• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 22

زیبایی و درمان موها با محصولات طبیعی ارزان قیمت

در این مقاله با گیاهان و مواد طبیعی آشنا می شوید که برای زیبایی مو و رفع مشکلاتی همچون ریزش، خشکی، شکنندگی، آسیب دیدگی و پژمردگی و رشد کم مو موثر هستند. این محصولات را می توانید از فروشگاههای طب سنتی یا گیاهی یا عطاری ها تهیه کنید.

مریم گلی

شکوفه های آن قابض کننده ای ملایم بوده و برگ های این گیاه سبز و نقره ای می باشد. از آن به عنوان پاک کننده استفاده شده و منافذ باز پوست را کوچک می کند. علاوه بر آن تولید و ترشح چربی پوست را تعدیل کرده و برای موهای آسیب دیده و رنگ شده و پژمرده بسیار مفید و موثر است.

مریم گلی مناسب برای رشد و درمان مو

برگهای گردو

خاصیت درمانی برای پوست داشته و مانع از ریزش مو می شود.

 

روغن اکالیپتوس

مورد علاقه بیشتر افراد می باشد زیرا دارای بوی جالب و ضدعفونی کننده بوده و خاصیت ضد ویروس آن به رفع آکنه و جوش کمک می کند این روغن بسیار ملایم می باشد و باعث به جریان انداختن خون زیر پوست می شود و نیز برای فولیکول های مو بسیار مفید و موثر است.

اکلیل کوهی سبز

دارای برگهای سوزنی شکل بوده و خاصیت پاک کنندگی و درمانی دارد. بوی آن مانند بوی خاک است. قرنهاست که اروپائیان اعتقاد بر این دارند که این گیاه باعث رشد موها می شود.

هشدار: اگر دارای فشار خون بالا هستید استفاده از این محصول برایتان مضر می باشد.

اکلیل کوهی مناسب برای رشد و درمان مو

روغن پایه ای اکلیل کوهی

باعث به جریان انداختن خون زیر پوست شده و پوست را گلگون و صورتی رنگ می کند در معالجات و درمان زیبایی، رفع کننده مسمومیت بوده و در شامپوها و تقویت کننده ها باعث رشد موها می شود. از نظر گیاه شناسی آن را فرح بخش، گرمابخش و روشن کننده می دانند.

هشدار: استفاده از آن برای افراد باردار اکیدا ممنوع بوده و نیز افرادی که دارای فشار خون بالایی می باشند استفاده از این محصول برایشان مضر می باشد.

تخم مرغ

به ویژه زرده آن برای استفاده در محصولات مو بسیار موثر و مفید است زیرا دارای پروتئین و مقدار کمی لسی تین می باشد و در واقع یک امولسیون کننده بوده که به صورت عنصر طبیعی در مو و پوستمان وجود دارد.

جوجوبا

روغن فشرده شده و گرفته شده از دانه گیاه جوجوبا می باشد، دارای خاصیت مرطوب کننده و پروتئینه قوی است. به عنوان تقویت مو استفاده شده و آن را براق و نرم می کند، علاوه بر آن مشکلات پوستی را برطرف کرده و باعث لطافت و تسکین آن می شود. قابل به ذکر است که ضد چروک بسیار خوبی نیز می باشد و خاصیت درمانی برای موهای آسیب دیده و پژمرده و ناسالم را دارد و به عنوان تغذیه کننده در محصولات دست و صورت استفاده می شود.

جوجوبا مناسب برای رشد و درمان مو

دم اسب

گیاه قوی بوده که دارای سیلیس فراوان می باشد. بنابراین آلودگی و کثیفی را به راحتی از پوست و مو پاک می کند.

دم اسب مناسب برای رشد و درمان مو

روغن نارگیل

تسکین دهنده و مرطوب کننده می باشد. به محصولات مخصوص آفتاب و کف های حمام اضافه شده و باعث نرمی و لطافت پوست می شوند، همچنین از این روغن به عنوان تقویت کننده موهای آسیب دیده و در روغن های بدن مخصوص پوست های خشک، در کرم های پوست حساس و مرهم لب برای جلوگیری از ترک خوردگی و کاهش آن استفاده می شود.

روغن زیتون

در واقع امولسیونی می باشد که به کاهش ترکها و چروکها کمک می کند به علاوه مرطوب کننده و تغذیه کننده بسیار خوبی می باشد. هیچ گاه آن را در معرض آفتاب قرار ندهید. از طرف دیگر این روغن را می توان جایگزین روغن های پایه دیگر در بیشتر دستورالعمل ها کرد. روغن زیتون خام و اصل، روغنی فشرده شده است که از زیتون حاصل می آید هر چه این روغن تازه تر باشد برای پوست مناسب تر بوده و باعث تغذیه آن می شود. در نتیجه در محصولات مختلفی که مخصوص پوست و مو می باشد از آن استفاده فراوان می کنند.

سرکه سیب

همراه با آب مقطر، قابض کننده و نرم کننده بسیار ملایمی برای پوستهای خشک و شکننده می باشد. همچنین به ذخیره میزان pH طبیعی پوست کمک کرده و در محصولات مخصوص مو، به عنوان حلال ملایمی عمل می کنند. و مانع از ایجاد کف بیش از حد صابون می شود.

عصاره گل گاو زبان

اغلب برای درمان و معالجات پوستی استتفاده می شود. برای پوست های آسیب دیده از آفتاب بسیار مفید بوده، از چروک پوست جلوگیری می کند، آبرسان می باشد و حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. به علاوه مرطوب کننده بسیار مناسبی برای موهای خشک و شکننده می باشد.

گزنه

گیاه قابض کننده ای بوده و تاثیر درمانی بر روی مو و پوست دارد. در پاک کننده های پوست چرب استفاده شده و تغذیه کننده ای مناسب برای موهای آسیب دیده است.

روغن آواکادو

روغن بسیار مناسبی برای پوست های خیلی خشک می باشد. خاصیت مرطوب کنندگی و احیا کننده ای داشته و برای رشد موها بسیار مناسب است.

روغن آواکادو مناسب برای رشد و درمان مو

ماءالشعیر

دارای گاز و کف بوده و به عنوان شوینده برای موها بسیار مفید است. چربی و آلودگی اضافه را نیز در خود حل می کند. حالت ملایمی به موها داده و باعث براق شدن آنها می شود.

برگرفته از کتاب زیبائی بکر، نوشته: مایکل هالبرت/آنا کارتر، ترجمه: فهیمه عباس زاده

تنظیم: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



  1. سلام لطفا درباره درمان زود انزالی مطلب بنویسید و استفاده از قرص های ویگرا چه عوارضی دارد چون اکثر ما جوانان از این مسئله رنج می بریم

  2. با سلام
    برای دریافت پاسخ خود به آدرس زیر مراجعه نمایید:
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=2155&qa_1=%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D9%88%DB%8C%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7
    لطفا پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ یاد بگیر دات کام در آدرس زیر مطرح نمایید:
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=ask

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید