• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 08 / 24

چگونه ابعاد اتاق را با استفاده از تصاویر تغییر دهیم؟

نقش اصلی تصاویر

تصاویر و نقاشی های روی دیوار نقش مهمی در طراحی داخلی بازی می کند و می تواند در ایجاد تزیینات یک اتاق کمک کند. با قرار دادن هوشمندانه ی یک تصویر در مکان و موقعیت صحیح، می توانید منظره ی یک اتاق را تغییر دهید و حس تازه ای به آن ببخشید.

 decor2

نقش هایی که تصاویر در طراحی داخلی بازی می کنند عبارتند از:

  • تصاویر، آینه و سایر تزیینات موجود بر روی دیوار به ایجاد منظره ی زنده و طبیعی در اتاق کمک کرده و به اتاق شخصیت می دهد.
  • تصاویر و عکس های رنگی به تاکید و تایید اتاق کمک می کند.
  • تصاویر به جذب صدا در منزل کمک می کنند. اتاق هایی که هیچ تصویر و عکسی در آنها وجود ندارد، صداها را منعکس می کند.
  • تصاویر می تواند به بهبود و تغییر منظره و حسی که به انسان می دهد، کمک کند.
چگونه طول اتاق را افزایش دهیم؟

اگر شما نیز در منزل خود اتاق های کوچکی دارید می توانید حس طولانی و بزرگ بودن را به اتاق ببخشید. این کار را می توان به دو صورت انجام داد. اگر شما ظواهر جسورانه را بیشتر دوست دارید می توانید چند خط افقی به رنگ تیره در وسط دیوار و جایی که می خواهید طولانی تر دیده شود رنگ کنید. این خطوط به طور طبیعی حس طولانی بودن را به اتاق می بخشد.

راه دوم استفاده از تصاویر است. با قرار دادن تصاویر می توانید به حس طولانی بودن دست یابید. به عنوان مثال اگر دو یا سه تصویر مستطیلی با عکس پانورامایی افقی مانند تصویر دریا و اقیانوس انتخاب کنید، این کار به طور طبیعی به طولانی نشان دادن اتاق شما کمک می کند. دو، سه و یا چند مورد  از این تصاویر افقی می تواند بیشترین تاثیر را بر روی اتاق های کوچک شما داشته باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که منزل خود را با لوازم واسباب زیاد پر نکنید. اسباب زیاد خانه را کوچک تر نشان می دهد.

چگونه اتاق های باریک را عریض تر کنیم؟

اگر شما نیز اتاقی دارید که کمی باریک است، یک روش آسان برای پهن تر نشان دادن آن وجود دارد. تنها چیزی که شما نیاز دارید یک قوطی رنگ، یک اینه ی دیواری و یک تصویر رنگی بزرگ است. ابتدا یک قوطی رنگ با کنتراست تیره تر از رنگ دیوار ها انتخاب کنید و یکی از دیوارها را با این رنگ تیره رنگ کنید. یک تصویر بزرگ و زیبا پیدا کنید و آن را روی دیواری که رنگ کردید آویزان کنید. روی دیوار مجاور، یک آینه ی تزیینی آویزان کنید. اتفاقی که می افتد این است که آینه تصویر را منعکس کرده و باعث پهن تر شدن اتاق می شود.

چگونه ابعاد اتاق را با استفاده از تصاویر تغییر دهیم؟

چگونه سقف کوتاه را بلندتر جلوه دهیم؟

اتاق هایی با سقف کوتاه، احساس خوبی به شما نخواهند داد. برای غلبه بر این مشکل، چند استراتژی طراحی داخلی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. ابتدا پوشش های تیره ی کف اتاق را در بیاورید. بعد دیوارها را با رنگی روشن تر از رنگ کف اتاق رنگ کنید. اگر می توانید از رنگ سفید برای سقف استفاده کنید. بعد روی دیوار، تصاویری با خطوط عمودی آویزان کنید.

خلاصه:

تصاویر هنری و عکس ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل ایفا می کنند. نه تنها این تصاویر نشان دهنده ی شخصیت شماست بلکه می تواند در حل مشکلات اتاق و تغییر ظاهر آن کارساز باشد.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید