• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 19

با مبلمان قهوه ای رنگ چگونه خانه را زیبا بچینید

کاناپه، مبلمان و نیمکت مبلی قهوه ای، به ویژه قهوه ای تیره، به این علت که همه کاره و چرکتاب هستند بیش از سایر رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود لزوما نباید رنگی خسته کننده و ساده در نظر گرفته شود.

با مبلمان قهوه ای رنگ چگونه خانه را زیبا بچینید

پس از مطالعه و اجرای راهکارهای زیر دیگر کاناپه و مبلمان قهوه ای به مانند گذشته خسته کننده و معمولی نخواهند بود و از این پس با دیدی متفاوت به آن ها نگاه می کنید.

همه می دانند مبلمان قهوه ای بسیار قابل استفاده است، به همین دلیل بیشتر خرده فروشان مبلمان قهوه ای عرضه کرده و اکثر ما گرایش به خریداری این رنگ کاناپه داریم. هر گاه از کثیفی و لکه ها سخن به میان می آید، مبل رنگ قهوه به ذهن خطور میکند و از این رو اکثرا و به خصوص خانواده های فعال و پر جمعیت ترجیح می دهند مبلمان قهوه ای داشته باشند.

از جمله انتقادهایی که اغلب نسبت به این رنگ در مورد کاناپه و مبل وارد می شود، این است که دارندگان این رنگ مبلمان ادعا می کنند رنگی خسته کننده است. در واقع این طور نیست! بهتر است که با ایده گرفتن و الهام جویی از ایده های کارشناسانه مهندسین بهره مند شده تا دریابید چطور می توان با یک مبلمان قهوه ای، خانه ای زیبا و مدرن داشته باشید.

افزایش نور محیط

در صورتی که محیط اتاق شما پر از عوامل روشنایی باشد دیگر مبلمان قهوه ای تیره شما تاثیر چندانی روی روشنایی و طراوت اتاقتان نخواهد داشت. ابتدا دیوارهای اتاق را با رنگ های روشن، نقاشی کرده، سپس با استفاده از آثار هنری، وسایل تزیینی و دیگر وسایل تکمیلی به رنگ های روشنتر و یا حتی رنگارنگ تر در میزان تیرگی وسایل و مبلمان خانه تعادل برقرار کنید. در این تصویر تعداد زیادی وسایل سفید رنگ، قهوه ای روشن و نارنجی را می بینید که مانع از این شده اند مبلمان، ظاهر و جلوه ای زننده داشته باشد.

افزایش نور محیط

ایجاد طراوت و روشنایی در محیط

دیگر راهکار جلوگیری از اینکه رنگ مبلمان قهوه ای در فضای اتاق چیره و غالب باشد، این است که تقریبا بقیه وسایل موجود در خانه به رنگ سفید انتخاب شوند. برای تعدیل رنگ تیره کاناپه خود نیاز به رنگ های روشن تر بسیاری دارید، از این جهت، نیازی نیست که چندان سخت گرفته و نگران این مساله باشید. همان طور که در عکس می بینید، سفید بودن سقف، والان پرده ها، دکوری ها و وسایل چوبی، به درخشان شدن این اتاق دنج کمک کرده است.

ایجاد طراوت و روشنایی در محیط

به استقبال رنگ های گرم بروید

قهوه ای یک رنگ گرم است که در کنار چوب و دیگر رنگ های گرم، خوب از آب در می آید. البته بد نیست که به دیگر رنگ های پاییزی هم فرصتی داده شود. در کنار مبلمان قهوه ای خوب می شود اگر دیگر وسایل اتاقتان به رنگ های پاییزی همچون قرمز تیره، زرد خامه ای و یا خردلی باشد. در عکس زیر می بینید که مالک خانه از فرش قرمز بزرگ و کوسن های قرمز فراوان استفاده کرده تا در زمینه قهوه ای فضای اتاق تعادل ایجاد کند.

به استقبال رنگ های گرم بروید

الهام گرفتن از طبیعت

مبلمان قهوه ای رنگ این اتاق در کنار دیگر وسایل الهام گرفته شده از طبیعت-مثل پاف نارنجی، میز قهوه خوری سبز فسفری، و کوسن های زیبا و رنگارنگ- بسیار جلوه خوبی دارد. بافت طبیعی موجود در فضای اتاق، درست مثل همان والان های بافتنی، شومینه سنگی و کفپوش چوبی نیز در ایجاد تعادل با کاناپه سودمند بوده اند.

الهام گرفتن از طبیعت

کاهش گرمای محیط

قهوه ای در کنار رنگ های سرد آبی و سبز نیز جلوه خوبی دارد. سعی کنید صندلی ها، پرده ها و یا کوسن های رنگارنگتان بیشتر به رنگ های سرد باشند تا علاوه بر اینکه به فضای اتاق رنگ بیافزایید، به کاهش گرمای رنگ های بکار رفته در آن نیز کمک کنید. در این اتاق نشیمن، مبلمان درست در میان دیوار های آبی جای گرفته است.

کاهش گرمای محیط

افکت تیره و روشن

این اتاق تزیین شده با رنگ های خنثی و خنک، بدون اینکه مبلمان قهوه ای موجود به گرمای سایر وسایل اتاق بیافزاید، فضایی دوست داشتنی و مطلوب دارد. سبز متمایل به زرد (فسفری) سینی روی میز، کوسن ها و آباژور رو میزی، پر نور ترین رنگ به کار رفته در اتاق است که حکم رنگ پاپ محیط را دارد.

افکت تیره و روشن

استفاده از کنسول

اگر چه کاناپه و مبل راحتی موجود در این عکس به رنگ بژ است، اما از همین طراحی می توانید برای چیدمان با کاناپه قهوه ای بهره مند شوید. مبلمان را در وسط اتاق قرار داده، و یک کنسول چند طبقه را پشت آن بگذارید، سپس داخل کنسول را با استفاده از کتاب ها و یا دیگر اشیای موجود پر کرده تا چشمها معطوف به کنسول و محتویات و تزیینات داخل آن شود.

استفاده از کنسول

با رنگ کاناپه کنار بیایید

از سویی دیگر میتوان اظهار داشت که اصلا لزومی ندارد مبلمان قهوه ای رنگتان را با مانور دادن روی وسایل دیگر از نظرها پنهان کرده و یا آن را بپوشانید. شما می توانید اصیل بودن رنگ کاکائویی آن را بارزتر نیز بکنید. صندلی های همرنگ و اصیل و چوبی با تون رنگ مشابه کاناپه را به فضای اتاق افزوده و با استفاده از کوسن های تزیینی از بار بصری رنگ های دیگر در محیط بکاهید.

با رنگ کاناپه کنار بیایید

کار روی کنتراست

بجای اینکه با رنگ کردن دیوارها به رنگی مشابه مبلمان، به تقابل با رنگ مبلمان برخیزید، می توانید از رنگ ها و وسایل موجود در اتاق بهره جویید.

کار روی کنتراست

از قدرت ماورایی کنتراست استفاده کنید تا تاثیر عمیقی میان رنگ های روشن و تیره سقف و دیوارها بگذارید. خیالتان راحت در این صورت و در نهایت شما اتاقی با شکوه به رنگ های تند و اصیل خواهید داشت.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید