• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 14

برترین جاذبه های گردشگری در اسپانیا

اسپانیا به داشتن سواحل شلوغ، تماشای نبرد گاوهای نر یا رقص فلامنکو شهرت دارد. از مقبره های تاریخی تا قلعه های قرون وسطایی، دهکده های سفید در اندلس یا شهرهای پرجنب و جوش بارسلونا و مادرید، آمیزه ای از جاذبه های فرهنگی در اسپانیا هستند.

این کشور چشم اندازهای متفاوت دارد. مناطق همیشه سبز گالیسیا بسیار متفاوت از بیابان های آلمریا یا کوه های ناهموار سیرا نوادا می باشد. سواحل بی شمار و پر زرق و برقی در اسپانیا قرار دارند. اگر چه در تابستان، سواحل اسپانیا شلوغ هستند اما به راحتی می توان سواحلی را یافت که بسیار زیبا، چشم نواز و لذت بخش باشند.

اسپانیا، با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم‌ مرز است.

در این مقاله به 10 جاذبه برتر اسپانیا اشاره می کنیم:
کاخ سلطنتی پالاسیو رئال

کاخ سلطنتی پالاسیو رئال مادرید، محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا است که فقط برای مراسم دولتی استفاده می شود. کاخ سلطنتی بین سالهای 1738 تا 1755 ساخته شد و پادشاه کارلوس سوم در سال 1764 در کاخ به سر می برد.

پالاسیو رئال در اسپانیا

جشن دویدن گاوهای خشمگین

پامپلونا شهری در شمال اسپانیا در ایالت نابارای قرار دارد که هر ساله از ششم تا چهاردهم جولای، فستیوال سن فرمین در آن برگزار می شود. در طول فستیوال این شهر پر ازدحام و پر از گردشگرانی می شود که از نقاط مختلف دنیا می آیند.

جشن دویدن گاوهای خشمگین در کوچه‌های باریک شهر، هر روز ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و در حدود ۵ دقیقه ادامه پیدا می‌کند، اما جشن و شادی تا ساعات آغازین روز بعد، ادامه پیدا می‌کند.

جشن دویدن گاوهای خشمگین در اسپانیا

ساحل لا کانچا

لا کانچا در سان سباستین با صخره های شیب دار و جزایر از باد قوی محافظت می شود. بسیاری معتقدند سان سباستین یکی از بهترین سواحل شهری در اروپا است.

در اینجا شما می توانید موج سواری، پیاده روی برای جستجوی رستوران های خوب کنید و از مناظر زیبای ساحل لذت ببرید.

لاکانچا در اسپانیا

آبگذر سگوبیا

آبگذر سگوبیا آب‌گذری است رومی واقع در شهر سگوبیای اسپانیا و یکی از مهمترین آثار تاریخی باقی‌مانده از رومیان در شبه‌جزیره ایبری اسپانیا است که تا به‌ امروز به‌ خوبی حفظ شده‌ است. این آبگذر قدیمی 16 کیلومتر آب را از دریاچه فریو به سگوبیا حمل می کند و از 24000 بلوک سنگی عظیم بدون استفاده از ملات ساخته شده است.

احتمالا در حدود 50 میلادی ساخته شده است که هنوز تاکنون آب را برای شهر فراهم می کند.

آبگذر سگوبیا در اسپانیا

شهر قرون وسطایی کوئنکا

کوئنکا بین مادرید و والنسیا واقع شده است و نمونه ای شگفت انگیز از یک شهر قرون وسطایی است که در طرف شیب کوه ساخته شده است. بسیاری از “خانه های حلقوی” درست در لبه صخره ساخته می شوند و کوئنکا یکی از برجسته ترین شهرها در اسپانیا، گوهر گرانبهایی در ایالت کاستیا-لامانچا است.

شهر کوئنکا در اسپانیا

جزیره ایبیزا

ایبیزا یکی از جزایر بالئاری در دریای مدیترانه در ساحل اسپانیاست. این جزیره یکی از محبوب ترین مقصد های مهمانی و پارتی در کل اروپا است. در طول تابستان، جمعیت این جزیره به خاطر حضور گردشگران دو برابر می شود. این گردشگران از باشگاه های شبانه، بارها و رستوران های ساحل لذت می برند.

ساحل ابیزا در اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساگرادا فامیلیا، کلیسای بزرگ کاتولیک رومی در شهر بارسلون و یکی از جاذبه های گردشگری توریستی اسپانیا است. طراحی این بنا توسط آنتونیو گائودی، یک معمار کاتالانی است که نزدیک 40 سال از عمر این پروژه می گذرد، شروع ساخت این کلیسا در سال 1828 بود و ساخت آن هنوز به پایان نرسیده است. معمار گائودی در سال 1926 فوت کرد.

ساگرادا فامیلیا در اسپانیا

صومعه، کاخ سلطنتی، موزه و مدرسه ال اسکوریال

ال اسکوریال مرکز اسکان امپراتوری اسپانیا پادشاه فیلیپ دوم بود که در دامنه سیرا د گوادارما در شهر سن لورنزو دی ال اسکوریول، حدود ۴۵ کیلومتری شمال پایتخت، مادرید در اسپانیا واقع شده است. فیلیپ، خوان باتیستا د تلدو را به عنوان معمار این بنا در سال 1559 منصوب کرد و آنها با هم ال اسکوریال، یادبودی در اسپانیا را به عنوان مرکز جهان مسیحی طراحی کردند.

امروزه به عنوان صومعه، کاخ سلطنتی، موزه و مدرسه فعالیت می کند.

ال اسکوریال در اسپانیا

مزکیتا، مسجد-کلیسای جامع قرطبه یا کوردوبا

مسجد کوردوبا ساختمان جذابی معروف به جنگل ستون ها و آرک ها در داخل سالن اصلی است. این مسجد در اندلس یا اسپانیای امروزی است. این محل در اصل یک معبد رومی بود، سپس کلیسای ویسگوتیک شد.

بنای اولیه مسجد بدون قوس‌ های اطراف صحن بوده‌ است. شکل نعل اسبی قوس ها که از آغاز در مراحل مختلف در معماری اموی به ظهور رسیده‌ بود، در اسپانیا و شمال آفریقا تا حد زیادی گسترش پیدا کرد. پس از بازسازی اسپانیایی، کلیسای جامع در مرکز ساختمان بزرگ مورها (وابسته به اهالی شمال آفریقا) ساخته شد.

با ورود به این مسجد خود را در میان انبوهی از ستونها می یابید که فقط، مسیر جناح‌های ساختمانی، شما را به قبله هدایت می‌کنند. ساخت بنای این مسجد تقریباً دو قرن و نیم به طول انجامید.

مزکیتا در اسپانیا

قلعه و کاخ الحمرا

قلعه تپه، کاخ و بخشی از باغ الحمرا بر روی فلاتی مشرف بر شهر گِرانادا (غرناطه) در اسپانیا واقع شده است. نام کاخ که به معنای سرخگون است. کاخ در قرن چهاردهم توسط سلطان نصیری ساخته شد.

کاخ الحمرا در اسپانیا

الحمرا در حال حاضر یکی از جاذبه های توریستی مهم اسپانیا است و بسیاری از بازدید کنندگان فقط برای دیدن الحمرا به گرانادا می آیند.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید