• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 08 / 08

معرفی چند بیماری شایع قلبی

قلب شما با همان اندازه ی کوچکش، روز و شب بدون وقفه کار کرده و خون را به سراسر بدن پمپ می کند. قلب 100000 بار در روز منقبض می شود.

نامنظمی ضربان قلب

فشار خون بالا و کلسترول، نشانه های کوتاه مدتی در بدن ایجاد نمی کند اما منشا و اساس بیشتر مشکلات  و بیماری های قلبی است که امروز در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر سن شما بالای 40 سال است و دارای بیماری فشار خون و کلسترول هستید بهتر است حداقل یکبار مورد بررسی قرار گیرید.

آنژین

آنژین باعث ایجاد نشانه هایی شبیه به حمله ی قلبی می شود ولی این نشانه ها نسبت به سکته ی قلبی از شدت کمتری برخوردارند و این بدان معنی است که شما در خطر ابتلا به سکته ی قلبی در آینده هستید. درمان اگرچه اورژانسی نیست ولی باید مورد توجه قرار گیرد.

نارسایی قلبی

این واژه بسیار وحشتناک است اما نارسایی قلبی تنها به این معنی است که قلب شما خون را به طور کارآمد وموثر به سراسر بدن پمپ نمی کند. این بیماری در حدود یک در 15 در افراد بین 75 تا 85 و یک در 7 در بین افراد بالای 85 شایع است. اما نشانه های این بیماری را می توان به طور موثر توسط قرص درمان کرد. دلایل مختلفی در مورد عوامل این بیماری همچون حمله ی قلبی، فشار خون بالا و فیبریلاسیون دهلیزی وجود دارد. مایع اضافی می تواند در پاها جمع شده و باعث متورم شدن زانوها شود و یا در ریه ها جمع شده و باعث ایجاد کوتاهی و تنگی نفس شود. همچنین ممکن است دچار خستگی، گیجی و کاهش اشتها شوید. اگر پزشک متوجه نارسایی قلبی  شود، شما را به بیمارستان مربوطه ارجاع خواهد داد. درمان اصلی، استفاده از قرص های ادرار است تا مایع اضافی از بدن دفع شود اما از داروهای دیگر برای جلوگیری از بازگشت نشانه های این بیماری نیز استفاده می شود.

فیبریلاسیون دهلیزی

شایع ترین ریتم غیر طبیعی قلب، بیماری فیبریلاسیون دهلیزی است مانند نارسایی قلبی. این بیماری نیز به شدت وابسته به سن است. این بیماری می تواند باعث ایجاد تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه و درد قفسه ی سینه شود. اما بیشتر افراد تا زمانی که ضربان قلبشان بررسی نشده است از وجود این بیماری خبر ندارند. شاید مهم ترین عارضه ی این بیماری سکته ی قلبی است. خوشبختانه درمان های منظم با عوامل رقیق کننده ی خون مانند وارفارین می تواند خطر این بیماری را کاهش دهد.

حمله قلبی

همه ی ما نشانه های معمول حمله قلبی مانند درد قفسه ی سینه، تنگی نفس و گیجی را می شناسیم. اما زنان کمتر از مردان درد قفسه ی سینه ی شدید را تجربه  می کنند. درمان های جدید میزان زنده ماندن را بسیار بهبود بخشیده است اما باید درمان به سرعت انجام گیرد. بر اساس نوع حمله قلبی که دارید و سرعت رساندن به بیمارستان، ممکن است به صورت اورژانسی جراحی شده و یا از داروهایی برای باز کردن عروق استفاده شود.

چگونه می توانم به خود کمک کنم؟

در مورد تمام بیماری هایی که تا به حال از آنها صحبت کردیم، توصیه های یکسانی وجود دارد.

از رژیم هایی استفاده کنید که برای قلب شما سالم ومفید است. رژیم مدیترانه ای که سرشار از میوه و سبزی، با هیدرو کربنات کم برای مراقبت از قلب شما بسیار مفید است.

ورزش کنید: ورزش های منظم ایروبیک می تواند به سلامتی قلب شما کمک کند.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن را متوقف کنید این کار بهترین کاری است که می تواند به سلامتی قلب شما کمک کند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید