• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 11

توصیه ها و ابزارهای کار بهترین عکاسان موبایلی دنیا

همیشه گفته می شود که بهترین دوربین، همان است که همراهتان است. همان که با استفاده از آن عکس گرفته و آن ها را در اینستاگرام بارگذاری کرده و ممکن است با نگاهی دوباره به آنها از میزان کیفیت عکس هایتان بشدت تعجب کنید.

توصیه ها و ابزارهای کار بهترین عکاسان موبایلی دنیا

در ورای این عکس های موبایلی باور نکردنی، تعداد بی شماری عکاس است که هر روز از محدودیت های دوربینشان فراتر رفته و جلوه های تازه ای از امکانات دوربین را کشف می کنند. از این رو ما به سراغ بهترین عکاسان موبایلی دنیا رفته ایم و از آنها راز موفقیتشان را پرسیده ایم. با بکار بردن توصیه های این عکاسان می توانید به وسیله دوربین گوشیتان عکس هایی خیره کننده بگیرید.

دنیا را از چشمان عکاسان حرفه ای ببینید، و دریابید که چگونه به این حد از موفقیت دست یافته اند و با ابزار کارشان آشنا شوید.

با کلیک روی تصاویر، آنها را در اندازه واقعی مشاهده نمائید.

به دنبال خطوط راهنما باشید

توصیه های پی:

حین عکاسی به دنبال خطوط راهنما باشید (به صورت فرضی و یا واقعی) چرا که این امر موجب ایجاد حرکت و مسیریابی عکس می شود. خطوط راهنما باعث جلب توجه بینندگان شده و چشمان آنها را به سمت عکس می کشاند.

ابزارهای کار پی:

من به وسیله گوشی آیفون 7 پلاس عکس می گیرم و گاهی از لنز اکسترنال استفاده می کنم. گاهی برای عکس گرفتن با توجه به عکسی که می خواهم بگیرم، از برخی ابزار و اپ های زیر و یا همه آنها استفاده میکنم: skrwt (نرم افزار تنظیم لنز دوربین عکاسی گوشی های هوشمند)، priime، اسنپسید(snapseed نرم افزار ویرایش عکس) و نرم افزار Touch Retouch(نرم افزار روتوش عکس)

خطوط راهنما در عکاسی

خطوط راهنما در عکاسی موبایل

اثر پی کترون

ایجاد افکت بلور به صورت آگاهانه و دستی

توصیه های آلیس:

برای ایجاد بلور به صورت دستی و آگاهانه، من معمولا از دوربین گوشی آیفون خود استفاده می کنم، با این وجود هر نرم افزار دیگری که این امکان را به شما بدهد که نور را در نقطه ای متمرکز کرده و روی سوژه تمرکز و فوکوس کنید نیز کاربردی خواهد بود.

این کار واقعا ساده است. من صبر می کنم تا خورشید غروب کرده و نور ماشین ها شروع به درخشش کنند، سپس خیابانی را پیدا می کنم که نور بوکه (مات) خوبی داشته باشد و بعد دوربینم را روشن کرده و روی سوژه ای نزدیک فوکوس می کنم (معمولا برای این کار از حلقه ای که همیشه در دست دارم استفاده می کنم، چرا که لبه های آن مشخص است). بعد از این کار، دوربین را بالای منظره مورد نظر که قصد بلور کردن آن را دارم نگه می دارم، و سپس گزینه تنظیمات نور را انتخاب کرده تا نور مناسب منظره را بدست آورم.

ابزار کار آلیس:

VSCO cam (نرم افزار ویرایش عکس)، snapseed

ایجاد افکت بلور به صورت آگاهانه و دستی در عکاسی با موبایل

اثر آلیس گائو

نزدیک شدن

توصیه های سام:

اینکه همیشه برای عکس هایی که می خواهید بگیرید یک نقشه آزاد و همیشگی داشته باشد بسیار خوب و کاربردی است. نگران ویرایش و اصلاح عکس درست حین گرفتن آن نباشید.

نزدیک سوژه شده تا در کادرهای متعدد عکس بگیرید. کوچکترین تغییرات در سوژه و دورنمایی از آن می تواند به عکس جلوه خاصی بخشیده و یا آن را خراب کند. به نور دهی خود دقت کرده، سعی کنید عکس برداری را اواخر روز و هنگام غروب (ساعت طلایی) و یا صبح زود انجام دهید تا نور دینامیکی داشته باشید. همچنین می توانید از نور یک LED نیز استفاده کنید تا نور عکس های پرتره و غذاها را تعدیل کنید.

ابزار کار سام:

از آنجایی که من وسایل کار بسیاری دارم، اغلب وقتی با گوشی آیفون 7+ (دم دست ترین و آماده بکارترین ابزار عکاسی خود) می خواهم عکس بگیرم سعی می کنم اصلی ترین و بنیادی ترین ابزارها را با خود به همراه داشته باشم.

وقتی می خواهید عکس پرتره بگیرید دقت کنید که آن را روی حالت پرتره قرار داده تا از تنظیمات مفید هر دو لنز نهایت بهره را ببرید. من تاکنون به وسیله نرم افزار بومرنگ (Boomerang) و هایپرلپس (Hyperlapse نرم افزار تولید ویدئو)  عکس های متحرک بی شماری گرفته ام، به علاوه، از قابلیت حرکت آهسته خود دوربین نیز بیشتر اوقات استفاده می کنم. کار ادیت را تماما با خود گوشی و اغلب با استفاده از برنامه هایVSCO و  Videonانجام می دهم.

نزدیک شدن به سوژه در عکاسی موبایل

اثر سام هورین

جزییات، جزییات و جزییات

توصیه های لارا:

گاهی برای من تنظیم فاصله کانونی دوربین گوشی آیفونم (فوکوس) روی یک سوژه ظریف و از نزدیک و جلو خیلی دشوار است. راه حل سریع برای جبران این مشکل این است که دست خودم را جلوی دوربین قرار داده و دستم را کاملا به موازات سوژه ای که می خواهم عکسش را بگیرم نگه می دارم. سپس ترکیب هنری سوژه، کادر و هر آنچه که مد نظرم است را دوباره بررسی کرده و پیش از آنکه دستم را از کادر دوربین خارج کنم، فوکوس دوربین را به صورتی دستی روی دستم قفل می کنم. با این ترفند اغلب به طرز شگفت آوری عکسی واضح و با جزییات فراوان خواهم داشت.

ابزار کار لارا:

برنامه snapseed، VSCO و lightroom

تنظیم فاصله کانونی دوربین گوشی روی سوژه های ظریف در عکاسی موبایل

اثر لارا پریچت

صبور باشید (گر صبر کنی ز غوره حلوه سازی)

توصیه جوشا:

کار عکاسی به طور کامل در شکیبایی خلاصه می شود. من همیشه دوست دارم تا کانون های نوری جالب را پیدا کرده و صبر می کنم تا شرایط نوری مناسب وقوع یابد. گاهی تلاقی همزمان حیات و نور رخ نمی دهد و لازم است تا شما به سراغ گزینه احتمالی بعدی بروید. اما سر انجام فرصتی بدست می آید که همه چیز با هم جور شده و در نهایت شما به تصویری خارق العاده و بی نقص دست خواهید یافت.

ابزار کار جاش:

در زمینه ادیت عکس من از برنامه های VSCO و snapseed استفاده می کنم. من در کارم فرمولی دارم که همیشه به آن متعهد هستم. شاید بسته به تصویری که می خواهم در نهایت داشته باشم لازم باشد تا کمی در دوربین تغییر زاویه داشته باشم، اما من بر این باور هستم که سازگاری و همنواختی در ویرایش عکس، به سبک و کار من زیبایی می بخشد.

شما می توانید از سوژه های خود عکس گرفته و سپس در آن تغییرات ایجاد کنید. این مساله از زمان لازم جهت ویرایش عکس نیز می کاهد.

صبور بودن در عکاسی با موبایل

اثر جوشا آلن هریس

پیدا کردن نور مناسب

نواحی سایه دار، نورهای عمودی را کاهش داده و این اجازه را به شما می دهد تا نورهای افقی نرم تری داشته باشید که در نهایت منجر به درخشش و روشن تر شدن سوژه مورد نظرتان می شود.

توصیه های میشل:

نور طبیعی اواسط روز برای عکس مخرب بوده و نتیجه ای نا امید کننده خواهد داشت. بجای اینکه منتظر شرایط مطلوب و یا ابری شوید که خورشید را بپوشاند، به دنبال نقاطی بگردید که سایه روی آنها افتاده و یا دارای نور عمودی هستند. نقاطی که سایه بر آنها افتاده، نور عمودی را کاهش داده و در نهایت باعث ایجاد نورهای افقی ملایم تری خواهند شد که این خود باعث روشنتر شدن بیشتر سوژه مد نظرتان دارد.

البته از تمرکز کامل روی ناحیه سایه دار پرهیز کنید چرا که در این نواحی نور بی نقص نخواهد بود و در نهایت عکسی بی روح و ساده خواهید داشت.

پیدا کردن نور مناسب در عکاسی موبایلی

اثر میشل گیروکس

پیدا کردن جنبه های هنری حرکات ظریف

توصیه های کایل:

من شخصا در زندگی هنری خود آموخته ام که لازم نیست انواع و اقسام رنگ ها را در عکس خود داشته باشم و یا اینکه همیشه نیاز به یک منظره دراماتیک ندارم. زیبایی درست به همان اندازه که در کارهای بیش از حد هنری هست نیز در تک تک لحظات و جزییات ساده زندگی هم وجود دارد.

به عقیده من اینکه همیشه آماده باشیم بهترین راه برای شکار لحظه هاست. به ویژه می توان از لحظات ساده و بی قید زندگی خود نیز عکس های زیبایی داشته باشیم، فقط کافی است همیشه با زیرکی و دقت زیاد آماده باشیم و نیازی نیست که از مرزها و حدود خارج شده و در نمایش لحظات اغراق کنیم.

پیدا کردن جنبه های هنری حرکات ظریف

پیدا کردن جنبه های هنری حرکات ظریف در عکاسی موبایل

اثر کایل استید

همچنین، باید دقت کنیم که حین عکاسی سرعتمان به حدی کند و آرام نباشد که لحظه مورد نظر و خلوص آن را از دست بدهیم. فقط کافی است تمرین کنید، عکس های زیادی بگیرید.

با تمرین است که ما در هر کاری می توانیم مهارت کسب کنیم. فقط باید زیاد عکس بگیرید.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید