• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 16

راهنمای خرید مبل راحتی و کاناپه

در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام این عناوین را در مورد مبل خوانده اید: “رنگ مبل را با چه قسمتی از اتاق ست کنید؟ رنگهای آبی و صورتی“، “رنگ مبل را با چه قسمتی از اتاق ست کنید؟ رنگهای سبز، بنفش و زرد” و “با مبلمان قهوه ای رنگ چگونه خانه را زیبا بچینید

هر گاه قصد خرید کاناپه جدید برای خانه دارید لازم است تا نکات بسیاری را مد نظر قرار دهید. از آنجایی که این مبل راحتی وسیله ای است که شما هر روزه از آن استفاده می کنید و تمایل دارید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. از این رو خرید کاناپه ای که از نشستن روی آن لذت برده و با گذشت سالها از آن دلزده نشوید بسیار اهمیت دارد.

کاناپه واژه فرانسوی است که به مبل های راحتی سه یا چهار نفره اتلاق می شود که در دو طرف دو دسته برای تکیه گاه دست دارند، ولی مبل راحتی در اندازه های یک، دو و سه نفره نیز ساخته می شود و ارتفاع کمی دارد.

راهنمایی که در این مقاله بیان شده است در مورد کاناپه می باشد ولی شما می توانید از همین راهنما برای خرید مبل راحتی نیز با کاربردهای متفاوت، استفاده کنید.

راهنمای خرید مبل و کاناپه

اکنون سوال این است، شما چطور مبل با کیفیتی که مناسب خانه، سبک زندگی و همچنین سلیقه تان است را انتخاب می کنید؟ ما در این مقاله راهنمای خرید کاناپه را که بر اساس تحقیقات تیم پژوهشی مان است برای شما قرار داده تا با بهره گیری از این راهنما بهترین کاناپه را برای منزلتان تهیه کنید.

چطور کاناپه مناسب برای خانه بخریم؟
پیش از هر چیزی به کارایی آن فکر کنید

هر گاه قصد خرید کاناپه دارید، پروسه خرید را ابتدا با تمرکز روی کارایی آن شروع کنید. شما قصد خرید کاناپه برای اتاق نشیمن و کاربرد رسمی داشته اید که تنها وقتی مهمان می آید از آن استفاده می کنید؟

یا به دنبال کاناپه ای هستید که تمام اعضای خانواده برای تماشای تلویزیون، بازی های دسته جمعی، و یا چرت عصرانه روی آن لم بدهند؟ و یا به دنبال کاناپه ای با سبک خاص هستید تا با استفاده از آن فضای اطراف اتاق را طراحی و زیباتر کنید؟ با تشخیص این مساله که از خرید کاناپه چه هدفی دارید می توانید سریعتر کاناپه هایی که به کار شما نمی آیند را از لیست حذف کنید، و در این صورت دیگر با انبوهی از نمونه هایی که ممکن است زیبا باشند اما برای شما کاربردی نباشند، گیج و سردرگم نمی شوید.

تعیین اندازه کاناپه یا مبل راحتی

دیگر عامل مهم در خرید کاناپه، اندازه آن است، چرا که کاناپه معمولا نقش مهمی در فضای خانه و مسیر رفت و آمد و همچنین کارایی خود کاناپه بازی می کند. شاید کاناپه ای می خواهید که به قدری بزرگ باشد تا تمام اعضای خانواده روی آن جای بگیرند، اما دقت کنید که اگر کاناپه ای بسیار بزرگ بخرید، ممکن است فضای اتاق را بیش از حد محدود کرده و یا مانعی برای راه رفتن در فضای اتاق ایجاد کنید.

همچنین برای کاناپه های کوچک هم مشکلات و معضلاتی وجود دارد. شاید شما ظاهر کاناپه های مدرن و زیبای امروزی را دوست داشته باشید، اما اگر این کاناپه ها را برای اتاقی بزرگ با سقف بلند می خواهید، در نهایت اتاقی بی تناسب خواهید داشت.

پس بهتر است پیش از خرید کاناپه ابتدا فضای اتاقتان را اندازه بگیرید، و یا به صورت اینترنتی اقدام به خرید کنید چرا که در این صورت راهنمایی برای اندازه کاناپه مورد نظرتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به طور کلی، لازم است تا موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بهتر است فاصله میان کاناپه و میز 45 سانتی متر باشد. این فاصله برای تردد میان میز و کاناپه کافی بوده و وقتی روی کاناپه نشسته اید دستتان به راحتی در این فاصله به میز می رسد.
  • فاصله بین کاناپه و تلویزیون، البته بسته به اندازه تلویزیون بهتر است میان 1.82 تا 3 متر باشد.
  • و فاصله کاناپه تا دیوار هم بهتر است 90 سانتی متر باشد.

رعایت دوخت 360 درجه در مبل

انتخاب پارچه با کیفیت و زیبا برای کاناپه

پارچه کاناپه از دیگر گزینه هایی است که هم روی زیبایی و هم کارایی کاناپه بسیار تاثیر گذار است. برخی پارچه ها مقاوم تر بوده و برخی بیشتر روی ظاهر کاناپه تاثیر می گذارند در عین حال که دوام بالایی ندارند، و البته برخی پارچه ها هر دوی این موارد را داشته و در عین داشتن کیفیت بالا ظاهر فریبنده ای دارند.

پارچه های صنعتی

براساس یافته های برخی متخصصان، پارچه های صنعتی-به ویژه آن دست پارچه هایی که محکم و ضد آب هستند- امروزه در زمینه ساخت مبلمان طرفداران بیشتری دارند. به طور کلی و در ابتدا این پارچه ها که بیشتر برای وسایل بیرون از منزل کاربرد داشتند، تا حدودی از لحاظ رنگ و طرح محدودیت داشتند، اما این پارچه ها طی سالیان گذشته راه زیادی را برای رسیدن به جایگاه فعلی خود طی کرده اند.

مدل های امروزی این پارچه ها دارای انواع و اقسام رنگ ها و طرح ها بوده، همچنین جنسی نرم و لطیف دارند، و هزاران ویژگی خوب دیگر.

از بهترین ویژگی هایی که برای این پارچه های می توان برشمرد، چرک تاب بودن، ضد آب بودن و همچنین مقاوم بودن آنها در برابر بو و همینطور ثابت ماندن رنگشان است. تمیز کردن آنها بسیار آسان بوده و حتی می توان گفت که خاصیت ضد میکروبی دارند. این پارچه ها گزینه های ایده آلی برای خانواده ها، صاحبان حیوانات خانگی، و به طور کل هر فردی که به دنبال پارچه هایی با ملزومات نگهداری اندک و همچنین شیک و زیبا هستند می باشد. آیا شما هم برای کاناپه تان پارچه های صنعتی را انتخاب می کنید؟

چرم

چرم در واقع یک گزینه امتحان شده و البته ثابت شده در زمینه مبلمان است که محبوبیت زیادی هم دارد. براساس یافته های تیم هانتیگتون هاوس، افزایش تقاضا برای چرم در این زمینه دو جنبه دارد: از لحاظ سبک و استایل، بسیاری گرایش دارند تا متریال طبیعی را در دکوراسیون خانه خود به کار برند، و بافت لایه بندی شده چرم، این پارچه ها را مناسب سلیقه این دست از افراد نموده است. و همچنین از لحاظ کارایی، چرم از جمله مقاوم ترین منسوجات قابل استفاده در ساخت مبلمان است، چرا که دوام آن بسیار بیشتر از سایر پارچه هاست.

پارچه های مخملی

از جمله منسوجات مناسب برای روکش کاناپه که همیشه هم زیبا هستند پارچه های مخمل است، این پارچه ها علی رغم زیبایی، با دوام نیز هستند. برای آن دسته از افرادی که مدگرا هستند، پارچه های مخمل گزینه های خوبی هستند که با استفاده از آنها می توان به ظاهر کاناپه خود زیبایی، جلال، نرمی و لطافت بخشید.

اما هر چند که این پارچه ها ظاهری با شکوه و زیبا دارند، کار با آنها بسیار سخت است. با این وجود مخمل پنبه ای پارچه ای با دوام بوده که تمیز کردن آن بسیار آسان است. این ویژگی این پارچه ها را تبدیل به پارچه هایی کاملا مناسب کاناپه هایی می کند که از آنها به وفور استفاده می شود.

پارچه لینن یا لنین

پارچه لینن که گاهی به اشتباه لنین گفته می شود، همان پارچه کنفی است که از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی پنبه، پلی استر و ویسکوز درست می شود.

پارچه های لینن همیشه از محبوب ترین و عامه پسند ترین گزینه ها برای روکش کاناپه بوده اند. این پارچه ها تقریبا مناسب همه سبک ها بوده، بافتی زیبا و لطیف داشته، و از جمله با دوام ترین منسوجات موجود در بازار هستند. اگر برای کاناپه خود دنبال پارچه ای با دوام ، همیشگی و زیبا هستید، کاناپه ای روکش شده با پارچه لینن به رنگی خنثی و یکدست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

مبل راحتی با پارچه لینن

 مبل های اماکن رسمی

مبل های اماکن رسمی، راحت و ساده مناسب برای اتاق نشیمن رسمی، دفاتر خانگی، و یا اتاق کارفرماست.

مبل راحتی برای اماکن رسمی

مبل های با روکش قابل برداشت

مبل های با روکش قابل برداشت دارای روکش های قابل جابجایی است که سبب می شود دید جذاب، متنوع و قابل تغییری به مبل داشت. این مبل ها برای خانواده های پر جمعیت و کسانی که حیوانات خانگی دارند مناسب است. این مبل ها با سبک طبیعی که دارند، مناسب خانه های ساحلی یا کلبه می باشند.

کاناپه با روکش قابل جابجایی

مبل های رول بازو

مبل های رول بازو، کلاسیک و زیباست که گودی آن بسیار راحت تر از صندلی است. این مبل زیبا در منازل کارایی بسیار خوبی دارد.

مبل رول بازو

مبل های میدسنچری

مبل های میدسنچری دارای شکل ساده و یکپارچه، اغلب با پایه های مخروطی شکل، پشتی سفت و محکم و فرم کوتاه است. آنها برای دکوراسیون مدرن، عجیب و غریب و یا بوهمی بهترین است.

مبل یا کاناپه میدسنچری با پایه مخروطی

مبل های سکشونال یا چند بخشی

سکشونال ها یک انتخاب عالی برای خانه و فضاهای پر جمعیت است. آنها احساس راحتی بیشتری دارند و معمولا برای اتاق های خانواده، اتاق های بزرگ یا فضاهای موقتی مورد استفاد قرار می گیرند.

مبل سکشونال برای اماکن پرجمعیت

چگونه کاناپه با کیفیت را تشخیص دهیم

در واقع شما با خرید یک کاناپه با کیفیت برای سالیان سال استفاده فراوان، سرمایه گذاری و البته هزینه می کنید. حال باید ببینیم از کجا می توانیم جنس با کیفیت را بشناسیم؟ به نکات زیر دقت کنید.

فنر کشی هشت سویه

مهمترین ویژگی کاناپه های با کیفیت، فنر گذاری داخل آنهاست که ترجیحا بهتر است از نوع هشت سویه باشد. این روش فنر گذاری در طول زمان بار ها امتحان شده و صنعت کاران بسیاری این روش را تایید و تضمین می کنند. این نوع فنر گذاری تنها راه درست کردن وسایل و مبلمان با کیفیت است. و هیچ روش و تکنیک دیگری نمی تواند به اندازه این راهکار، نتیجه ای راحت و با دوام در پی داشته باشد. معمولا مبلمانی که به این روش تهیه می شوند، مدت زمان بیشتری عمر می کنند.

خب این نوع فنر گذاری در واقع چیست؟ در واقع این تکنیک، روشی است که با استفاده از آن شالوده کاناپه و مبلمان و بخش نشیمنگاه آنها ساخته می شود. ابتدا کار با فنر های استیلی شروع می شود که به قاب و چهار چوب چوبی کاناپه میخ می شوند. سپس، سیم ها را از هر حلقه به چهار چوب کاناپه در هشت جهت مختلف به هم متصل می شود، که در نهایت مجموعه ای معلق خواهیم داشت که استرس و فشار را از بالشتک کاناپه گرفته و آن را میان تمام فنر ها توزیع می کند.

بر اساس تجربه، بسیاری افراد، کاناپه های قدیمی خود را به علت اینکه فنر های آنها دچار خمیدگی شده و یا صاف شده اند تعویض می کنند. که این موارد معمولا در کاناپه هایی با فنر کشی هشت سویه اتفاق نمی افتد.

استفاده از چوب های سخت برای چهار چوب کاناپه

مبلمان و وسایلی که از چوب سخت جنگلی ساخته می شوند، دوام بیشتری دارند، و بهترین کاناپه ها از چوب های سخت جنگلی خشک شده در کوره ساخته می شوند. برای اینکار ابتدا چوب های با کیفیت جنگلی را با چسب به هم چسبانده و سپس برای محکم کردن اتصالات از میخ های مخصوص استفاده می شود تا ماندگاری و دوام اتصالات چهار چوب کاناپه تضمین شود.

هر چهار گوشه کاناپه را به وسیله بست های مخصوص گوشه محکم می کنند، این بست ها را ابتدا چسب زده و سپس پیچ کرده و روی چهار چوب کار ثابت می کنند، این اقدامات دوام و قدرت چهار چوب را تا سه برابر افزایش می دهند.

البته برای گذاشتن فنر های داخلی مبلمان نیاز به چهار چوبی با دوام و مقاوم است که برای این کار چهار چوب هایی از جنس تخته چند لا و ام دی اف مناسب نیست، چرا که مقاومت کافی برای نگه داشتن میخ ها و فنر ها را ندارند.

دوخت 360 درجه

در نهایت، هر گاه برای خرید وسایل خانه به خرید می روید، به وسیله هایی که در ساخت آنها از پارچه استفاده شده دقت کنید. یافته ها نشان داده اند که شرکت های معتبر تولید مبل و پرده، زمان و مواد اولیه بیشتری را صرف این می کنند که همه طرح های بکار رفته در پارچه و قسمت های مختلف جلو، کنار و پشت وسیله در یک جهت و هم تراز باشند. برای مثال، اگر پارچه رو مبلی راه راه است، باید جهت راه های پارچه بکار رفته از هر طرف به یک سو باشند.

این مساله بسیار پر کار بوده و نیازمند مهارت بالایی است، که این خود زمان و پارچه بیشتری می طلبد تا تمام طرح های پارچه از همه جوانب هم جهت باشند، و البته نتیجه نهایی، کاری بسیار با کیفیت تر و البته کاناپه ای زیباتر خواهد بود.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید