• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 17

ایمن سازی پنجره های کشویی و لولایی، قفل ها و نصب تجهیزات امنیتی

در مقاله قبلی با عنوان “چطور پنجره ها را در مقابل سرقت ایمن تر کنیم” از پنجره به عنوان محبوب ترین و ساده ترین گزینه سارقان برای ورود به منازل صحبت شد و در مورد ایمن سازی گام به گام با بررسی پنجره های منزل و قفلهای آنها و سیستم امنیتی تلفنی توضیح داده شد سپس به انواع پنجره، قفل های مناسب آنها، نحوه نصب پنجره لولایی نیز اشاره گردید.

ایمن سازی پنجره های کشویی و لولایی، قفل های مناسب آنها و نصب تجهیزات امنیتی

 در این مقاله به راهکارهایی برای ایمن سازی پنجره های کشویی و قفل های مناسب آنها، راهکارهایی برای ایمن سازی پنجره های لولایی، نصب تجهیزات امنیتی کلیدخور، نصب حفاظهای فلزی و اقدامات نهایی جهت ایجاد ایمنی پنجره ها اشاره می شود.

4 راهکار برای ایمن سازی پنجره های کشویی
یک: نصب پیچ ها در شیار ها

برای اینکه شیشه ها را در شیارهای پنجره محکم کنید، بهتر است پیچ های فلزی را تا حدودی در شیار بالایی پنجره پیچ کنید. پیچ ها را طوری تنظیم کنید که وقتی پنجره را در شیارها به صورت کشویی باز می کنیم، دیگر هیچ فضایی برای لغزیدن و لق زدن آن برای حرکت دادن پنجره از شیار بالا به سمت شیار پایین وجود نداشته باشد.

دو: نصب یک گیره فلزی

یک گیره ساده فلزی به تنهایی، مانع از این می شود که یک سارق با یک ضربه ساده به چنگک های فلزی شکننده که پنجره را بسته نگاه می دارند، وارد خانه شود. گیره را طوری خم کنید که کاملا متناسب با کانال های موجود در قاب پنجره باشد، و سپس آن را روی شیار پایینی و درست در مقابل شیشه بسته داخلی نصب کنید.

نصب گیره فلزی در پنجره های کشویی

سه: افزودن یک حایل و یا حفاظ

البته هر چند که کاملا هم بدیهی است، اما باز هم خاطر نشان می کنیم که حفاظ ها مانع از این شده تا سارقان به زور و از طریق پنجره های کشویی وارد خانه شوند. هر زمان که دیگر به این حفاظ ها احتیاج نداشتید، تنها کافی است آن را بالا برده و درست در مقابل پنجره داخلی قلاب کنید.

افزودن یک حایل و یا حفاظ در پنجره های کشویی

چهار: نصب قفل

قفل های کلید خور شاید از ایمن ترین و مطمئن ترین راهکارها جهت افزایش ایمنی پنجره های کشویی باشند، که روی پنجره های کشویی عمودی نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. پنجره را کاملا بسته و محل نصب قفل را روی قسمت افقی لبه پنجره مشخص کنید، و با استفاده از دریل محل اتصال پیچ ها را سوراخ کنید. برای اوقاتی که می خواهید پنجره را کمی باز کرده و در عین حال از میزان امنیت آن کاسته نشود، کافی است سوراخ های دیگری روی لبه پنجره دریل کنید.

 نصب قفل در پنجره های کشویی

قفل های مناسب پنجره های کشویی
یک: قفل های کلید دار

قفل های کلید دار برای پنجره های کشویی را می توان در انواع مختلف پیدا کرد. این نوع قفل ها نیاز به چفت و بست های دائمی ندارند. تنها باید آن ها را پیش از قفل کردن قلاب کرد.

قفل های کلید دار برای ایمن سازی پنجره های کشویی

دو: قفل های پیچی

این قفل های ارزان قیمت تا حدی به میزان ایمنی پنجره می افزایند. شما کافی است تنها لبه قفل را چرخانده، آن را بر خلاف جهت پنجره هل داده و در نهایت جهت محکم کردن و جای دادنش در شیار، آن را پیچانید.

قفل های پیچی برای ایمن سازی پنجره های کشویی

سه: میله چوبی

از ساده ترین راه های ایجاد امنیت برای پنجره های کشویی که با استفاده از آن می توانید هر زمان که خواستید پنجره را باز کنید، استفاده از میله های چوبی دو و نیم سانتی متری یا یک اینچی است که میان پنجره کشویی و چهارچوب قرار میگیرند. این میله چوبی را درست روی شیار پنجره قرار داده تا پنجره را در برابر دزدان مصون کنید.

استفاده از میله چوبی برای ایمن سازی پنجره های کشویی

 

 4 راه کار برای ایجاد امنیت پنجره های لولایی
یک: استفاده از پیچ های بلند

اگر پنجره لولایی شما فاقد قفل است، پیچ های بلند را در هر دو سوی ثابت پنجره و در ارتفاع های ایده آل و مناسب برای باز کردن پنجره نصب کنید به طوری که با نصب آنها پنجره تنها چند اینچ باز شود. (از آنجایی که برداشتن این پیچ ها کمی دشوار است، این اقدام را روی پنجره هایی اعمال کنید که در مواقع ضروری نیاز به آنها نیست).

دو: نصب قفل بولت کشویی

یک قفل کشویی بولت (و یا یک بست محکم و مناسب قفل کلید خور) قفل را مطمئن تر کرده و شانس خروج هر چه سریع تر از پنجره در شرایط بحرانی را نیز بیشتر می کند. به خاطر داشته باشید که کلید را نزدیک و در دسترس همه اعضای خانواده قرار دهید.

نصب قفل بولت کشویی در ایمن سازی پنجره

سه: نصب یک ورودی کلید خور

اگر شما نگران این هستید که متجاوزان برای ورود به خانه، شیشه های پنجره را بشکنند، اما هم چنان هم تمایل دارید قابلیت خروج اضطراری روی پنجره موجود باشد، بهتر است یک حفاظ کرکره ای دارای قفل کلید خور روی پنجره نصب کنید. و باز هم تاکید می کنم که کلید ای این حفاظ ها را حتما در دسترس و نزدیک به پنجره قرار دهید.

نصب یک ورودی کلید خور

چهار: نصب حفاظ

حفاظ های استاندارد و یا سفارشی که همیشه روی سازه های بیرونی پنجره نصب می شوند، در محله های جُرم خیز بیشترین امنیت را برای مالکان منازل فراهم می آورند، البته در این حالت پنجره هایتان و فضای بیرون را باید از پشت حفاظ های میله ای ببینید. به علاوه درست مثل بلوک های شیشه ای، در شرایط بحرانی همچون آتش سوزی دیگر نمی توان از این پنجره ها استفاده کرد.

نصب حفاظ

 4 راه کار برای نصب تجهیزات امنیتی کلید خور
یک: دریل کردن و نصب آنها روی چهارچوب پنجره

شما می توانید از تمام فروشگاههای عرضه ابزار آلات، پیچ های مخصوص این کار را تهیه کنید. پیش از نصب با استفاده از دریل سوراخ های متناسبی روی چهار چوب پنجره ایجاد کنید، و سپس پیچ ها را از سمت فرورفته واشر ها پیچ کنید. پیچ ها را با استفاده از کلیدهای مخصوص این کار محکم کنید. سوراخ های بیشتری روی قسمت بالایی چهار چوب پنجره ایجاد کنید، این امر به قفل ماندن پنجره در زمان باز کردن آن جهت تهویه هوا کمک می کند.

دو: جدا کردن بخش پایینی پنجره

راه حل ساده تر باز کردن و جدا کردن چهار چوب پایینی پنجره در حالت کاملا بسته آن با استفاده از یک تکه چوب است. چوب را در اندازه مناسب ببرید، و آن را درست اندازه کانال مربوط به محل عملکرد پنجره پایینی در آورید، و آن را در جایش قرار دهید. این راه کار برای پنجره هایی مناسب است که اغلب، آنها را باز نمی کنید.

سه: تعویض چفت و بست های پنجره

اگر تمایل به ایجاد سوراخ های جدید روی قاب پنجره ندارید، اما همچنان می خواهید با استفاده از قفل های کلید خور به میزان ایمنی پنجره بیافزایید، توصیه می کنیم چفت و بست های اصلی پنجره را با انواع بست های مناسب برای این قفل ها تعویض کنید. حواستان باشد که کلید های قفل را نزدیک پنجره و جایی در دسترس تمام اعضای خانواده قرار دهید تا در شرایط اورژانسی برای خروج از پنجره بتوانند از پنجره استفاده کنند.

چهار: نصب قفل بولت

قفل های بولت کلید خور این مزیت را داشته که به شما این امکان را بدهند تا پنجره را در حالت های مختلف باز کرده و ثابت نگهدارید. برای نصب این قفل ها تنها کافی است چند چنگک روی پنجره فوقانی نصب کنید.

 4 راه کار برای نصب تجهیزات امنیتی کلید خور

نحوه نصب حفاظ های فلزی

حفاظ های فلزی را می توان در اندازه های متعدد تهیه کرد و این حفاظ ها به گونه ای هستند که هر کدام را می توان روی تقریبا همه پنجره ها پیاده کرد. برخی دارای مکانیزم قفل شونده هستند که به شما این امکان را داده تا با حرکت دادنشان، آنها را باز کنید. آنها روی پنجره و یا برای آن دسته از پنجره هایی که در عمق بیشتری از دیوار واقع شده اند، روی چهار چوب آن نصب می شوند. در هر حالت، چفت و بست های آنها باید در چهار چوب اصلی پنجره فرو روند.

معمولا، استفاده از مصالح سخت برای این حفاظ ها توصیه می شود، که اغلب هم برای نصب آنها روی دیوار های سنگ کاری شده، از قلاب استفاده می شود. برای نصب حفاظ، یکی از چنگک ها را در مرکز قرار داده، آن را عمود کرده، با استفاده از دریل قاب را سوراخ کرده و چفت و بست ها را وصل کنید. از حفاظ ها برای تعیین محل قرار گیری چنگک های دیگر استفاده کنید. معمولا پس از نصب، برداشتن پیچ ها کار آسانی نخواهد بود.

اقدامات نهایی جهت ایجاد ایمنی: بلوک شیشه ای

هر زمان که برای شما امنیت مهم تر از دیدن منظره بیرون از پنجره بود، می توانید از بلوک های شیشه ای استفاده کنید.

بلوک شیشه ای برای ایمن سازی پنجره

قطعه های از پیش ساخته را سفارش می دهند که در این صورت زحمت نصب و چیدمان بلوک ها در کنار هم با خودتان خواهد بود.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید