• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 12

معرفی شیرر در روزهای باقیمانده تا جام جهانی 2018

جام جهانی 2018 روسیه 63 روز دیگر آغاز می‌ شود و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می ‌روند.

سایت فیفا تا آغاز برگزاری جام جهانی 2018 روسیه اقدام به روز شمار این رقابت‌ ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روز باقی مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌ دهد.

آلن شیرر بازیکن سابق بلک ‌برن رورز و نیوکاسل یونایتد در 34 دیدار از 63 دیدار ملی خود بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس را به بازو بست و موفق شد 30 گل ملی نیز در کارنامه خود داشته باشد. با این وجود شیرر به همراه انگلیس نتوانست در جام جهانی 1994 حاضر باشد و تنها در جام جهانی 1998 با پیراهن سه ‌شیرها به میدان رفت و در چهار بازی خود در این جام موفق به زدن 2 گل ملی شد.

آلن شیرر بازیکن سابق بلک ‌برن رورز و نیوکاسل یونایتد

وی بهترین گل ‌زن تاریخ لیگ برتر انگلستان و هفتمین گل ‌زن تیم ملی فوتبال انگلستان است. او همچنین سابقه مربیگری نیوکاسل یونایتد را نیز دارد.

نام کامل: آلن شیرر

تاریخ تولد: 1970/08/13

محل تولد: نیوکاسل، انگلیس

ملیت: انگلیس

پست: مهاجم

قد: 183 سانتی متر

شماره محبوب در باشگاه: 9

پای تخصصی: راست

آلن شیرر سیزدهم آگوست 1970 متولد شد. این پدر او بود که متوجه شد پسرش پتانسیل تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ را دارد و اجازه داد پسرش این رویا را دنبال کند. شیرر آموزش ‌های ابتدایی‌ اش را از مدرسه کاسفورث سنترال میدل آغاز کرد و سپس به دبیرستان گاسفورث رفت.

وی در دوران مدرسه زیاد فوتبال بازی می‌کرد و کاپیتان تیم فوتبال مدرسه‌ اش بود. مهارت‌ های فوتبالی شیرر خیلی زود توجه استعدادیاب ساوتهمپتون را جلب کرد. گفته می‌ شود این او بود که استارت تبدیل شدن شیرر به یک فوتبالیست بزرگ را زد.

شیرر در سال 1991 به تیم زیر 21 سال فوتبال انگلیس راه یافت و توانست در چهار مسابقه ‌ای که در آن سال برای این تیم انجام داد، هفت گل بزند.

یکی از بهترین دوران شیرر در فوتبال سال 1998 بود. آلن نه تنها در آن سال مصدوم نشد، بلکه بازوبند کاپیتانی نیوکاسل را در اختیار گرفت. وی حدود 14 گل در یک فصل برای تیمش به ثمر رساند و در رسیدن تیم به نیمه ‌نهایی جام اتحادیه به نیوکاسل کمک کرد.

آلن شیرر در طول ۸ سال بازی در تیم ملی انگلیس موفق شد ۶۳ بار برای تیم ملی کشورش به میدان برود.

آلن شیرر فوتبالیست بازنشسته‌ انگلیسی است، او را یکی از بهترین مهاجمان دنیا می‌دانند. در دو دهه فوتبال حرفه ‌ای برای باشگاه‌ های زیادی از جمله ساوتهمپتون، بلکبرن و نیوکاسل یونایتد بازی کرد. شیرر را تنها به خاطر اینکه بازیکن خوبی بود، نمی‌شناختند بلکه به خاطر اینکه باشگاه‌ های زیادی پول ‌های هنگفتی برای جذب وی پرداختند، شناخته شده است.

آلن شیرر حدود 49 گل با ضربه سر در 206 بازی برای نیوکاسل به ثمر رساند؛ شاهکاری که بازیکنان کمی توانسته‌ اند به آن برسند.

آلن شیرر پس از بازنشستگی هدایت نیوکاسل را در سال 2009 در اختیار گرفت. به هر حال او در این تیم زیاد دوام نیاورد و کریس هافتون به جای وی هدایت تیم را قبول کرد.

شیرر جایزه «آزادی افتخاری» را در سال 2000 از سوی مسئولان نیوکاسل به خاطر همکاری‌ های زیادی که در راه پیشرفت فوتبال انجام داد، دریافت کرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید