• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 16

 معرفی بزرگ ترین رمان های نوشته شده در طول تاریخ

اگر قصد دارید شما هم از رمان نویسان معروف تاریخ شوید باید ابتدا رمانهای معروف دنیا را بخوانید و به شاهکار نویسندگان آنها پی ببرید و علت منحصر به فرد بودن هر یک را بررسی کنید.

در این مقاله به معرفی و خلاصه داستان پنج رمان بزرگ و معروف تاریخ پرداخته می شود.

یک: آنا کارنینا

هر کسی که طرفدار داستانهایی با موضوعات پر سر و صدا مانند زنا، قمار، توطئه های ازدواج و همچنین فئودالیسم روسیه است، فورا آنا کارنینا را در بالای لیست رمان های خود قرار می دهد.

آنا کارنینا نام رمان جاودانه لئو تولستوی نویسنده روسی قرن نوزدهم، یک شاهکار ادبی می‌باشد. این کتاب در سال 1878 چاپ شد.

آنا کارنینا و لوین نام دو شخصیت اصلی داستان می‌باشند و داستان زندگانی آنها به صورت موازی در طول کتاب نقل می‌شود.

این کتاب در هشت بخش نوشته شده است که در ادامه مختصری از داستان کلی ارائه خواهد شد.

معرفی پرطرفدارترین کتابهای رمان خارجی

 خلاصه داستان آنا کارنینا

در ابتدای داستان آنا کارنینا، به قصد برقراری آشتی میان استیوا (برادر آنا) و دُلی (همسر استیوا) با قطار از سن پترزبورگ به مسکو می‌رود. وی در این سفر با کنتس ورونسکایا همسفر بود. در ایستگاه قطار مسکو استیوا و ورونسکی (پسر کنتس) به استقبال آن دو آمدند و در همان دیدار اولیه ورونسکی عاشق آنا کارنینا می‌شود.

ورونسکی به همراه آنا کارنینا سوار قطار سن پتربورگ می‌شوند در هنگام سفر، ورونسکی با وجود آگاهی از متأهل بودن آنا، علاقه خود را به وی بازگو می‌کند و رفته رفته آنا به او علاقمند می شود.

کارنین شوهر آنا کارنینا از آنا به جد می‌خواهد که هرچه سریع‌تر رابطه خود را به پایان برساند. ولی با عدم توجه آنا روبرو می‌شود و برای طلاق گرفتن از یک وکیل مشاوره می‌گیرد. پس از مشورت با وکیل کارنین برای یافتن مدرکی دال بر وجود رابطه میان آنا و ورونسکی تلاش می‌کند.

آنا کارنینا در همین حین فرزند دوم خود (دختر ورونسکی) را به دنیا می‌آورد، و در حین وضع حمل بسیار ضعیف شده و با تلاش فراوان دکتر از مرگ نجات می‌یابد.

در نهایت آنا کارنینا برای خلاصی از فشار جامعه و افکار خود تصمیم به خود کشی می‌گیرد و با رفتن به ایستگاه راه‌ آهن خود را به زیر قطار می‌اندازد.

نام کتاب: آنا کارنینا

نام روسی: Анна Каренина

ترجمه‌های گوناگون به ‌فارسی:

ترجمه محمد مجلسی، انتشارات دنیای نو

ترجمه فاراز سیمونیان، انتشارات سمیر و گوتنبرگ

ترجمه محمدعلی ، انتشارات اردیبهشت

ترجمهٔ سروش حبیبی انتشارات نیلوفر

دو: کشتن مرغ مینا یا کشتن مرغ مقلد

رمانی نوشته نویسنده آمریکایی، هارپر لی، در سال 1960 منتشر شد.

بزرگترین رمانها در طول تاریخ کشتن مرغ مینا

این رمان، نژادپرستی در جنوب آمریکا را از طریق چشم های بی گناه دختر جوان باهوش به نام اسکات فینچ بررسی می کند.

کشتن مرغ مینا، رمانی فراموش نشدنی درباره ی دوران کودکی در محله ای خواب زده در جنوب آمریکا که معصومیت هر لحظه در برابر بی عدالتی و تعصب نژادی، قربانی می شود. رمان کشتن مرغ مینا، با به تصویر کشیدن بحران و عذاب وجدانی تکان دهنده، بلافاصله پس از انتشار در سال 1960، تبدیل به پرفروش ترین کتاب شد و نظر مساعد منتقدین را به خود جلب کرد.

کشتن مرغ مقلد (کشتن مرغ مینا) در سال 1961 جایزه ی پولیتزر را از آن خود کرد و فیلم ساخته شده بر اساس آن، موفق به دریافت جایزه ی اسکار شد.

رمان کشتن مرغ مینا بومی و محلی نوشته ی زنی جوان اهل آلاباما، اکنون بیش از 18 میلیون بار چاپ و به چهل زبان ترجمه شده است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. هارپر لی، نویسنده ی رمان کشتن مرغ مینا ، همیشه آن را داستان عاشقانه ای ساده توصیف کرده است. این اثر امروزه به عنوان شاهکاری در ادبیات آمریکا در نظر گرفته می شود.

ویژگی ها کتاب کشتن مرغ مینا

  •  برنده جایزه پولیتزر داستان سال 1964
  •  جزو لیست برترین رمان های انگلیسی گاردین
  •  فیلمی با همین عنوان به کارگردانی رابرت مولیگان در سال 1962 ساخته شده است.

نام کتاب: کشتن مرغ مقلد یا کشتن مرغ مینا

نام کتاب به انگلیسی: To Kill a Mockingbird

تعداد صفحه: 416

سال انتشار شمسی: 1395

سال انتشار میلادی: 1960

سه: گتسبی بزرگ

رمان گتسبی بزرگ به نوشته نویسنده آمریکایی اسکات فیتز جرالد در سال 1925 منتشر شد.

بزرگترین رمانها در طول تاریخ گتسبی بزرگ

ماجراهای این کتاب در نیویورک و لانگ آیلند و در تابستان سال ۱۹۲۲ اتفاق می‌افتند. داستان این کتاب در مورد مردی خوشتیپ و بسیار پولدار بنام گتسبی می باشد که در خانه مجلل خود میهمانی های بزرگی بر پا می کند تنها به این امید که عشق دوران جوانی خود را دوباره ببیند و……

آمریکا در سالهای ۱۹۲۰ به‌دنبال شوک و هرج و مرجی که جنگ جهانی اول بوجود آورده بود از رشد اقتصادی بی سابقه‌ای بهره‌مند گردید. شکوفایی اقتصادی و ثروتی که این شکوفایی به‌دنبال داشت باعث آن شد که بر تعداد میلیونرهای جامعه آمریکایی دم به دم افزوده گردد. علاوه بر این از آنجا که در همان سالها  قانون منع و تولید فروش مشروبات الکلی در ایالات متحده آمریکا حکم فرما بود، عده‌ای از راه تولید و توزیع قاچاق اینگونه مشروبات ثروت‌های باد آورده‌ای را به چنگ آوردند.

چاپ اول گتسبی بزرگ در سال ۱۹۲۵ موفقیت چندانی کسب نکرد و در طول مدت ۱۵ سال باقی‌مانده از عمر فیتز جرالد فقط حدود ۲۵٬۰۰۰ جلد از آن به فروش رسید. کتاب در سالهای پایانی ۱۹۳۰ (دوران رکود اقتصادی بزرگ) و همچنین در خلال جنگ جهانی دوم بطور کلی بدست فراموشی سپرده شد، اما بعد از جنگ، در سالهای ۱۹۴۵ و ۱۹۵۳ تجدید چاپ شد و بلافاصله خوانندگان و طرفداران بیشماری یافت.

گتسبی بزرگ هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های آمریکایی به شمار می‌آید و آنرا در مدارس و دانشگاه‌های سراسر جهان (در رشته ادبیات آمریکا) به‌عنوان یکی از کتب استاندارد تدریس می‌نمایند.

فیلم جدیدی از این رمان، با عنوان گتسبی بزرگ (فیلم ۲۰۱۳) و با بازی لئوناردو دی کاپریو ساخته شده است.

چهار: صد سال تنهایی

گابریل گارسیا مارکز در سال 1967 به زبان اسپانیایی، یکی از مشهورترین کارهای خود به نام “صد سال تنهایی” را منتشر کرد.

بزرگترین رمانها در طول تاریخ صد سال تنهایی

این رمان به داستان هفت نسل خانواده بوئندیا میپردازد و از تاسیس شهر ماکوندو تا زمان تخریب آن، شيوع و قدرت اسطوره و فرهنگ آمريكاي لاتين را برجسته مي كند.

این رمان جوایز متعددی را برای مارکز به دست آورد، که منجر به افتخار او برای جایزه نوبل ادبیات در سال 1982 شد که برای تمام عمر خود کار می کرد، که از آن صد سال حبس غالبا به عنوان پیروزی او شناخته شده است.

نام کتاب: صدسال تنهایی

نام کتاب به اسپانیایی: Cien años de soledad

موضوع: داستان‌های کلمبیایی قرن بیستم.

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

سال نشر کتاب اصلی: 1967 میلادی

این کتاب چندین بار توسط مترجمان گوناگون به فارسی ترجمه شده ‌است که البته به جز نسخه‌های کاوه میرعباسی و کیومرث پارسایی، بقیه از روی نسخه اسپانیایی (زبان اصلی) آن ترجمه نشده‌اند.

بهمن فرزانه. انتشارات امیرکبیر

کیومرث پارسایی، انتشارات آریابان

رضا دادویی، نشر آدورا

مریم فیروزبخت، انتشارات حکایتی دگر

بیتا حکمی، انتشارات پارسه

کاوه میرعباسی، کتاب سرای نیک

جهانپور ملک، انتشارات نیک فرجام

پنج: گذری به هند

این کتاب رمانی از ادوراد مورگان فورستر است که در سال 1924 میلادی منتشر شد.

بزرگترین رمانها در طول تاریخ گذری به هند

وقتی که آدلا کوئستد و همسفر سالخورده اش، خانم مور، به شهر چانداپور در هند قدم می گذارند، خیلی زود حسی از اسارت در یک جامعه ی هندی/بریتانیایی تنگ نظر و پرتبعیض به آن ها دست می دهد. این دو که تصمیم دارند از مناطق تحت سلطه و بریتانیایی شده ی هند گریخته و «هند واقعی» را از نظر بگذرانند، از مردی هندی و مسلمان با شخصیتی جذاب و پیش بینی ناپذیر به نام دکتر عزیز کمک می گیرند.

گذری به هند، تشریحی استادانه از جامعه ای اسیر شده در چنگال امپریالیسم است و به زیبایی، سرنوشت انسان هایی گرفتار شده در میان ستیزه های دنیای مدرن را به تصویر می کشد.

ویژگی ها کتاب گذری به هند:

  •  جزو لیست برترین رمان های انگلیسی گاردین
  •  فیلمی بر اساس این کتاب توسط دیوید لین در سال 1984 ساخته شده است.

نام کتاب: گذری به هند

نام کتاب به انگلیسی: A Passage to India

سال انتشار شمسی: 1394

سال انتشار میلادی: 1924

تعداد صفحه: 512

ترجمه: حسن جوادی

امیدواریم معرفی این رمانهای پرطرفدار مورد توجه شما قرار گرفته باشد و اگر تاکنون به سراغ آنها نرفته اید، این رمانها را تهیه کرده و بخوانید و از شاهکار نویسندگان آنها لذت ببرید.

تنظیم: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید