• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 08 / 10

حل مشکلات دکوراسیون با استفاده از رنگ ها و الگوها

با تغییر رنگ و الگوها می توانید کارهای زیادی برای تغییر اتاق خود انجام دهید. در این مقاله به کمک رنگ و برخی الگوها، ایراد و اشکال اتاق را کمتر در نظر بیننده جلوه می دهیم.

اتاق های تاریک با نور طبیعی کم

در این گونه شرایط بهتر است از رنگ اصلی زرد، کرمی و یا سفید برای اتاق استفاده کنید. برای انعکاس نور موجود می توانید از آینه، بیشتر استفاده کنید.

سعی کنید کف اتاق را کم رنگ نگه دارید.

 rang

اتاق هایی که به نظر سرد می رسند و نور از سمت شمال یا شرق به اتاق می تابد

در اینگونه موارد بهتر است از رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی و یا زرد استفاده کنید. مقدار زیادی بافت گرم در مبلمان خود استفاده کنید.

سقف بسیار بلند به نظر می رسد

اگر شما نیز در این گونه شرایط قرار گفتید بهتر است سقف را با رنگ های تیره از نیمه ی گرم چرخه ی رنگ مانند قرمز روشن رنگ کنید. رنگ های سرد تیره مانند سبز و یا آبی تیره نیز  می تواند موثر باشد. کف اتاق نیز باید تیره باشد. از به کارگیری الگوهای عمودی برای پوشش دیوارها خودداری کنید. بهتر است از پوشش های افقی استفاده کنید.

سقف بسیار کوتاه به نظر می رسد

سقف را با رنگ های روشن رنگ آمیزی کنید. بهتر است از رنگ های سرد مانند آبی روشن، سبز روشن و آبی مایل به خاکستری استفاده کنید. پوشش کف اتاق نیز باید از رنگ های روشن استفاده شود.

اتاق های باریک (همچنین سالن و راهروها)

در این گونه شرایط بهتر است دیوارها را با رنگ گرم رنگ کنید. برای پوشش کف اتاق از نوارهای راه راه و یا همان رنگ استفاده کنید.

حل مشکلات دکوراسیون با استفاده از رنگ ها و الگوها

اتاق بسیار کوچک به نظر می رسد

از کاغذ دیواری با الگوهای کوچک و رنگ روشن استفاده کنید. آینه نیز می تواند حس بزرگ بودن اتاق را در بیننده ایجاد کند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید