• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 21

چگونه آب با خاصیت قلیایی بسازید

بسیاری از بیماری های مزمنی که هر روز افرادی به آن مبتلا می شوند شاید نتیجه خشکی بدن باشد.

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام با عنوان ” آب قلیایی چیست؟ فواید و طرز تهیه آن چه می باشد؟” مطالب مفیدی راجع به فواید و تولید آب قلیایی، یونیزه کننده های آب، تهیه آب قلیایی در منزل و … خواندید.

چگونه آب قلیایی بسازید

در این مقاله مطالبی بیان می شود که شاید قبلا آنها را نمی دانستید:

نوشیدن آب می تواند واقعا بدن شما را خشک کند، اگر اشتباه نوشیده شود.

آب طبیعتا داروی از بین برنده سموم بدن است که می تواند اشتهای شما را محدود کند، ریفلاکس یا برگشت اسید معده را رفع کند، التهاب را کاهش دهد، خواب را بهبود بخشد، از سر درد پیشگیری کند، با استرس مقابله کند، در کاهش وزن موثر باشد، با بیماری های معمول و مزمن مبارزه کند، از استئوپروسیس و استئوآرتریت جلوگیری می کند و انقباضات ماهیچه ای متوقف می شود. هنوز، 90% از آمریکایی ها در خطر خشکی مزمن بدن قرار دارند!

انجمن دارویی پیشنهاد می کند 13 فنجان آب (3 لیتر) برای مردان و 9 فنجان (2.2 لیتر) برای زنان مورد نیاز است. بهر حال نوع آبی که می نوشید می تواند شما را از خشکی نجات دهد، با توجه به اینکه چقدر از آن را هر روز مصرف می کنید.

آب بطری باBPA  از پلاستیک که در آن بسته بندی شده، آلوده است و آب را به شدت اسیدی می کند و برای بدن سرطان زاست.

BPA یا بیسفنول ای، یک ماده شیمیایی است که به محصولات تجاری شامل محصولات غذایی و بهداشتی اضافه می شود. کارشناسان معتقدند، BPA که در غذای مردم یافت می شود سمی است و باید به هر قیمتی آن را از محصولات حذف کرد.

متناوبا در آب شیر، 316 ذرات آلوده شناخته شده است و مشخص شده که از کارخانه ای که از کلر برای تصفیه آن استفاده می کند، می آید.

احتمالا شما در منزل دستگاه تصفیه آب دارید شما متوجه نیستید که همان تکنولوژی که ذرات شیمیایی مضر را از آب می زداید، مواد معدنی را نیز از آب خارج می کند.

حتی آب مقطر فروشگاه ها نیز خالی از مواد معدنی خوب است. در فصل بهار، که چشمه یا آب زیر زمینی بر روی زمین جاری می شود، شاید به ظاهر زلال و تازه به نظر برسد، احتمال دارد خاصیت درمانی و تصفیه شدگی داشته باشد و یا نه.

بهترین راه برای ضمانت سلامت آب قلیایی این است که فایده آن بیش از ضرر نوشیدن آن باشد.

مشخصات آب قلیایی خالص چیست؟

pH این آب بین 8 تا 9.5 است.

تصفیه شده است

در حالت ایده آل هم دمای اتاق است

در بطری پلاستیکی ریخته نمی شود

در بسیاری مناطق آب قلیایی به سادگی یافت نمی شود و یا گران قیمت است. اما ارزش پولی که پرداخت می کنید را دارد، تصور کنید یک لیوان آب قلیایی دو برابر آب شیر می تواند بدن شما را آبدار و هیدراته نگه دارد.

هنوز مناسب ترین راه برای تهیه آب قلیایی، با هزینه کم و گاهی تنها گزینه در دسترس این است که خودتان آن را تهیه کنید.

چگونگی ساخت آب قلیایی:

1- آب را توسط سیستم تبادل یونی، تصفیه کنید.

این سیستم بهترین روش تصفیه آب قلیایی است، ذرات بد را حذف می کند و تا جای ممکن، ذرات خوب را حفظ می کند. سیستم های دیگر مثل اسمز معکوس، تصفیه کربنی و تقطیر، بسیاری از مواد معدنی را از آب خارج می کنند.

سیستم تبادل یونی توسط یونهای خود، یونهای معدنی طبیعی آب را حفظ می کند و با خنثی سازی، ذرات آلوده و مضر در آب را حذف می کند.

این سیستم، آب تصفیه شده و تمیز، با pH انتخابی به شما تحویل می دهد. من همیشه پیش فرض pH=9.5 را برای خود بر می گزینم.

2- لیموترش اضافه کنید.

لیموها از نظر میزان اسید سیتریک طبقه بندی می شوند، در واقع لیموها با یک بار مصرف سبب قلیایی شدن آب می شوند. لیمو را بفشارید تا آب آن خارج شود این کار به تحریک هاضمه کمک می کند، سموم احتمالی را از بین می برد و اسیدها را در آب خنثی می کند.

نکته: قاچ لیمو را با پوست در آب نیندازید چون نمی دانید چه مواد شیمیایی و ذراتی روی پوست قرار دارند، به جای آن، آب لیموی تازه را در لیوان آب خود بچکانید.

3- مکمل های قلیایی اضافه کنید.

لیموترش به طور طبیعی آب را قلیایی می کند اما باز هم مکمل های قلیایی مثل سبزیجات روزانه و مواد معدنی را به آب بیفزایید تا با قدرت بیش از حد اسیدی آب مبارزه کند.

4- در دمای اتاق بنوشید.

فکر کنید که دمای داخلی بدن شما حدود 37 درجه سانتی گراد است، با مصرف نوشیدنی های سرد، بدن انرژی حیاتی بدن را برای گرم کردن این نوشیدنی ها و یکسان سازی دما، مصرف می کند. آب هم دمای اتاق،  کمترین مقدار انرژی را نیاز دارد.

تعیین pH آب قلیایی

5- پیشرفت خود را بررسی کنید.

در آزمایشی با نوارهای مخصوص، pH ادرار خود و یا بزاق دهان را بسنجید.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید