• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 09

12 جاذبه گردشگری مونیخ که دیدن آنها را نباید از دست بدهید

فرقی ندارد قصد دارید برای تعطیلات به مونیخ بروید و یا اینکه مونیخ را برای ادامه زندگی بر گزیده اید، بهر حال در این شهر آلمانی که عنوان سومین شهر بزرگ آلمان را به خود اختصاص داده کارهای زیادی می توان انجام داد و نقاط دیدنی بسیاری را می توان یافت. این شهر سبز بیشتر به خاطر پارک های زیبا، موزه های بسیار و کاخ های مجللش معروف است.

برای اینکه از سفر خود به این شهر بیشترین بهره را ببرید، در این مقاله لیستی از جاذبه های گردشگری مونیخ از نقاط زیبا تا موزه های دیدنی آن را برایتان تهیه کرده ایم، که بی شک بدون بازدید از آنها نمی توانید مونیخ را ترک کنید.

مارین پلاتز

این میدان از سال 1158 و زمانی که به عنوان بازار فروش میدان مسابقه ای مورد استفاده قرار می گرفت، قلب این شهر محسوب می شد. امروزه، این میدان به دلیل بازار های کریسمسی آن که سه هفته پیش از آغاز کریسمس شروع به کار می کنند معروف است. در این میدان شما شاهد تالار قدیمی شهر به نام نیوس راتوس با وسعت 9159 متر مکعب و چیزی بالغ بر 400 اتاق خواهید بود.

این میدان توسط جورج هابریسر طراحی شد، وی در واقع برنده رقابت های طراحی سالن جدید شهر بود. یکی از ویژگی های معروف این میدان ساعت کوکو گلوکنسپیل است که به صورت استادانه ای ساخته شده، این ساعت دارای گردونه ای است که روی آن عروسک هایی در ساعت های 11 صبح، ظهر و 5 بعد از ظهر روی گردونه چرخیده و میرقصند.

مارین پلاتز گردشگری مونیخ

تیاتنریش

در کنار ایوان سرپوشیده فلدرنهال، دو برج مجزای زرد رنگ به نام تیانتین وجود دارد که هر کدام 66 متر ارتفاع دارند. این کلیسای کاتولیک متعلق به قرن هفدهم، توسط نجیب زاده باواریایی و به منظور گرامی داشت به تخت نشینی اش ساخته شد. معماری ایتالیایی آن، به سبک معماری اگوستین بارلی، همراه با سبک مرتفع و بی تناسبش حال و هوایی مدیترانه ای به مونیخ داده است.

کمی ورای ظاهر عجیب و قدیمی و زرد رنگ آن و داخلش که به طرز شگفت انگیزی زیبا و پر زرق و برق است، بهتر است نگاهی به بالا و آن گنبد 71 متریش انداخته چرا که بی شک گچ کاری ها و تندیس های داخل آن را می ستایید.

تیاتنریش گردشگری مونیخ

رودخانه آیسباخ

در حاشیه باغ انگلیسی و درست مقابل خیابان برودر شما شاهد یکی از محبوب ترین و بهترین تفریحگاه های موج سواری خواهید بود. همچنان که آب زیر پای شما و زیر پل کوچکی می خروشد، گروه موج سواران را می بینید که در هر دو سوی رودخانه منتظر رسیدن نوبتشان هستند. موج سواران باید از لبه ساحل به روی تخته موج سواریشان پریده و با گردش های تند و سریع، مانع از برخورد کردن به دیواره رودخانه شوند. علت اینکه فروشگاه های عرضه کننده تخته موج سواری در مونیخ تخته های کوچک با لبه های محافظ کولاری عرضه می کنند نیز همین است.

مردم در طول سال حتی طی زمستان های پر سوز مونیخ در این آبها موج سواری کرده و از همین بابت مونیخ در این زمینه بسیار جذاب و البته پر هیجان و محسور کننده تلقی می شود.

رودخانه آیسباخ گردشگری مونیخ

هافبراهاوس

بی شک می دانید که اگر شهری دارای سالن آبجو دولتی باشد، در آن شهر آبجو از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. قدمت نوشیدنی معروف رستوران هافبرهاوس به قرن شانزدهم میرسد. در واقع این رستوران آبجوی اصیل آلمانی را عرضه می کند. می توانید حین نوشیدن آبجو از آواز و آهنگ های نوازندگان به صورت زنده لذت ببرید.

قوانین اکتبرفِست به قرار زیر هستند: اگر سر میز نباشید هیچ سرویسی به شما داده نمی شود، به علاوه بهتر است تا جای ممکن در انتهای میز بنشینید و میز خود را با دیگران سهیم شوید. در صورت امکان، از آمدن به رستوران در شب های جمعه و شنبه پرهیز کنید. در این شب ها در رستوران هافبرا هاوس که خود یکی از جاذبه های مهم مونیخ است، شاید مجبور شوید بیشتر از 45 دقیقه برای پیدا کردن یک میز خالی منتظر شده تا آبجو بنوشید. برای دریافت سریع خدمات و استرس کمتر، بهتر است بعد از ظهر های یک شنبه را برای رفتن به این رستوران انتخاب کنید.

هافبراهاوس گردشگری مونیخ

موزه گلیپتوتک

یکی از تاثیر گذارترین بنا های نئوکلاسیک کنیگزپلاتز، ساختمان موزه گلیپتوتک است. ادعاها بر این است که این موزه تنها موزه موجود در سر تا سر جهان است که در آن تندیس های باستانی به نمایش در آمده اند.

گردشگران می توانند آزادانه در مورد آثار موجود در این موزه اطلاعات کسب کرده و با هنر باستانی آشنا شوند، چرا که در این موزه آثار موجود بدون حفاظ در معرض تماشای گردشگران بوده و به هیچ وجه دور آنها دیوار های شیشه ای کشیده نشده است.

این موزه بیشتر از اینکه یک موزه سنتی خسته کننده به نظر برسد، بیشتر شبیه یک گالری هنری بوده و اغلب به خاطر آثار پر پیچ و خم مدرن و جالبش به خود مفتخر است. به علاوه در این موزه آثار مدرنی مشابه تندیس های معروف وجود دارد که به وسیله چوب روی آنها را پوشانده اند. همچنین با تهیه بلیت ورود به این موزه می توانید به کلکسیون دولتی وسایل آنتیک در بخش مقابل این موزه نیز دسترسی داشته باشید، همچنین لازم به ذکر است که هزینه بلیت ورودی این موزه در روز های یک شنبه تنها 1 یورو است.

موزه گلیپتوتک گردشگری مونیخ

تندیس باواریا

مجمسه آزادی درست در خیابان اکتبرفست قامت راست نموده است. این تندیس 18.5 متری در سال 1850 توسط شاه لودوینگ اول ساخته شد. این تندیس کاملا از جنس برنز بوده و تقریبا 90 تن وزن دارد. مجسمه باواریا به حدی بزرگ است که باید قسمت های مختلفش را جدا گانه می ساختند. داخل این مجسمه پلکانی مارپیچ وجود دارد که با بالا رفتن از آنها به شکافی در کلاه این تندیس خواهید رسید که از انجا می توانید تمام منطقه اکتبرفست و مرکز شهر مونیخ را تماشا کنید.

تندیس باواریا گردشگری مونیخ

کلیسای پیتر مقدس

کلیسای سنت پیتر مکانی دیدنی با برج های بلند بر فراز شهر است که روی تپه ای میان ریندرمارکت و مارین پلاتز واقع شده که از همین روی این کلیسا تبدیل به مکانی با منظره ای بی نظیر شده است. از بالای برج های آن که ارتفاعی در حدود 56 متر دارند، اگر به سمت راست خود نگاه کنید منظره سقف خانه های الدستاد و فراونکیرشه و یا همان نماد مونیخ را خواهید دید. و اگر هوا تمیز و آفتابی و صاف باشد، گردشگران قادر خواهند بود مسیر 100 کیلومتری به سمت کوه های آلپ را از بالای این برج تماشا کنند. البته برای تماشای این منظره های زیبا لازم است کمی از پاهای خود استفاده کرده، چرا که برای رفتن به بالای برج کلیسا باید از پلکان مارپیچی  آن که شامل 306 پله است بالا بروید.

کلیسای پیتر مقدس گردشگری مونیخ

مولر سش ولکسباد

شاید فکر کنید که استخر شنا مقصد ایده آلی برای سفر نباشد، اما بازدید از این ساختمان هنری جدید در حاشیه ساحل رودخانه ایسار را هرگز از دست ندهید. مولر سش وکسباد یک استخر عمومی است که از سال 1901 افتتاح شده است، و با وجود نزول اندک هنوز هم رفتن به این استخر 4.40 یورو هزینه در بردارد.

داخل این استخر یک حمام بخار رومی و یک سونای فنلاندی با نورپردازی رنگارنگ وجود دارد. شما باید مثل مونیخی ها سونا رفته و پس از آن از حمام خارج شوید. سونا در فرهنگ آلمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است، و در بیشتر سوناهای آلمان پوشیدن مایو ممنوع است.

مولر سش ولکسباد گردشگری مونیخ

کاخ نیمفنبرگ

کاخ نیمفربرگ به منظور گرامی داشت میلاد تاج و تخت باواریا، و نشستن مکس امانوئل به تخت شاهی بنا شده است. این کاخ با داشتن باغ های زیبا و اتاق های مجلل، خیلی زود تبدیل به یکی از محبوب ترین اماکن حکومتی شد که در آن پادشاهان بسیاری متولد شده و از دنیا رفتند.

تقریبا درهای تمام اتاق های این کاخ به روی توریست ها باز است ولی درهای برخی بخش های آن به روی عموم بسته است. شما می توانید پس از مشاهده تمام اتاق ها و بخش های داخلی این کاخ، از هوا و فضای تمیز و تازه باغ های بی نظیر و سلطنتی این کاخ لذت ببرید.

همچنین برای این کاخ یک برنامه اختصاصی تهیه شده که با داشتن اطلاعات و تصاویر واقعی و حقایق این کاخ به گردشگران این امکان را داده تا در مورد آنچه که تماشا می کنند بیشتر بدانند.

کاخ نیمفنبرگ گردشگری مونیخ

فراونکیرشه‌

دو گنبد رنسانسی (پیازی) شکل فراونکیرشه از جمله مهمترین شاخصه های شهر مونیخ هستند. این کلیسا در اواخر قرن پانزدهم احداث گردید اما طی جنگ جهانی دوم توسط حملات هوایی به شدت آسیب دید و سپس به مرور زمان بازسازی شد. شما داخل این کلیسا معبد های کوچک و همچنین مدفن امپراتور مقدس روم، لادوینگ باواریا را خواهید دید.

همچنین می توانید با رفتن به بالای برج جنوبی، منظره ای از شهر مونیخ را مشاهده کنید و در روزهایی که آسمان صاف و هوا پاک است قادر خواهید بود از سمت راست برج، منظره کوه های آلپ را تماشا کنید.

فراونکیرشه‌ گردشگری مونیخ

باغ انگلیسی، مونوپتروس

در عین حال که این باغ نه به خاطر منظره اش بلکه بیشتر به خاطر رودخانه موج سواری اش و حمام آفتابش معروف است، جایگاهی به نام مونوپتروس در این باغ 3.6 کیلومتر مربعی وجود دارد که به سبک یونانی ساخته شده و محل اجرای برنامه ها و آواز هاست.

در واقع مونیخ یک شهر کاملا پهن و هموار است، از این رو شاه ادوینگ اول به این نتیجه رسید که یک معبد یونانی تنها چیزی است که باغ انگلیسی اش به آن نیاز دارد، و این معبد آجری را روی تپه ای با ارتفاع 15 متر بنا کرد. امروزه، از این پارک و بالای این معبد شاهد منظره بخش مرکزی شهر مونیخ از جمله کلیسای فراونکیرشه خواهید بود.

باغ انگلیسی، مونوپتروس گردشگری مونیخ

کلیسای آسام

کلیسای آسام که در میان ساختمان های خیابان سندلیتگر واقع شده است یکی از مهمترین ساختمان های قدیمی مونیخ است که به سبک باروک بنا شده است. این کلیسای کوچک تنها 22 در 8 متر وسعت داشته، اما داخل آن پر از آثار پر زرق و برق و مجسمه های مرمری است. این کلیسا در میان سال های 1733 تا 1746 توسط برادران آسام و به عنوان کلیسای شخصی و با امید به دست یابی به رستگاری احداث گردید.

کلیسای آسام گردشگری مونیخ

آنها حتی می توانستند از خانه خود که کنار کلیسا واقع شده بود، محراب کلیسا را ببینند. داخل کلیسا به وضوح نشان دهنده هدف آنها است: روشن ترین بخش کلیسا سقف و قسمت فوقانی آن است، که در آن تصاویری نمادین از رستگاری بشر در بهشت دیده می شود، در حالی که روی نیمکت های آن تصاویر نمادین زمین را می بینید که اکثرا تیره و تاریک هستند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید