• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 19

انتخاب به صرفه ی حمل و نقل، غذا و مَسکَن برای سفری ارزانتر به استرالیا

در مقاله قبلی با عنوان ” راهکارهایی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به استرالیا” به مواردی از بلیت هواپیما، برنامه ریزی سفر و مدیریت مالی و ارزی اشاره شد تا بتوانید سفر ارزان تری به استرالیا داشته باشید.

در این مقاله به حمل و نقل، غذا و مَسکَن اشاره می شود که چه باید کرد تا سفر کم هزینه تری به استرالیا را تجربه کنید.

انتخاب حمل و نقل به صرفه در سفر ارزان تر به استرالیا

تخفیف های اعمال شده روی پرواز ها را چک کنید

به لطف وسعت استرالیا، بهترین و سریع ترین راه جهت تردد و گردش در کل استرالیا تردد در مسیر های هوایی است. دولت استرالیا تعداد زیادی پرواز های ارزان قیمت داشته که به راحتی می توانید از پس هزینه آنها بر آیید.

اتوبوس

اگر در سیاحت خود زمان کافی برای پرسه زدن به هر جایی داشته و یا قصد دارید فقط در ناحیه مشخصی تعطیلات خود را سپری کنید، می توانید با اتوبوس به شهر های مجاور سفر کنید که البته از نظر قیمت خیلی ارزان و به صرفه هستند.

برخی شرکتهای مسافربری تخفیف های بسیار خوبی که گاهی به 50 درصد می رسند، برای مشتریان خود ارائه می دهد. اگر می خواهید سفرتان بیشتر به طول بیانجامد بهتر است برای تردد از اتوبوس استفاده کنید.

قطار

یکی از راحت ترین و جذاب ترین راه ها برای گردش در استرالیا، قطار است. تخفیف های ارائه شده توسط راه آهن استرالیا را حتما چک کنید. این تخفیف ها مسیرهای متنوعی را شامل شده که با استفاده از آنها می توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

قطار در سفری ارزانتر به استرالیا

سفر های رایگان

در برخی شهر های استرالیا برخی مسیر های حمل و نقل عمومی به صورت رایگان برای عموم در نظر گرفته شده اند. برای مثال، در شهر بریسبن سرویس های رایگانی از طرف شرکت اتوبوس رانی در نظر گرفته شده است که گردشگران می توانند با استفاده از آنها در مرکز شهر به گردش و بازدید بپردازند، در حالی که شهر پرس خدمات حمل و نقل رایگان توسط اتوبوس ها و قطار ها را در یک ناحیه مشخص در سطح شهر ارائه می دهد. در سیدنی نیز وسایل نقلیه رایگان متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

بهره مندی از تخفیف ها در سفر

حواستان به کارت های تخفیف سیستم حمل و نقل عمومی از جمله کارت اوپال سیدنی باشد. این کارت ها شامل تخفیف های چشم گیری هستند. مهم نیست که چند بار از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنید، بهر حال هزینه شما تنها همان هزینه کارتی است که خریداری نموده و مشخص است که این مساله خود به تنهایی تاثیر بسزایی در صرفه جویی در هزینه های سفرتان خواهد داشت.

اگر تمایل دارید در سفرتان و جهت تردد در شهر بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، خیالتان راحت باشد که با استفاده از این کارت ها پول زیادی را صرفه جویی خواهید کرد.

از قالب سیستماتیک تور خارج شده و خود کنترل سفرتان را به عهده بگیرید

چرا وقتی می شود خود به تنهایی از منظره دریایی سیدنی با استفاده از قایق موتوری های سیدنی با مبلغی در حدود یک سوم کمتر از کشتی های تفریحی لذت برد، پول هنگفتی را صرف کشتی های تفریحی جهت تماشای بندر سیدنی کنیم؟

انتخاب وعده های غذایی به صرفه برای سفر کم هزینه تر به استرالیا

از فروشگاه ها خرید کنید

از همان جاهایی که بومیان ناحیه خرید می کنند، غذا تهیه کنید: منظور همان سوپر مارکت ها هستند. بجای اینکه هزینه زیادی را صرف صبحانه های گران قیمت هتل کنید، با خرید یک نان تازه از سوپر مارکت محله، می توانید در اتاقتان صبحانه خود را نوش جان کنید. با افزودن کمی گوشت و پنیر می توانید یک غذای خوب و خوشمزه برای وعده های ناهار و یا شام خود داشته باشید.

غذای ارزان قیمت در سفری ارزانتر به استرالیا

در پرداخت انعام زیاده روی نکنید

پرداخت انعام چندان هم در استرالیا مرسوم نیست، و این کار بیشتر در رستوران ها به چشم می خورد. اگر از خدمتکار و یا گارسون خود راضی هستید، انعام 10 تا 15 درصدی نیز کافی و قابل قبول خواهد بود. لازم نیست در بارها حتما انعام بپردازید.

پیدا کردن سالن های غذاخوری ارزان قیمت

بهتر است چشمانتان را به روی رستوران های توریستی بسته و بیشتر در رستوران هایی غذا بخورید که بومیان و مردم آن ناحیه نیز در آن غذا می خورند. در این رستوران ها بی شک غذاهایی با کیفیت تر و با قیمت هایی بسیار مطلوب تر عرضه خواهد شد.

رستوران های غذای محلی را نیز از یاد نبرید.  در شهر هایی مثل ملبورن و سیدنی، غذاهای تایلندی ارزان، متنوع و محبوب هستند مثل سوشی. سالن های غذا خوری فروشگاه های مواد غذایی نیز فست فود های ارزانی را به شما عرضه خواهند کرد. در شهر های کوچکتر نزدیک به ساحل نیز بهتر است به دنبال ماهی فروشی ها باشید.

انتخاب محل اقامت به صرفه در سفر ارزان تر به استرالیا

تهیه مسکن و یا خانه های روستایی

اینکه در طی سفرتان در یک منزل مسکونی و یا یک خانه روستایی اقامت کنید این شانس را خواهید داشت تا با بومیان ناحیه بیشتر ارتباط داشته و حس واقعی زندگی در محیط های این چنینی را نیز تجربه کنید.

خانه های روستایی در سفری ارزانتر به استرالیا

سوئیت های مسافرتی (خانه و یا آپارتمان های مبله) را فراموش نکنید

مخصوصا اگر شما با خانواده و یا گروهی از دوستانتان به سفر رفته اید، به جد می گویم که این قبیل اقامت گاهها بسیار مناسب شما بوده به طوری که با اجاره این خانه ها علاوه بر این که نسبت به هتل فضای بیشتری در اختیار دارید، پول بیشتری نیز پس انداز می کنید و کم هزینه تر است. در این خانه ها با توجه به اینکه آشپزخانه هم دارند، شما می توانید خود آشپزی کرده و دیگر هزینه های گزاف بابت غذای بیرون نپردازید.

هاستل ها (هتل های با اتاق های عمومی و ارزان قیمت)

برخلاف باور عموم، هاستل ها مخصوص مسافران بک پک 21 ساله نیست. بیشتر هاستل های استرالیایی اتاق ها و حتی سرویس های بهداشتی خصوصی دارند. اگر وسایل رفاهی اتاق برایتان چندان اهمیتی ندارد، بی شک هاستل جایگزین ارزانتر و گاهی راحتتری نسبت به هتل های گران قیمت خواهد بود.

هاستل ها در سفری ارزانتر به استرالیا

مبادله کردن منزل

مبادله منزل شاید ارزانترین و کم هزینه ترین راه برای اقامت کردن در استرالیا است. در این حالت شما به صورت رایگان در منزل یک استرالیایی اقامت کرده در حالی که مالک آن خانه در همان زمان در شهر و کشور شما و درست در منزل شما اسکان دارد. در این حالت حتی احتمال اینکه بتوانید طی اقامتتان در آن خانه از اتومبیل مالک آن هم استفاده کنید زیاد است، که مشخصا با این اوصاف می توانید پول بیشتری پس انداز کنید.

اردو زدن

در استرالیا می توان بهترین و خوش منظره ترین مکان ها و اردوگاه ها را برای اردو زدن و اجاره کاروان پیدا کرد. با اجاره یک RV و یا همان کاروان، می توانید خود آزادانه رانندگی کرده و در سرتاسر کشور به گشت و گذار پرداخته به علاوه خانه و اقامتگاهی زیبا و دنج و راحت برای خود خواهید داشت که می توانید شبها را در آن سپری کنید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید