• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 11

ماسک موهای خانگی مناسب انواع مو و طریقه مصرف

در این مقاله چندین ماسک برای انواع موها معرفی میشود و طریقه مصرف هر یک نیز بیان می گردد.

ماسک موی مناسب همه انواع مو، ماسک موی کدر و خسته، ماسک مو برای پوست سر خارش دار، ماسک مو برای موهای نازک و ضعیف شده، ماسک برای موهای خشک شده یا آسیب دیده در آفتاب، ماسک برای موهای چرب و ماسک برای موهای مجعد و فرفری را در این مقاله می بینید.

ماسک موی مناسب انواع مو

ماسک موی مناسب همه انواع مو

تخم مرغ خام بهترین ماسک مو می باشد. زرده تخم مرغ غنی از چربی ها و پروتئین است که سبب آبرسانی به مو و حذف چربی های ناخواسته می شود.

طریقه مصرف:

برای موهای نرمال، از تخم مرغ کامل استفاده کنید، سفیده تخم مرغ تنها برای درمان موهای چرب به کار می رود، زرده تخم مرغ برای آبرسانی به موهای خشک و شکننده است.

نصف فنجان تخم مرغ زده شده را بر روی موهای تمیز و مرطوب بمالید. اگر این مقدار تخم مرغ برای پوشاندن پوست سر و موی شما کافی نبود از میزان بیشتری استفاده کنید. اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی سر شما بماند سپس با آب سرد و شامپو بشویید چون اگر با آب گرم و خیلی گرم شسته شود احتمال دارد تخم مرغ تا حدودی پخته شود.

ماسک تخم مرغ کامل و زرده ی تنها را یک بار در ماه استفاده کنید و ماسک سفیده ی تنها را هر دو هفته می توانید به کار ببرید.

ماسک برای موهای کدر و خسته

مصرف انواع مختلف مواد و فراورده ها همچنین آلودگی هوا سبب ایجاد یک لایه نازک غبار بر روی موها می شود این لایه مانع از آبرسانی مناسب به مو و همچنین سبب تیرگی و ضعیف شدن آن می شود. محصولات لبنی مثل خامه یا ماست ترش می تواند به این آسیب، خستگی و کدری مو پایان دهد. اسید لاکتیک سبب نازک شدن و حتی موخوره می شود ولی چربی شیر سبب آبرسانی به مو می شود.

طریقه مصرف:

نصف فنجان خامه یا ماست ترش را بر روی موهای آسیب دیده ماساژ دهید اجازه دهید 20 دقیقه بر روی سر باقی بماند. اگر موی نرمالی دارید، ابتدا با آب سرد سپس با آب گرم و بعد با شامپو بشویید. این ماسک مو را می توانید هر هفته در میان به کار ببرید.

ماسک مو برای پوست سر خارش دار

برای مقابله با شوره و پوسته پوسته شدن سر که نتیجه رژیم غذایی ضعیف، استرس، آب و هوا و فاکتورهای دیگری است، از مخلوط آبلیمو و روغن زیتون بر روی موها استفاده کنید. اسید آبلیمو پوست سر را از هر گونه شلی و سستی، شوره خشک پوست رهایی می بخشد و روغن زیتون سبب آبرسانی به پوست سر می شود.

طریقه مصرف:

دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید. این مخلوط به مدت 20 دقیقه بر روی سر بماند، سپس آبکشی کنید و شامپو بزنید.

این ماسک مو را هفته در میان به کار ببرید.

ماسک مو برای موهای نازک و ضعیف شده

نوشیدنی های تخمیر شده مثل آبجو محتوی مقدار زیادی مخمر یا قارچ هستند که موهای ضعیف و نازک شده را تقویت می کند.

طریقه مصرف:

نصف فنجان آبجوی صاف شده (آبجو را در یک بطری بریزید و اجازه دهید یکی دو ساعت به حالت سکون بماند تا کربنات آن ته نشین شود) را با یک قاشق غذاخوری روغن سبک (روغن آفتابگردان یا کانولا) و یک تخم مرغ خام مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی موهای تمیز و مرطوب بزنید، 15 دقیقه صبر کنید سپس با آب سرد بشویید یا می توانید آبجوی صاف شده را به حالت اسپری بر روی موهای خشک بپاشید. زمانی که مایع تبخیر می شود، پروتئین آن (از گندم، جو یا رازک) باقی می ماند که سبب تقویت و ساخت مو می شود.

این ماسک مو را می توانید هر هفته در میان به کار ببرید.

ماسک برای موهای خشک شده یا آسیب دیده در آفتاب

در مواردی که مو به علت آفتاب طولانی مدت و شدید، آب سخت خشک شده باشد، شیرینی های طبیعی مثل عسل می تواند کمک کننده باشد. عسل ماده ای است که رطوبت را به خود جذب می کند به این معنا که هم رطوبت را جذب می کند و هم محکم در خود نگه می دارد.

طریقه مصرف:

تقریبا نصف فنجان عسل را بر روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید. 20 دقیقه بر روی سر بماند سپس با آب گرم بشویید. همچنین می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید تا عسل رقیقتر شود و آسان تر بر روی سر حرکت داده شود. موهایی که بر اثر آفتاب شدید صدمه دیده اند، عسل را با یک تا دو قاشق از مواد غنی از پروتئین مثل آواکادو یا زرده تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی سر بمالید.

این ماسک مو را ماهی یکبار به کار ببرید.

ماسک برای موهای چرب

یک قاشق غذاخوری آرد گندم یا ذرت را در یک نمکدان خالی بریزید و بر روی پوست سر و موی خشک بپاشید تا تمام آرد تمام شود. بعد از 10 دقیقه، موها را برس بکشید تا آرد به طور کامل از آن خارج شود.

این درمان را می توانید روز در میان انجام دهید.

ماسک برای موهای مجعد و فرفری

متخصصان زیبایی، آواکادو را برای درمان مو بسیار موثر می دانند. چربی و پروتئین های آواکادو ترکیبی مغزی برای صاف کردن و تقویت موهای مجعد و زبر است.

روغن آواکادو مناسب برای رشد و درمان مو

طریقه مصرف:

نصف یک آواکادو را به حالت خمیر نرمی در آورید و روی موی تمیز و مرطوب ماساژ دهید. اجازه دهید 15 دقیقه بر روی سر بماند سپس با آب بشویید. برای افزودن قدرت آبرسانی آواکادو به مو می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری مواد آبرسانی مثل خامه ترش، زرده تخم مرغ یا سس مایونز مخلوط کنید.

این ماسک مو را هر دو هفته یک بار به کار ببندید.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید