• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 16

چهار راز برای بهترین بودن در بازاریابی آنلاین و شبکه های اجتماعی

نسخه صوتی

امروزه هزینه های تبلیغات در شبکه های اجتماعی در حال افزایش است و برخی از آنها کاربری لازم را هم ندارند. فیس بوک قدیمی شده است. اینستاگرام در دوره هایی با افول مواجه شد اکنون دوباه اوج گرفته است اما چه کسی می داند در آینده چه خواهد شد. گوگل پلاس آنقدرها که انتظار می رفت موفق عمل نکرد تا اینکه حذف شد، تلگرام به دلیل فیلترینگ محدودیت های خود را دارد و هزینه تبلیغات در کانال های پر مخاطب هم کم نیست. بنابراین رقابت سنگینی برای برتر بودن در این بازار وجود دارد که کار را سخت تر از گذشته کرده است.

رازهایی برای بهترین بودن در بازاریابی آنلاین در شبکه های اجتماعی

در این مقاله قصد دارم به شما کمک کنم از رقبای خود پیشی بگیرید و در رسانه های اجتماعی جایگاه مناسبی پیدا کنید.

از آینده شروع کنید!

همانطور که گفتم اجتماعات اینترنتی یا قدیمی شده اند یا زمانی که شما در آنها موقعیت خوبی پیدا خواهید کرد ممکن است اقبال کنونی را نداشته باشند. پس باید از هم اکنون قویترین و آینده دارترین رسانه های اجتماعی را انتخاب کنید. این رسانه نه فیس بوک است و نه اینستاگرام، بلکه رسانه آینده، سایت های اشتراک ویدئو مانند یوتیوب، آپارات، نمایش، آینت و … هستند. آینده اینترنت متعلق به فایل های ویدیویی است چون توانایی بیشتری در برقراری رابطه و انتقال پیام به کاربر دارد. و به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی و وب سایت ها با دید به آینده روی ویدیو سرمایه گذاری سنگینی کرده اند. هر چند در بین پلتفرم های قدیمی تر اینستاگرام تلاش کرده است با اضافه کردن قابلیت هایی برای اشتراک ویدیو و ویدیو های طولانی تر مانند ریلز ها از این بازی عقب نماند. حتما متوجه شده اید که خود اینستاگرام هم کسانی را که ریلز می گذارند سریعتر بالا می آورند، چون به قدرت پی برده اند و می خواهند کاربران تشویق کنند هر چه بیشتر محتواهای ویدیویی جذاب تر تولید کنند.

با توجه به قیمت های جدید، پهنای باند و ارزان شدن تعرفه وب سایتهای داخلی، اکنون کاربران با قیمت قابل قبولتری می توانند از این ویدئوها لذت ببرند و مخاطبان بیشتری به سمت آنها جذب خواهند شد بنابراین شما با داشتن کانال هایی فعال که به صورت مداوم ویدیوهای جالب همراه با نوآوری خلق می کنند، می توانید در آینده ای نه چندان دور بالاتر و بهتری در رسانه های اجتماعی قرار گیرید.

اکنون حتی فیس بوک سعی دارد از یوتیوب تقلید کند و سرویس فیس بوک واچ را راه اندازی کرده است. چرا؟ چون فیس بوکی ها می دانند که همه سلبریتی ها در یوتیوب حضور دارند و بینندگان بسیاری فالور آنها هستند و این یعنی درآمدی بالا که فیس بوک بخشی از آن را می خواهد.

خب پس دنیای آینده، دنیای محتوای ویدیویی است البته آینده نزدیک و زمانی که قرار است شما از رقبا پیشی بگیرید. سعی کنید ویدیو های مفید و بدرد بخور تولید کنید تا مخاطبان بالقوه خود را جذب کنید. ویدیو همچنین برای برند سازی شخصی بسیار مفید است در این یدیو ها می توانید نشان دهید که چگونه مشکلات و مشتریان خود را رفع می کنید. وقتی مقاله ای در اینترنت قرار میدهید به راحتی در اینترنت کپی می شود و از آن سو استفاده می شود اما وقتی همین آموزش ها را خودتان در ویدیو به زبان می آورید اگر هم آن را کپی کنند به شما کمک کرده اند و در این برند سازی شخصی موفقتر خواهید بود. به این ترتیب می توانید به اعتبار خود بیفزایید و از مقاومت مشتری در برابر خرید از خود بکاهید. خوب منتظر چه هستید از هم اکنون شروع کنید اولین ویدیو ها را بسازید.

شفافیت

امروزه آنهایی در کار بازاریابی آنلاین موفق هستند که صادق هستند. دروغ گفتن برای کسی که در حال کسب اعتبار است به معنی ویران کردن همه ی آن چیزی است که با زحمت زیاد ساخته است. امروزه مردم خیلی راحتتر متوجه بی صداقتی می شوند گذشته از این وظیفه بازاریابی این نیست که یک محصول بد را بفروشد یا سر مردم را کلاه بگذارد وقتی که برای یک محصول بد تبلیغ می کنید در حقیقت در حال خراب کردن شهرت خود هستید.

زمانی هست که در کار خود ترفند جالبی را به کار می گیرید و نتیجه خوبی هم داشته است، این یک محتوای ارزشمند است که می تواند به جذب فالورهای شما کمک کند. حال فرض کنید همان ترفند دیگر کار نمی کند دوباره درباره آن صحبت کنید و دلیل آن را بیان کنید از آنها بخواهید دیدگاه خود را بیان کنند! یا یک ماه بازار خوبی دارید و ماه بعد اوضاع خوب نیست خب این نوسانات در هر بازاری قابل بحث است و برای اهل فن بسیار جذاب است که می تواند به افزایش فالورهای شما کمک زیادی بکند. فقط با شفافیت و صداقت صحبت کنید.

این روش را بنده به خوبی تجربه کرده ام و از آن نتیجه خوبی هم گرفته ام هر گاه مقاله ای از تجربیات خود در یاد بگیر دات کام قرار دادم نتیجه خوبی گرفتم حتی بهتر از آنچه انتظار داشتم. مطالب مانند اینکه چطور از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم یا چگونه ترافیک وب سایتتان را بالا ببرید و از این دست. شفافیت راز موفقیت در این مسیر است.

حتی وقتی یکی از دوستانم درباره از دست دادن مبلغ زیادی پول در بورس از تجربه خودش در پروفایلش نوشت متوجه شد ترافیک زیادی به آن صفحه هدایت شده است.

از ویدیو استفاده کنید

همانطور که گفتم ویدیویی که اختصاصا برای شما ساخته می شود و معرف برند شماست و محتوای مفیدی ارائه می کند، همیشه یک منبع عالی برای بازاریابی آنلاین است. بعد از اینکه این ویدیوها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید متوجه خواهید شد که چقدر نظرات و صحبت ها در مورد آنها بیشتر از وبلاگ نویسی و پادکستینگ است. هر چند پادکست ها هم بسیار مفید و تاثیر گذار هستند اگر قدرت سخنوری خوبی دارید این یک توانایی بی نظیر در بازاریابی است. اطلاعاتی که از طریق گوش وارد می شوند بهتر در ذهن می مانند و تاثیر بیشتری بر مخاطب دارند.

نکته ای که در ویدیو ها باید مد نظر داشته باشید این است که سعی کنید سبک منحصر به فرد خود را داشته باشید این می تواند شامل دکور، نورپردازی، لحن صحبت کردن، نحوه لباس پوشیدن و… باشد

ویدیوها به شما کمک می کنند ارتباط عمیق تری با مشتری های خود داشته باشید. ویدئو به روش ارتباطی طبیعی انسان ها بسیار نزدیکتر است از ارتباط وبلاگی یا پادکستینگ و دوربین هایی که در دستگاههای موبایل مانند تلفن های همراه وجود دارند روز به روز این روش ارتباطی را معمولتر می کنند.

بلند مدت فکر کنید!

برای پیشرفت و جذب مخاطب در رسانه های اجتماعی به زمان نیاز دارید این کار یک شبه بدست نمی آید بلکه باید حداقل 3 سال روی آن کار کنید آن هم به صورت مداوم و با محتوای مفید و جذاب. هر کسی که مخاطبان بالایی دارد سال ها روی کانال ارتباطی خود کار کرده است فراموش نکنید که کانال ارتباطی شما راه بازاریابی، موفقیت و کسب ثروت است و هر چه روی آن کار کنید در حقیقت به ارزش رسانه خود افزوده اید و سرمایه گذاری ارزشمندی انجام داده اید.

فرایند بازاریابی آنلاین، مانند هر کار دیگری برای موفقیت نیاز به مداومت و کار بلند مدت دارد پس به فکر روش های تقلبی و گول زدن نباشید اغلب این پلتفرم ها مرتبا در حال به روز رسانی هستند تا با این میانبر ها مبارزه کنند شاید با تاخیر ولی متوجه تقلب ها خواهند شد و ممکن است با جریمه آنها مواجه شوید نه تنها پول و زمان خود را هدر داده اید بلکه تمام زحمات گذشته و آنچه را ساخته بودید ممکن است یک شبه از دست بدهید.

در بازاریابی بلند مدت فکر کردن یک معنی دیگر هم دارد یعنی اینکه امروز روی مشتری بالقوه خودتان سرمایه گذاری می کنید تا در آینده برداشت کنید باید هر از چند گاهی کام او را شیرین کنید یک هدیه یا آموزش رایگان یک کتاب الکترونیکی و هر کاری که می توانید در جهت منافع کاربر خود انجام دهید در حقیقت به رشد خود در آینده کمک کرده اید. آنها ارزش این لطف های کوچک را می دانند در ناخودآگاه خود احساس مثبتی به شما خواهند داشت و به هر طریقی که بتوانند این لطف را جبران می کنند یا خواهند کرد.

پیروز باشید

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید