجره های دوجداره کشویی عمودی: قفل های گوه لولایی

دو: قفل های تا شو

وقتی روی پنجره دوجداره ای قفل تا شو نصب می کنید، می توانید آن را باز و به یک سمت خم کرده و سپس پنجره را باز کنید.

قفل مناسب پنجره های کشویی عمودی دو جداره: قفل های تا شو

سه: قفل کلید دار

این قفل ها قابل نصب و ایده ال برای تقریبا تمام پنجره های دوجداره عمودی هستند. فقط کافی است قفل قدیمی را از روی پنجره باز کنید، سوراخ های موجود را پر کرده، با استفاده از دریل سوراخ های جدید جهت نصب قفل ایجاد کنید.

قفل مناسب پنجره های کشویی عمودی دو جداره: قفل کلید دار

نحوه نصب پنجره لولایی

از مطمئن ترین و ایمن ترین پنجره های موجود، پنجره های لولایی هستند. یک پنجره لولایی مستحکم با نصب صحیح، در واقع اصلا نیازی به قفل هم ندارد. اگر پنجره به حدی بزرگ است که یک فرد بالغ می تواند از آن عبور کند (یعنی بیش تر از 6-1.2 اینچ باز می شود)، فقط کافی است دستگیره آن را برداشته و آن را دور از دسترس و نزدیکی پنجره نگاه دارید.

اگر با این وجود، حین درگیر کردن دستگیره، با لق زدن پنجره مواجه شدید، و یا وقتی باز است نیاز به تکیه گاه داشته و یا حین باد های شدید به لرزه در آمد، لازم است تا از قفل های زنجیری استفاده کنید (همان قفل های زنجیری مورد استفاده روی درب ها) تا اندازه باز شدن پنجره را محدود کنید. برای افزایش میزان امنیت پنجره، این قفل را با استفاده از پیچ های مناسب به چهار چوب و قاب پنجره محکم کنید.

برای اعمال نکات ایمنی بیشتر، کافی است یک قفل کلید دار روی ریل پنجره نصب کنید. مطمئن شوید که کلید را در نقطه ای نزدیک به پنجره قرار داده اید جایی که حین وقوع شرایط بحرانی همه اعضای خانواده بتوانند کلید را پیدا کنند.

همچنین می توانید یک قفل زنجیری (همان قفل هایی که روی درب ها نصب می کنند) نیز روی پنجره نصب کنید تا اندازه باز شدن پنجره را محدود کنید. برای اعمال امنیت بیشتر، بهتر است با استفاده از بلندترین پیچ هایی که می شود روی پنجره استفاده کرد، آن را روی پنجره و چهارچوب آن محکم کنید.

نحوه نصب پنجره لولایی

در مقاله بعدی به راهکارهایی برای ایمن سازی پنجره های کشویی و قفل های مناسب آنها، راهکارهایی برای ایمن سازی پنجره های لولایی، نصب تجهیزات امنیتی کلیدخور، نصب حفاظهای فلزی و اقدامات نهایی جهت ایجاد ایمنی پنجره ها اشاره می شود.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید