• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 08 / 07

مهمترين عوامل در تبديل بازديدگنندگان وب سايت به درآمد

دانلود نسخه صوتی

باید بدون تعارف بگویم که تبديل بازديدگنندگان به پول كليد موفقيت يك كسب و كار آنلاين است. مهم نيست كه ترافيك وب سايت شما چقدر بالا باشد اگر نتوانيد ماموريت خود را در تبديل اين پتانسيل به پول به خوبي انجام دهيد درآمد كافي نخواهيد داشت و بديهي است كه كسب و كار شما به خاطر عدم سود دهي به زودي تعطيل مي شود.

تبدیل بازدید کننده به پول و درآمد

مي توانيد بر افزايش تعداد بازديدكنندگان خود تمركز كنيد و تلاش كنيد بازديدكنندگان بيشتري داشته باشيد و به اين ترتيب از تعداد كليك هاي بيشتري كه خواهيد داشت خوشحال شويد اما هيچ كسب و كاري نمي تواند با چشمان بسته فقط تعداد بازديدكنندگان خود را افزايش دهد و هر ماه به اين دليل هزينه هاي زيادي را متقبل شود. فقط به اين اميد كه از اين تعداد بالا عده اي مشتريان او باشند. در نهايت با افزايش تعداد بازديدكنندگان به نقطه شكستي مي رسيد كه ناشي از هزينه سرسام آور ترافيك بالا است و هزينه سرور يا سرور هاي وب سايت سود دهي وب سايت را تحت تاثير قرار خواهد داد.

خوشبختانه راه هايي هست كه مي توانيد به كمك آنها بر مشتريان سود ده خود تمركز كنيد افرادي كه اهل عمل هستند يا بهتر بگوييم مي توانيد آنهايي را که مشتري هستند به سمت وب سايت خود جذب كنيد. افزايش ترافيك و تعداد بازديدكنندگان مانند غذا دادن به يك چهارپاي گرسنه سيري ناپذير است و از اين بازار نمي توانيد بيش از آن چه كه هست كسب درآمد كنيد. بنابراین بسیار مهم است که بر مشتری هدف خود تمرکز کنید.

افزايش نرخ تبديل بازديدكننده به پول (افزايش درآمد به هزينه) در هر كسب و كاري بزرگترين تاثير را در موفقیتش دارد و مهمترين كار شما اين است كه در اين زمينه با چشمان باز عمل كنيد. نرخ تبديل بالا به اين معني است كه از ميان بازديدكنندگان مشتريان زيادي داريد كه آينده كسب و كار شما را بيمه خواهند كرد. و به اين ترتيب است كه مي توانيد كسب و كار آنلاين پايداري داشته باشيد. با اين رويكرد مي توانيد مشتريان بيشتر و درآمد بيشتري داشته باشيد بدون اينكه مجبور باشيد هزينه هاي سرسام آوري بپردازيد.

همه وب سايت ها معمولاً حداقل يك هدف براي ايجاد نرخ تبديل دارند هر چند اين عمل به صورت آگاهانه انجام نشود. ولي هر هدفي از اين دست بايد حداقل يك بار مورد آزمايش قرار گيرد. متداول ترين وب سايت هايي كه به سادگي بالاترين نرخ تبديل را دارند و مي توانند بيشترين درآمد را از ترافيك خود داشته باشند عبارتند از:

  • وب سايت هاي تجارت الكترونيك (مانند فروشگاه های آنلاین)
  • وب سايت هاي با قابليت اشتراك (مانند شبکه های اجتماعی)
  • وب سايت هاي پيشرو (مانند گوگل که هر از چند گاهی خدماتی عرضه می کند و از رقبای خود همیشه یک سر و گردن جلوتر است.)

اينها سه تا از برترين اتواع وب سايت هايي هستند كه به صورت ذاتي رويكردي به سمت ايجاد نرخ تبديل بازديدكننده به درآمد بالا دارند، اما تقريباً همه وب سايت ها مي توانند از بالاتر رفتن اين نرخ سود ببرند، حتي اگر در وب سايت خود هيچ چيزي را براي فروش نداشته باشيد. نرخ تبديل فقط مربوط به فروش نيست. مي تواند تشويق بازديدكنندگان به كاري باشد كه براي كسب و كار شما ارزشمند باشد. و اين با يك پرسش ساده ولي مهم شروع مي شود:

 « هدف كسب و كار شما چيست؟ »

 و آن را مي توانيد به اين شكل تفسير كنيد:

«مي خواهيد كاربران يا بازديدكنندگان وب سايت شما چه كاري انجام دهند؟»

و در اين شرايط بايد ببينيد بهترين مدل براي كسب درآمد شما چيست. روند تبديل كاربر به درآمد مي تواند شامل ثبت نام در وب سايت براي دريافت خبرنامه، انجام يك مميزي از فعاليت هاي كاربران و درآمد كسب شده، ارائه كتاب هاي الكترونيكي به صورت PDF، ترغيب كاربران به ديدن يك ويديو يا خريد يك محصول، يا حتي فروش اطلاعات، اشتراك اطلاعات و معرفي محصولات و هر كاري باشد كه شما را در رسيدن به هدف كسب و كارتان كمك كند.

عوامل زيادي در افزايش نرخ تبديل وجود دارد و هر كسب و كاري براي خود روش ها و استراتژي ها منحصر به فردي دارد تا به اين ترتيب نرخ تبديل كاربر-درآمد را افزايش دهد و اين قانون براي شما و وب سايت شما هم صدق مي كند.

بازار مختص خود را بيابيد. لازم است روي اين استراتژي ها كار كنيد و همه چيز را با اين محور بهينه سازي كنيد تا سود مناسب و كسب و كاري پايدار داشته باشيد.

گذشته از تفاوت هايي كه در هر كسب و كار و وب سايتي وجود دارد عواملي هستند كه نقشي كليدي در افزايش نرخ تبديل كاربران به درآمد دارند. در اين مقاله تعدادي از مهمترين و تاثيرگذارترين آنها را بررسي مي كنيم. اين ها عناصري هستند كه مي توانند به هر وب سايتي كمك كنند.

مهمترين عوامل موثر در نرخ بهره كاربران به درآمد

  • تجزيه و تحليل و آزمايش
  • ديدگاه هاي مشتريان
  • كارايي و قابل استفاده بودن
  • اينرسي
  • قابليت اطمينان و اعتبار
تجزيه و تحليل و آزمايش

براي بهينه سازي وب سایت، تجزيه و تحيل و آزمايش خود به تنهايي مهمترين و بزرگترين عامل است كه مي تواند به موفقيت و سود دهي منجر شود. بدون اينكه بدانيد كجا هستيد چگونه مي توانيد براي رسيدن به مقصد برنامه ريزي كنيد، چه برسد به آنكه بخواهيد به آن برسيد. بسيار حياتي است كه نرخ تبديل خود را بدست آوريد و بدانيد كه چند درصد از كاربران شما ارزشي خلق مي كنند و كل اين ارزش چقدر است. با توجه به بازاري كه در آن فعاليت مي كنيد بايد بدانيد كه چقدر از مشتريان هدف خود را يافته ايد يا توانسته ايد آنها را به سمت وب سايتتان هدايت كنيد.

ديدگاه هاي مشتريان

دركي عميق از مشتريان و بازاري كه مختص به شماست ضروري است تا بتوانيد درباره كاربران خود تصميم درستي بگيريد. بايد نسبت به خواسته هاي آنان دقيق و حساس باشيد بايد متوجه باشيد با چه كساني روبرو هستيد و در فرايند خريد از زماني كه مشتري تصميم به خريد مي گيرد تا رماني كه فرايند تكميل مي شود نقش شما تعيين كننده است با بي توجهي به راحتي مي توانيد نرخ كاربر به درآمد خود را به خطر بيندازيد. اين بايد بخشي از استراتژي شما باشد.

كارايي و قابل استفاده بودن

اگر فقط روي كارايي و قابل استفاده بدون وب سايت خود كار كنيد، خواهيد ديد كه در نرخ تبديل كاربر به درآمد نتايج بهتري كسب خواهيد كرد. فقط با برداشتن موانع و ساده سازي روند انجام كار در وب سايت تان به كاربران خود كمك كرده ايد كارهاي خود را به ساده ترين شكل ممكن و بدون اذيت شدن انجام دهند به این ترتیب آنها در میانه راه وب سایت شما را ترک نمی کنند و این تجربه مطبوع را به خاطر خواهند داشت. به كاربران خود كمك كنيد، تا به جيب خود كمك كرده باشيد.

اينرسي

كاربراني كه وارد وب سايت شما مي شوند براي كليك كردن در مسيري كه براي شما ارزش آفريني مي كند فكر مي كنند. به عبارت ديگر يك اينرسي در برابر اقدام كردن دارند اين اقدام همانطور كه قبلاً هم گفته شد مي تواند خريد كردن يا هر چيز ديگري كه براي كسب و كار شما ارزشمند است باشد. در اين ميان طراحي وب سايت، بهینه سازی، رنگ هايي كه استفاده مي كنيد، شعار، بنري كه طراحي مي كنيد و… همه بايد در مسيري باشند كه به كاربر كمك كنند بهتر تصمیم بگیرد و روي مسير درآمد زايي شما كليك كنند. بايد اين اينرسي را كم كنيد یا تصمیم گیری را برای او ساده کنید و سرعت عمل او را افزايش دهيد. بايد از پيچيدگي زيادي پرهيز كنيد و مسير را برايش مشخص و آماده كنيد تا نرخ تبديل بالايي داشته باشيد.

اعتماد و اعتبار بالا

نمي توان به نرخ تبديل كاربر-درآمد بالا فكر كرد اما روي جلب اعتماد مشتري كار نكرد. اين عاملي كه به شما كمك كند نيست بلكه يك پيش نياز و بسیار ضروری است. نمي توانيد كاربري را كه به شما اعتماد ندارد وادار به خريد كنيد. اين اصلي ساده و روشن است كه كسي درباره آن شك ندارد.

با كار كردن و بهينه سازي وب سايت با توجه به عواملي كه گفته شد مي توانيد وب سايت بهتري داشته باشيد اما اين فاكتور ها بايد در جهت رسيدن به هدف كسب و كار يا سازمان شما سازماندهي شوند تا مشتريان خاص خود و بازار خاص خود را به بهترين شكل ممكن هدف قرار دهيد و سود در خوری كسب كنيد. فراموش نکنید رقابت سخت و نفس گیری در دنیای مجازی در جریان است و آنهایی برنده هستند که با چشم باز عمل می کنند و قواعد بازی را رعایت می کنند.

نوشته: بابي هيت

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید