• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 03

12 فیلمی که هرگز نباید به تنهایی تماشا کنید!

اگر جزء افرادی هستید که به تماشای فیلم، علاقه خاصی دارند حتما تجربه تماشای فیلم های ترسناک را نیز داشته اید. گاهی اوقات دیدن این فیلم ها آن هم به تنهایی، حس ترس و وحشت را در وجود انسان ایجاد می کند به همین دلیل وجود یک دوست، یک شریک یا حتی یکی از والدین در طول تماشای برخی از فیلم ها ضروری است و در صورتی که حضور شخص دیگری امکان ندارد این فیلمها را در روز تماشا کنید.

در این مقاله 12 فیلم ترسناک معرفی شده اند که تماشای آنها به تنهایی توصیه نمی شود.

یک: فیلم The Ring (حلقه)

حلقه، فیلمی فوق العاده ترسناک و ماجراجویی آمریکایی محصول سال 2002 به کارگردانی گور وربینسکی است.

این فیلم در مورد یک نوار ویدیویی نفرین شده است و افرادی که این فیلم را تماشا می کنند بعد از هفت روز می میرند. بکا و کیت دو نوجوانی هستند که در مورد افسانه این نوار ویدیویی بحث می کنند و در نهایت کیت اعتراف می کند فیلم را با دوستانش تماشا کرده است. شب بعد از این گفتگو، کیت می میرد.

مادر کیت از خواهرش که یک روزنامه نگار بوده می خواهد در مورد مرگ دخترش تحقیق کند او متوجه می شود که دوستان کیت نیز شب بعد از مرگ کیت، در یک تصادف عجیب کشته شده اند و …

دو: فیلم The Descent (نزول)

نزول، فیلمی ترسناک و ماجراجویی محصول سال 2005 به کارگردانی نیل مارشال است.

داستان شش زن که برای تماشای اعماق غاری دیدنی وارد آن می شوند ولی وارد دالان هایی می شوند که تاکنون پای بشر به آنجا نرسیده است و به جای وارد شدن به یک غار توریستی در فضای رعب آور و بیگانه قرار می گیرند و … .

فیلم The Descent (نزول)

سه: فیلم The Woman in Black (فیلم زن سیاهپوش)

زن سیاهپوش، فیلمی ترسناک و دلهره آور محصول 2012 به کارگردانی جیمز واتکینز و بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است.

داستان حقوقدانی به نام آرتور است که تازه همسرش را از دست داده و از سوی رئیسش برای به دست آوردن اسناد یک عمارت بزرگ مامور شده است و به دهکده محل عمارت می رود. بعد از ورود به دهکده با برخورد سرد اهالی روبرو شده و برای پیدا کردن اتاق با مشکل مواجه می شود در این بین با فردی به نام ساموول دیلی و همسرش آشنا می شود و شب را در آنجا سپری میکند.

این وکیل جوان بعد از ورود به این شهر عجیب متوجه می شود که بچه های این شهر به طور مشکوکی در حال مرگ هستند! آرتور پس از آگاهی از ماجرا، سعی می کند دلیلی برای این ماجرا پیدا کند نهایتاً با پیگیری هایی که انجام می دهد، متوجه می شود خانه ایی که متعلق به موکلش بوده، تحت تسخیر یک روح زن قرار دارد و … .

The Woman in Black (فیلم زن سیاهپوش)

چهار: فیلم The Babadook (بابادوک)

بابادوک، فیلمی ترسناک به کارگردانی جنیفر کنت که در سال 2014 منتشر شده است.

آملیا وانک یک زن بیوه با پسر شش ساله‌ اش ساموئل زندگی می‌کند. او شوهر خود اسکار را در یک تصادف از دست داده است. آملیا در نگهداریِ پسرِ کوچکش ساموئل که رفتارهای ناهنجاری از خود بروز می دهد، دچار مشکل شده است. ساموئل پسری عصبی با رفتارهای ناهنجار است که رفتارهای خشونت آمیزی با دیگران دارد. با اصرار ساموئل، آملیا کتابی به نام « بابادوک » را برایش می خواند، ساموئل اعتقاد دارد بابادوک واقعی است و باعث می شود روح و روانِ آملیا، بیش از پیش بهم می ریزد و اتفاقاتی که پس از آن رخ می دهد و  …

فیلم The Babadook (بابادوک)

پنج: فیلم Don’t Breathe (نفس نکش)

نفس نکش، فیلمی ترسناک به کارگردانی فده آلوارز که در سال 2016 منتشر شد.

ماجرای سه دزد حرفه ای که با سرقت وسایل گرانقیمت، روزگار می گذرانند. در یکی از سرقت ها وارد خانه ی یک کهنه سرباز جنگ خلیج فارس که هم اکنون نابیناست می شوند. به دلیل نابینا بودن صاحبخانه، احساس می کنند که کارشان می تواند راحت تر انجام شود. اما آنها پس از ورود متوجه می شوند که همه چیز آنطور که احساس می کرده اند ساده نیست و در دام هولناکی گرفتار شده اند و … .

فیلم Don't Breathe (نفس نکش)

شش: فیلم Poltergeist (فیلم ارواح خبیثه)

ارواح خبیثه، فیلمی ترسناک در ژانر دلهره آور یا هیجان انگیز محصول 1982 کشور آمریکا به کارگردانی توپی هوپر است.

داستان خانواده بوین که به دلیل مشکلات مالی، به خانه ای جدید نقل مکان می کنند اما این خانه جدید کلی ارواح خبیث دارد که منتظر مانده اند تا بوین ها به این خانه نقل مکان کنند و آنها را تسخیر کنند و… .

Poltergeist (فیلم ارواح خبیثه)

هفت: فیلم Antichrist (فیلم ضد مسیح)

ضد مسیح، فیلمی به کارگردانی لارس فون تریر محصول سال 2009 است.

اولین قسمت از سه‌گانه ی «افسردگی» فون تریر است که دو قسمت دیگرش ملانکولیا و نیمفومانیاک هستند. شارلوت گینزبرگ برای این فیلم برنده ی جایزه ی بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن شد.

Antichrist (فیلم ضد مسیح)

هشت: فیلم It Follows (فیلم او تعقیب می کند)

او تعقیب می کند، فیلمی در سبک ترسناک و درام به کارگردانی دیوید رابرت میچل که در سال 2014 منتشر شده است.

داستان دختر نوجوانی به نام جی که به دنبال کنجکاوی های دوران بلوغ است و با پسری به نام هیو آشنا می شود که او را همراهی می کند. جی همیشه حضور یک نیروی ناشناس را در اطراف خود حس می کند که گویا یک اتفاق ماورالطبیعه است و قصد آسیب رساندن به او را دارد جی تلاش می کند خود را نجات دهد و … .

It Follows (فیلم او تعقیب می کند)

نه: فیلم The Human Centipede (فیلم انسان هزار پا)

انسان هزار پا، فیلمی ترسناک محصول سال 2009 به نویسندگی و کارگردانی تام سیکس می باشد. داستان جراح آلمانی که سه توریست را می رباید و آنها را با عمل جراحی دهان به مقعد برای تشکیل انسان هزارپا به صورت سه تایی به یکدیگر متصل می کند.

لیندی و جنی دو توریست آمریکایی در آلمان هستند که ماشینشان خراب شده زمانی که به دنبال کمک هستند به خانه ای برخورد می کنند که  صاحب آن دکتر جزف هیتر است آنها توسط دکتر دستگیر شده و تحت تاثیر داروهایی که داده می شود قرار می گیرند. پس از مدتی خود را در اتاق پزشکی موقتی می یابند. آنها شاهد قتل یک راننده تریلر توسط دکتر هیتر هستند. دکتر هیتر قربانی های خود را با عمل جراحی به یکدیگر متصل می کند طوری که یک سیستم گوارشی مشترک دارند و لیندی سعی می کند فرار کند ولی شکست می خورد دکتر هیتر توضیح می دهد مجازات کسی که فرار کند این است که شخص میانی در عمل جراحی باشد و … .

The Human Centipede (فیلم انسان هزار پا)

ده: فیلم Funny Games (فیلم بازی های مسخره)

بازی های مسخره فیلمی در ژانر روانشناسانه محصول سال 2007 به کارگردانی میشائیل هانکه و بازسازی شده فیلمی به همین نام اثر هانکه است که در سال 1997 ساخته شده بود.

جرج و آنا و پسرشان جرجی که برای تفریح به ویلای خود می روند همسایه آنها فِرِد با دو پسر جوان به نامهای پیتر و پاول دیده می شود. پیتر و پاول برای کمک به جرج در انداختن قایقشان به دریاچه می روند ولی جرج متوجه می شود که آنها رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهند و … .

Funny Games (فیلم بازی های مسخره)

یازده: فیلم The Chaser (فیلم تعقیب کننده)

تعقیب کننده فیلمی اکشن محصول کره جنوبی با هنرنمائی “کیم یو سوک” و “ها جونگ-وو” به کارگردانی “نا هونگ-جین” در سال 2008 می باشد.

“جونگ” یک کارآگاه بد سابقه در شهر سئول است که اکنون از وظیفه منع شده و مشغول اداره موسسه زنان تن فروش است. اما بعد از مدتی چند تن از این زنان ناپدید می شوند و او به یکی از مشتری های دائمی مشکوک می شود…

The Chaser (فیلم تعقیب کننده)

دوازده: فیلم I Spit on Your Grave (فیلم به گورت تف می‌کنم)

به گورت تف می‌کنم، فیلمی در ژانر انتقام و جنایی محصول سال 1978 کانادا به نویسندگی و کارگردانی مئیر زارکی می باشد.

داستان جنیفر هیلز نویسنده ای که توسط گروهی 4 نفره مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرد و او را به حال مرگ رها می کنند. هیلز از هر راهی سعی می کند انتقام خود را از این افراد بگیرد و… .

I Spit on Your Grave(فیلم به گورت تف می‌کنم)

همانطور که اشاره شد این فیلم ها را در روز یا با همراهی شخص دیگری نگاه کنید، در مقاله بعدی فیلم های بیشتری در ژانر ترسناک معرفی می شود.

ترجمه و تحقیق: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید