• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 23

تست هوش سطح 9 – تست 10

حل تست های هوش و یافتن پاسخ معماها و چیستان ها سبب می شود ذهن شما فعالیت کند، راه های مختلف را به چالش بکشد و از این طریق هم ذهن شما فعالتر خواهد شد و هم از بیماری هایی همچون آلزایمر فاصله خواهید گرفت.

در تصویر زیر سه گروه از اعداد در داخل دایره ها می بینید که هر گروه به شکل سه گوش قرار دارند.

تست هوش سطح 9- تست 10

در گروه سمت راست در تصویر زیر به جای علامت سوال چه عددی قرار می گیرد؟

پاسخ را در انتهای صفحه می بینید:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

حاصل عدد 11 می باشد.

برای حل این تست، بدانید که هر گروه دایره که به صورت سه گوش کنار هم قرار گرفته اند، از ضلع بزرگ سه گوش شروع می شود و به راس مثلث ختم می شود. در ضلع بزرگ هر مثلث چند عدد را می بینید، در ردیف کوچکتر، هر دایره برابر است با مجموع سه دایره ی زیرین خود، که این دایره ی مجموع، بر روی دایره میانی ردیف قبلی خود قرار می گیرد.

برای مثال در دایره سمت چپ مجموع سه دایره در ضلع بزرگ شامل 2+1+3 می شود عدد 6 که این عدد بر روی عدد 1 قرار گرفته است. همین طور مجموع 1+3+7 در همین ضلع می شود 11 که عدد 11 بر روی دایره میانی مجموع این سه عدد یعنی 3 قرار گرفته است.

در گروه دایره های سمت راست، در ضلع بزرگ مثلث، مجموع سه عدد 6+2+8 را می بینید که حاصل عدد 16 بر روی دایره میانی یعنی 2 قرار گرفته است.

به همین ترتیب علامت سوال برابر است با مجموع سه دایره ی زیرین خود یعنی 2+8+1 که حاصل برابر 11 می شود.

سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید