• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 04

ترفندهای ساده و ارزانی که خانه را لوکس جلوه می دهد

در دو مقاله قبل با عنوان های “بیست ایده ارزان قیمت برای دکوراسیون منزل _ قسمت اول” و “ بیست ایده ارزان قیمت برای دکوراسیون منزل – قسمت دوم” در مجموع به بیست ایده ارزان قیمت برای تغییر دکوراسیون منزل اشاره شد که با وسایل ارزان قیمت، در دسترس و حتی دور ریز و با کمی خلاقیت می توانید فضا و حال و هوای خانه خود را تغییر دهید.

در این مقاله ترفندهای ارزان طراحی داخلی زیر را به کار ببندید تا با حداقل بودجه، خانه ای زیبا و لوکس داشته باشید.

عناوین زیر را در این مقاله می خوانید:

افزودن رنگ های تند به خانه، تعویض کوسن های قدیمی،نصب تابلو و آثار هنری به دیوار، پهن کردن قالی در بخش هایی از خانه، افزایش نور اتاق، شخصی سازی اتاق با استفاده از وسایل تزیینی، تعویض ابزار الات و وسایل قدیمی خانه، نصب بک اسپلش (دیوار پشت سینک و کابینت)، ایجاد حقه های بصری برای بلندتر به نظر رسیدن سقف خانه، افزودن فضای بصری با استفاده از یک و یا دو آینه.

افزودن رنگ های تند به خانه

کیشا جیلیان- صاحب برند طراحی کی.جیلیان، واقع در شهر تامپای فلوریدا می گوید: “رنگ زدن دیوارها علی رغم اینکه به شدت ارزان بوده، باعث ایجاد تغییرات زیادی هم در خانه می شود. فرقی نمیکند که قصد شما ملایم تر کردن رنگ هاست و یا در صدد هستید از رنگ های تند برای ایجاد نشاط در خانه استفاده کنید.

به هر حال رنگ یکی از گزینه های اصلی برای ایجاد تغییر و تحول در فضای خانه است.” مسلما هزینه رنگ کمتر از سنگ یا چوب کاری یا تغییر دکوراسیون خانه است.

اگر قصد فروش خانه تان را دارید، بهتر است برای ایجاد تحول در آن از رنگ ها استفاده کرده چه بسا هزینه ای که متحمل می شوید کمتر از نفع آن در پسند مشتری و زیباتر کردن جلوه خانه باشد.

افزودن رنگ های تند به خانه در دکوراسیون ساده و ارزانقیمت خانه

تعویض کوسن های قدیمی

تعویض کوسن های قدیمی با کوسن های جدید- چه آنها را بخرید و چه خودتان کوسن ها را درست کنید – از جمله راهکارهای موثر و ساده جهت ایجاد تغییر و زیباسازی محیط خانه است.

جیلیان می گوید که مالکین خانه ها باید کوسن های قدیمی خود را دور انداخته و آنها را با کوسن هایی پر انرژی تر و بهتر تعویض کرده و یا فقط کاور های تازه و زیبا برایشان تهیه کنند. او توصیه می کند که: رنگ ها و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید، کوسن های مختلف را در کنار هم قرار دهید”. هر چه تعداد کوسن ها بیشتر باشد بهتر است.

همچنین وی اظهار داشته: با خیال راحت از تعداد زیادی کوسن روی کاناپه استفاده کنید، بدون اینکه نگران افراط در این زمینه باشید.

شما می توانید از طرح های موجود در بازار و اینترنت به عنوان الگو جهت ایجاد تغییر و تحول در منزل و به ویژه کاناپه استفاده کنید.

تعویض کوسن از ترفندهای دکوراسیون ارزان در منرل

نصب تابلو و آثار هنری به دیوار

از عکس های خانوادگی گرفته تا آثار هنری، هر کدام را که قاب گرفته و به دیوار آویزان کنید، بیش از پیش به فضای خانه گرما می بخشید. پیش از اینکه از تابلویی استفاده کنید باید در نظر بگیرید که آنها را کجا باید نصب کرده و نحوه صحیح نصب آن در نقطه مورد نظر به چه شکل است. جیلیان خاطر نشان می کند که: نسبت به اندازه تابلو و تناسب آن با دیوار مورد نظر دقت کنید و به خاطر داشته باشید که لازم نیست روی هر دیوار خالی تابلو نصب کنید.

اگر خود فردی خلاق هستید، برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید این وسایل تزیینی را خودتان درست کنید.

سری به فروشگاه صنایع تزیینی محل خود بزنید، در این فروشگاهها می توان هر چیزی که برای ساخت یک تابلوی نقاشی زیبا و یا تابلویی از یک اثر هنری لازم است را پیدا کرد. باورتان نمی شود که با پوستر ها و تصاویری که قصد دور انداختنشان را دارید چه تابلوهای زیبایی می توان داشت.

نصب تابلو از ترفندهای دکوراسیون ارزان در منزل

پهن کردن قالی در بخش هایی از خانه

پهن کردن قالی در خانه، ظاهر فضای اتاق را به شدت تغییر می دهد. به قول جیلیان: داشتن قالی در خانه باعث شده مبلمان و وسایل آن قسمت با هم یک دست شده، اتاق هویت گرفته و فضای اتاق دوست داشتنی تر شود.

توصیه می شود که تمام مبلمان در نزدیک ترین فاصله به قالی قرار بگیرند، به طوری که وقتی روی مبل می نشینید پایتان روی قالی قرار بگیرد.

پهن کردن فرش در دکوراسیون ارزان قیمت برای منزل

افزایش نور اتاق

نور طبیعی و منبع نور از جمله مهمترین عوامل برای دیزاین خانه است. جیلیان عنوان می کند که: مطمئن شوید چیزی جلوی پنجره و نور آن را نگرفته و همچنین آباژور و لامپ سقفی را در فضای اتاق خود بگنجانید تا فضایی دلپذیر داشته باشید.

در لوستر فروشی ها و لوازم الکتریکی، وسایل نور دهی با هر سلیقه و بودجه ای را می توانید بیابید، اما اینکه خانه و فضای اتاق بزرگ تر به نظر برسد به این هزینه ها می ارزد.

افزایش نور طبیعی اتاق در دیزاین خانه

شخصی سازی اتاق با استفاده از وسایل تزیینی

از جمله عمده ترین منابع ایده طراحی داخلی منزل، مجلات طراحی داخلی هستند که می توان از آنها برای زیباسازی خانه الهام گرفت. با این وجود، صاحبان خانه ها معمولا انتظار دارند تا هر چیزی که در این مجلات می بینند را مناسب با بودجه خود تهیه کنند.

به گفته جیلیان: وسایل تزیینی منزل با قیمت های بسیار متفاوتی عرضه می شوند، اما اگر به دنبال وسایلی با قیمت مناسب هستید، معمولا در فروشگاههای لوازم خانه و دکوراسیون روی برخی اجناس تخفیف های خوبی در نظر گرفته شده که حتما نظر شما را جلب می کنند.

استفاده از وسایل دکوری و تزیینی از بهترین راهها برای داشتن خانه ای زیباست.

استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون ارزان قیمت و دیزاین خانه

تعویض ابزار آلات و وسایل قدیمی خانه

تعویض ابزارآلات و وسایل قدیمی خانه از جمله سریع ترین و ساده ترین راهکارها برای زیباسازی با کمترین هزینه ها به ویژه در آشپز خانه، تعویض وسایل و تجهیزات قدیمی با وسایل جدیدتر است.

دستگیره ها، کمد یا کشوها و کلیدهای برق از جمله جزییات کوچک و ارزان موجود در منزل هستند، که با تعویض آنها می توان در ظاهر خانه تغییرات زیادی ایجاد کرد.

تعویض ابزار الات و وسایل قدیمی خانه برای زیباسازی منزل

نصب بک اسپلش (دیوار پشت سینک و کابینت)

نصب بک اسپلش هایی که خودتان می سازید از بهترین ایده ها برای ایجاد نشاط و زیبایی در آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و اتاق لباس شویی است بدون اینکه لازم باشد هزینه گزافی را برای آن پرداخت کنید.

این بک اسپلش به رنگ آبی دریایی و با کاشی های کوچک از جنس شیشه کریستالی برای هر متر مربع کمتر از 10 دلار هزینه در بر دارد، البته پشت مشبکی شکل این کاشی ها نصب آن را هم برایتان بسیار آسان نموده است. اگر چیدمان این کاشی ها و نصب آنها برایتان بیش از حد طاقت فرساست، می توانید با رنگ زدن آن به رنگ دلخواه و درخشان، دیواری با طراحی متفاوت داشته باشید.

نصب بک اسپلش (دیوار پشت سینک و کابینت) ایده ای برای ایجاد نشاط در آشپزخانه

ایجاد حقه های بصری برای بلندتر به نظر رسیدن سقف خانه

از آنجایی که امکان افزایش ارتفاع سقف منزل وجود ندارد، می توانید از پنجره خانه برای نیل به این هدف کمک بگیرید. توصیه جیلیان افزایش قاب های تزیینی پنجره است تا به وسیله آنها به بلندتر به نظر رسیدن سقف خانه کمک کرده و حس بهتری به فضای منزل داد. جیلیان می گوید که این مورد و رسیدگی به پنجره برای مرتفع سازی فضای خانه معمولا نادیده گرفته می شود و مشتریان اغلب متوجه تاثیر آن روی فضای خانه نیستند.

از جمله ارزانترین راهکارها برای دست یابی به این ترفند نصب منسوجات به قاب پنجره موجود است. هر گاه که شما پارچه والان مناسب و مورد نظر خود را پیدا کردید، آن را به طراح و یا خیاط خود داده تا آن را به بالای پنجره، وسط و یا پایین پرده تان نصب کند.

ایجاد حقه های بصری برای بلندتر به نظر رسیدن سقف خانه

افزودن فضای بصری با استفاده از یک و یا دو آینه

تنها با نصب چند آینه کوچک در فضای خانه می توان در چشمان بیننده و خریداران چنین تصور نمود که فضای خانه بزرگ تر از اندازه اصلی آن است. آینه های بزرگ قابلیت این را دارند که فضای خانه را در خود منعکس کرده و باعث می شوند تا خانه بزرگ تر و حتی ممکن است دو برابر اندازه اصلی آن به نظر برسد.

افزودن فضای بصری با استفاده از یک و یا دو آینه برای زیباسازی خانه

این مورد یکی از نکاتی است که با رعایت آن می توان حمام ها و سرویس های بهداشتی کوچک را نیز بزرگتر جلوه داد.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید