• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 08 / 15

شکر کمتری مصرف کنید

یک لیوان کارامل با خامه و شیر خامه ای تقریبا دو برابر مقدار معمول که توسط سازمان بهداشت جهانی توصیه می شود، شکر دارد!

یک بطری نوشابه تقریبا 1.5 برابر مقدار مجاز دارای شکر است. بطری های 330 میلی لیتری نوشابه نیز 9 قاشق چایخوری شکر دارد!

 shekar2

در پیش نویس به روز شده  در مورد مصرف شکر، سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد می کند که نباید بیشتر از 10 درصد کالری ما از شکر تامین شود. آنها مقدار مناسب را 5 درصد اعلام کرده اند. برای یک فرد بزرگسال به طور متوسط مصرف 2000 کالری در روز است که معادل 50 گرم شکر و یا 12 قاشق چای خوری شکر است.

یک لیوان کارامل، شامل بیش از 44 گرم شکر است که به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از پایین ترین حد مجاز می باشد پس تقریبا در حد بالایی  بوده و پیشنهاد می شود کلا مصرف نشود.

حتی در سس های آماده نیز برای بهبود طعم و مزه شکر اضافه می شود. متخصصان می گویند بیشتر مردم قادر به محاسبه ی مقدار شکر مصرفی روزانه ی خود نیستند و برچسب روی مواد نیز به آنها کمکی نمی کند. معمولا تولید کنندگان مواد غذایی، توصیه ی 10 درصدی سازمان بهداشت جهانی برای مصرف شکر را با شکری که به طور ذاتی در مواد وجود دارد جمع می کنند. در نتیجه می توان گفت، 35 گرم شکری که در یک بطری نوشابه  350 میلی لیتری وجود دارد می تواند 39 درصد مقدار شکر مصرفی یک فرد بزرگسال را تامین کند. این موضوع بسیار گمراه کننده است.

کاهش مصرف شکر به زیر 5 درصد از کل انرژی مصرفی در روز مزایای زیادی برای بدن دارد. مطالعات نشان می دهد که افراد بزرگسال در انگلستان 11.6 درصد کالری خود را از شکر دریافت می کنند.

شکر کمتری مصرف کنید

توصیه ی سازمان جهانی بهداشت پاسخی به رشد اپیدمی چاقی است که باعث ایجاد بیماری قلبی، سکته، دیابت نوع 2، پوسیدگی دندان و ابتلا به برخی از سرطان ها می شود. اما صنایع غذایی و نوشیدنی در انجام این دستور العمل ها زیاد به خود سختی نمی دهند. مقدار کالری اضافی که از چربی، شکر و یا سایر مواد غذایی وارد بدن می شود می تواند منجر به اضافه وزن شود.

پس توصیه نهایی این که به تدریج مصرف شکر روزانه خود را کاهش دهید تا بدن سالم تری داشته باشید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید