• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 07

8 قانون لباس پوشیدن که هر کسی باید بداند

نحوه لباس پوشیدن و ظاهر شما به ویژه وقتی در اداره جلسه داشته و یا یک قرار کاری دارید بسیار حائز اهمیت است. به قول معروف، اولین تصویری که در ذهن و نگاه دیگران می گذارید تا ابد در ذهن ها می ماند. این مساله تنها محدود به نحوه بیان و کلام و محتوای حرف هایتان نمی شود، بلکه تا حد زیادی به نوع پوشش شما هم بستگی دارد.

چند قانون لباس پوشیدن که هر کسی باید بداند

لباس هر فرد نشان دهنده شخصیت اوست و به همین دلیل ما در این بخش سعی داشته تا به شما کمک کرده تا در هر مکان و موقعیتی بهترین پوشش را داشته باشید. از این رو، در ادامه 8 نکته را ارائه کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید در اولین ملاقات های خود بدرخشید.

یک: باز گذاشتن دو دکمه بالای لباس و پیراهن

هر زمان که تیشرت و یا بلوز به تن می کنید، حتما دو دکمه بالایی لباستان را باز بگذارید. هر چند که مجبور به انجام این کار نیستید، اما باز گذاشتن این دو دکمه باعث می شود بیش از پیش در لباستان احساس راحتی کنید.

باز گذاشتن دو دکمه بالای لباس و پیراهن در قوانین لباس پوشیدن

دو: بستن دکمه وسط کت

برای یک روز عادی در محل کار و اداره نیازی به لباس خاصی نیست. اما اگر جلسه ای داشته باشید، لازم است تا لباس مناسب انتخاب کرده و به درستی آن را به تن کنید. هر زمان که انتخاب شما کت تک دکمه ای باشد، به یاد داشته باشید که آن دکمه حتما باید بسته باشد و اگر کت انتخابی شما دو دکمه دارد، دکمه بالایی را حتما باید ببندید.

بستن دکمه وسط کت در قوانین لباس پوشیدن

سه: زیور الات ظریف و مناسب برای جذابیت بخشیدن به ظاهرتان

نکته مهمی که لازم است در رسمی پوشیدن مد نظر قرار دهید این است که میتوانید از جواهرات و زیور الات ساده نیز استفاده کنید. یک جفت گوشواره و یک دست بند، بسیار مناسب و تاثیر گذار خواهد بود. به علاوه، نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که البته بسته به سلیقه شما، استفاده از زیور الات ست مناسب تر خواهد بود.

زیور الات ظریف و مناسب برای جذابیت بخشیدن به ظاهرتان از قوانین لباس پوشیدن

چهار: استفاده از کروات با گره مناسب

برخی مواقع داشتن کروات در محل کار، انتخابی هوشمندانه است. اما نحوه صحیح بستن آن بسیار اهمیت دارد. هر گاه انتخاب شما استفاده از کروات است، مطمئن شوید که رنگ آن در تضاد با رنگ لباستان باشد، هر چند این مورد همیشه هم الزامی نیست. نکته ای که توجه به آن بسیار مهم است این است که اندازه قدی کروات باید به حدی بلند باشد که انتهای آن روی بخش بالایی کمربند باشد.

استفاده از کروات با گره مناسب از قوانین صحیح لباس پوشیدن

پنج: جلیقه یا کروات؟ شما مجاز به استفاده از هر کدام به صورت جدا گانه هستید

شاید فردی کروات و فرد دیگر جلیقه را برای جلسات رسمی انتخاب کند، این مساله کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد. اما، پوشیدن کروات و جلیقه با هم، چندان زیبا و خوش جلوه نیست. می توانید کروات پوشیده و یا جلیقه، فرقی ندارد، مساله مهم این است که هر دو را با هم نپوشید.

شش: اگر پیراهنتان را داخل شلوار می کنید، بهتر است از کمربند هم استفاده کنید

روزی فردی می گفت که مردان در لباس های رسمی باهوش تر به نظر می رسند. این نکته در مورد زنان هم صادق است! بخصوص وقتی که انتهای لباس را داخل شلوارشان می کنند. اما دقت کنید که وقتی به این شکل لباس می پوشید حتما کمربند هم به شلوارتان ببندید. لباس هایی که انتهای آنها را داخل شلوار می کنند، حتما باید با کمربند ست شده تا ظاهری بی نقص داشته باشند.

اگر پیراهنتان را داخل شلوار می کنید، بهتر است از کمربند هم استفاده کنید

هفت: پوشیدن کمربند و کفش ست

حواستان باشد که کمربندتان به هر رنگی که باشد- مشکی یا قهوه ای- کفشتان نیز باید به همان رنگ باشد. در این حالت می توان گفت که به درستی لباش پوشیده و در نگاه اول روی همکارانتان تاثیر خواهید گذاشت.

هشت: حواستان باشد که مارک و اتیکت لباس های جدید را حتما بکَنید

این مورد یک نکته اساسی است که به یاد داشتن آن هر زمان که قصد دارید لباس های نو و جدید بپوشید بسیار ضروری است. هیچ وقت اتیکت و مارک لباس جدیدتان نباید دیده شود. حتی گاهی لباس های قدیمی هم برچسب ها و کاغذ هایی داشته که نشان دهنده سایز لباس و یا دستورالعمل هایی مرتبط به لباس بوده که ممکن است دیده شوند. در چنین مواردی باید یا آنها را کَنده و یا به نحوی از نظرها پنهان کنید.

حواستان باشد که مارک و اتیکت لباس های جدید را حتما بکَنید

دقت کنید که در یک روز کاری مهم و رسمی در محل کار و یا مهمانی دوستانتان، بهترین لباس ها را انتخاب کرده و آنها را با زیورالات و کفش های شیک ست کنید. در این صورت شما کاملا آماده رفتن به مهمانی و یا جلسه کاری خود خواهید بود.

در مقاله های قبلی وب سایت یاد بگیر دات کام این عناوین را ملاحظه کرده اید:

مناسب ترین لباس ها برای زنان کوتاه قد

لباس های مناسب زنان چاق

لباس مناسب زنان بالای 60 سال

لباس های مناسب دوران بارداری

لباس عروسهای رنگی و غیر سفید

چگونه رنگ و تازگی لباس را حفظ کنید

با ما همراه باشید تا با نکات بیشتری در رابطه با مد و سبک زندگی آشنا شوید.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید