• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 29

معرفی 7 کتاب در زمینه روابط زناشویی

در این مقاله به معرفی 7 کتاب در مورد روابط زناشویی پرداخته شده است که در آنها، خصوصیات رفتاری زنان و مردان، مهارتهای رابطه زناشویی، تداوم زندگی مشترک، مدیریت زندگی زناشویی و بسیاری از موارد دیگر اشاره شده است. هر کتاب به تفکیک معرفی و توضیح داده می شود.

1- کتاب مهارت های زندگی زناشویی

ناشر: انتشارات ورای دانش
مولف: متیو مک کی-پاتریک فنینگ-کیم پالگ
مترجمان: دکتر شهرام محمد خانی، قدرت عابدی
تعداد صفحه: 370
این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز برای زنده نگه داشتن عشق در رابطه‌ی زناشویی را کسب کنید.
شما نمی‌توانید فقط به شیوه‌ی منفعلانه بنشینید و آن را بخوانید. بلکه باید درگیر شوید: لازم است تمرین‌هایی انجام دهید، یادداشت‌های روزانه تهیّه کنید، رفتار جدید را امتحان کنید و خطر دادن پاسخ‌های جدید به همسرتان را بپذیرید. این کار مستلزم تمرین و پشتکار و گاهی اوقات شجاعت است.
این کتاب برای همسرانی نوشته شده است که هنوز به همدیگر متعهّدند و می‌خواهند کاری برای شاد و لذت ‌بخش‌تر کردن زندگی مشترک خود انجام دهند. با این حال، باید صبور و شکیبا باشید و به تلاش خود در طول یک دوره ی زمانی ادامه دهید، چون این تکنیک‌ها فوری اثر نمی‌گذارند.
مهارت‌های زناشویی به چهار بخش تقسیم می‌شوند:
1. مهارت‌های اساسی
2. مهارت‌های پیشرفته
3. مدیریت خشم و تعارض
4. درک و تغییر رفتارهای اشتباه

کتاب مهارت های زندگی زناشویی
2- کتاب رازهایی درباره روابط زناشویی (آشتی با جنس مخالف)

ناشر: انتشارات آذربایجان
مولف: دکتر جان گری
مترجم: دکتر قدیر گلکاریان
تاریخ نشر: 1392/5/29
تعداد صفحه: 320
موضوع: مردان – روانشناسی، صمیمیت، زنان – روان‌شناسی، روابط زن و مرد، تفاوت‌های جنسی (روان‌شناسی)
مردان و زنان دارای خصوصیات ویژه‌ای هستند که نه تنها در روابط زناشویی که در واکنش‌های آن نسبت به مسائل، استرس‌ها، و دیدگاه‌های فکری نیز متفاوت و گوناگون است. مادامی که مرد و زن این خصوصیات را ندانند در زمینه‌ی برخورد با یکدیگر دچار خطاهای سهوی خواهند شد که جبران آن مشکل است. نگارنده در مجموعه‌ی حاضر خصوصیات اخلاقی و رفتاری زنان و مردان را بررسی و رهنمودهایی را در این زمینه عرضه می‌نماید.

بر این اساس پاره‌ای از موضوعات کتاب عبارت‌اند از: هنر دوست داشتن موجودی بیگانه، چگونگی ایجاد روابط خاص، تفاوت‌های اساسی میان زنان و مردان، نشانه‌های استرس در زنان و مردان، هنر ایجاد روابط اقناع ‌کننده، نیازهای عاطفی اصلی، حفظ تعادل فردی، و فن نگارش احساسات.

کتاب رازهایی درباره روابط زناشویی (آشتی با جنس مخالف)
3- چگونه رابطه زناشویی خود را نجات دهیم؟

ناشر: انتشارات نسل نواندیش
مولف: دکتر فیلیپ مک گراو
ترجمه: غلامحسین خانقایی
تعداد صفحه: 423
در کتاب “چگونه رابطه زناشویی خود را نجات دهید راهبرد هفت مرحله ای برای پیوند مجدد با همسرتان” بیان می شود که انسان ها به خاطر تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، حتما با مشکلاتی مواجه خواهند شد. اما آن چه مهم است مدیریت این روابط است. زیرا هیچ مشکلی در زندگی مشترک یک شبه به تهدید تبدیل نمی شود و گذشت زمان سبب می شود تا شکاف اختلاف میان زوجین به تدریج بیشتر شود. نویسنده از مشاوران بسیار معروف و رسانه ای در زمینه روابط بین زوجین و مسائل خانواده است که با داشتن کوله باری از تجربه و برگزاری همایش ها و کارگاه های گوناگون درباره خانواده توانسته است شهرت فراوانی را کسب کند.
محور اصلی این کتاب حل و فصل مشکلات و سوء تفاهم های میان همسران است. در ابتدای کتاب برای این که به مخاطب شناخت بیشتری از خودش و رابطه با همسرش بدهد، آزمون هایی را ذکر کرده است تا زوجین با نگاه عینی تری به مشکلات خود بنگرند.
این کتاب در ده فصل به ارائه مطالب سودمندی پرداخته است. هفت فصل آن را راهبردی هفت مرحله ای برای رفع مشکلات و رسیدن دوباره به تفاهم می باشد که به آن ها اشاره می شود: ۱- بررسی وضعیت کنونی رابطه، ۲- آزادی از تفکر اشتباه، ۳- از بین بردن روحیه نامتناسب خود، ۴- اصول رابطه سازی، ۵- دستورالعمل موفقیت، ۶- تجدید پیوند، ۷- مدیریت رابطه.

چگونه رابطه زناشویی خود را نجات دهیم؟

4- کتاب محرمانه با همسران

مولف: اکبر شعبانی
ناشر: وفایی
تاریخ نشر: 1393/11/27
تعداد صفحه: 144
«محرمانه با همسران» نام کتابی است که مباحث ارائه شده در کتاب راجع به مسائل زناشویی می باشد که بر اساس احادیث اسلامی بیان می شود. نگارنده سعی دارد مسائل جنسی مربوط به همسران را همراه با آداب و احکام آن از اولین شب ازدواج بیان کند و در کنار احادیث ذکر شده، به مسائل پزشکی پیرامون این مسأله نیز می پردازد.
مطالب کتاب در هفت فصل ارائه شده است. در فصل اول کتاب (شب زفاف) به مستحبات و آداب شب زفاف و آداب عروسی و مباحثی پیرامون آن اشاره شده است. بیشتر مباحث فصل دوم (محرمّات آمیزش) به اثرات آمیزش در زمان عادت ماهانه زن می پردازد. در ادامه و در فصل های سوم و چهارم به مستحبات و مکروهات آمیزش اشاره می شود.
نگارنده در فصل پنجم کتاب به ناگفته های زناشویی می پردازد. در این فصل به مسائل خصوصی تر و جزییات بیشتری از رابطه زناشویی اشاره می شود. عواملی که موجب افزایش بهره مندی جنسی می شود، بخشی از مطالب این فصل را شامل می شود.
«خیانت های جنسی» عنوان فصل ششم کتاب است، که انواع خیانت ها در این فصل مطرح می شود. خیانت دیداری، گفتاری، لمسی و جنسی از جمله این انواع می باشد.
یکی از مطالب کتاب که می تواند مفید و قابل استفاده برای زوج ها باشد و کمتر می توان به صورت یک مجموعه در کتاب ها پیدا کرد، مسأله احکام فقهی جنسی است که نگارنده این احکام را در فصل پایانی کتاب ارائه می کند.

کتاب محرمانه با همسران
5- کتاب رازهای زناشویی «مریخی و ونوسی در اتاق خواب»

مولف: دکتر جان گری
مترجم: مژگان عظیمی
ناشر: انتشارات راستین
تعداد صفحه: 168
کتاب رازهای زناشویی درباره چگونگی روابط زناشویی از جنبه های روان شناسی و فیزیکی پرداخته و روش های عملی و مفیدی، برای ایجاد و حفظ عشق میان زن و شوهر را ارائه می دهد. در جوامع شرقی و نیز در کشور ما به لحاظ ساختار اجتماعی و فرهنگی به رضایت جنسی مردان بیش از زنان اهمیت داده می شود. نادیده گرفتن این نیاز موجب تزلزل رابطه ی جنسی و در نهایت کانون خانواده می شود. راه کارهایی که در کتاب رازهای زناشویی عنوان شده، به بهبود زندگی جنسی و ایجاد رابطه مطلوب و ایجاد مهر و محبت میان زن و شوهر کمک می کند.

فصل های کتاب عبارتند از:
فصل اول: مهارت های پیشرفته جنسی، فصل دوم: عشق و رابطه جنسی، فصل سوم: افزایش دادن هیجانات جنسی زن، فصل چهارم: اعتماد جنسی، فصل پنجم: زنان مانند ماه و مردان مانند خورشید هستند، فصل ششم: لذت فوری، فصل هفتم: چرا زوج ها رابطه جنسی کمتری با هم دارند، فصل هشتم: چگونگی شعله ور ساختن هیجانات، فصل نهم: دو جانبه بودن مسایل جنسی، فصل دهم: مقایسه مقاربت خود انگیخته و مقاربت از روی عادت، فصل یازدهم: هیجان تک همسری، فصل دوازدهم: زنده نگاه داشتن جادوی عشق.

کتاب رازهای زناشویی «مریخی و ونوسی در اتاق خواب»
6- کتاب با هم ولی تنها: طلاق عاطفی در روابط زناشویی

مولف: فاطمه اسلامی
ناشر: دفتر نشر معارف اسلامی
تاریخ نشر: 1391/9/6
تعداد صفحه: 112
کتاب “با هم ولی تنها” پژوهشی در زمینه ابعاد منفی و تبعات طلاق عاطفی و آسیب‌شناسی ازدواج در بین زوج‌های جوان ایرانی است. در این نوشتار ابتدا اصول مهم در ازدواج و پیوند زناشویی بیان شده و پس از آن اصلی‌ترین دلیل طلاق عاطفی بین زوج‌های جوان بر اثر عدم فراگیری مهارت‌های زندگی مشترک بیان گردیده است.

نویسنده زندگی بسیاری از زوجین را که با هم اختلاف نظر دارند، نوعی سازش اجباری دانسته و نقش روابط سالم یا ناسالم جنسی در زمینه گسترش طلاق بین زوجین ایرانی را بررسی نموده است. نگارنده از منظری قرآنی نیز به آسیب‌شناسی خانواده و عوامل تحکیم آن اشاره کرده و نقش مسایل عاطفی در این زمینه را از دیدگاه قرآن کریم و آموزه‌های اسلامی تبیین نموده است. وی معتقد است زوجین باید در کنار هم احساس آرامش کنند و به یکدیگر مهر بورزند و حساسیت‌های طرف مقابل خویش را درک کرده و نسبت به آنها واکنش مثبت نشان دهند.

کتاب با هم ولی تنها: طلاق عاطفی در روابط زناشویی
7- کتاب زندگي معکوس، روابط زناشويي خود را بهتر بشناسيم

نویسنده: دکتر پیمان آزاد
ناشر: ذهن آویز
تعداد صفحه: 264

کتاب زندگي معکوس، روابط زناشويي خود را بهتر بشناسيم

دنیای زنان از مردان جداست.
زنان از راه گوش فریب می خورند و مردان از راه چشم. با زن باید گفتمان احساسی عاطفی برقرار کرد. با وجود اینکه زن و مرد هر دو به شدت به هم نیاز دارند و وابسته اند. ولی دنیای آنان به کلی از هم جداست. پایه و اصول منطق زن و مرد در بسیاری موارد با هم متفاوت است.
عصبی بودن زن و مرد، قاتل رابطه زناشویی است.
در صورتی که زن و مرد عصبی باشند، مصلحت خانواده را فدای گرایش های عصبی خود می کنند. از این رو رابطه، هر لحظه با نوسان رو به رو می شود.

تنظیم: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. سلام ،این کتابها رو چگونه میتونیم تهیه کنیم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید