• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 12

راهبردهای جدید برای پایین آوردن قند خون، دیابت نوع 2

دانشگاه پزشکی آمریکا راهبرد جدیدی را برای کنترل سطح قند خون بیماران دیابتی نوع 2 ارائه داده است. هدف از این پیشنهادات این است که روشهای درمانی فعلی تغییر یابد و پزشکان بتوانند بیماران را به سطح مناسبی از قند خون برسانند.

با توجه به راهبردهای جدید، سطح قند خون بیماران دیابت نوع 2 بایستی متعادل و مناسب شود.

راهبردهای جدید برای دیابت نوع 2

بر طبق جدیدترین آمار، بیش از 30 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت نوع 2 هستند که بیش از 9 درصد کل جمعیت آمریکاست.

از اولین باری که دیابت نوع 2 در فرد تشخیص داده شد، به بیماران توصیه می شود که با تست هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) آشنا شوند این تست به منظور تحت کنترل در آوردن قند خون می باشد و میانگین قند خون را در بیش از 2 یا 3 ماه با نمره هموگلوبین گلیکوزیله 6.5 درصد برای تشخیص دیابت نشان می دهد.

هموگلوبین گلیکوزیله (هموگلوبین A1c ناشتا HbA1C) یک شکل از هموگلوبین است که عمدتاً برای اندازه‌گیری شناسایی غلظت قند خون متوسط در طول دوره‌های طولانی مدت است. در دیابت، مقادیر بالاتر هموگلوبین گلیکوزیله، نشان می‌دهد کنترل فقیرتر از سطح قند خون، با بیماری‌های قلبی عروقی، نفروپاتی و رتینوپاتی همراه بوده است. نظارت بر HbA1c در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ شاید نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

اما برخی مطالعات نشان می دهد که تست هموگلوبین گلیکوزیله احتمالا بیش از اندازه در آمریکا استفاده می شود و پیشنهاد می شود که افراط در چنین تست هایی در درمان و بهبود بیمارانی که از داروهای هیپوگلیسمی استفاده می کنند، انجام شود.

این داروها اغلب محدوده ای از اثرات جانبی مثل مشکلات گوارشی، کاهش بیش از حد قند خون، افزایش وزن و حتی نارسایی احتقانی قلب را به همراه دارد.

به علاوه برخی محققان خاطر نشان کردند که “آزمایش های بیش از حد، سبب مشکلات بیشتر هدر دادن درمانهای پزشکی و افزایش بار بیمار در مدیریت دیابت ها می شود”

در این زمینه کالج پزشکان آمریکایی شروع به آزمایشات و بررسی هایی کردند که به پزشکان و سازمانهای مربوطه در مورد درمان بهتر بیماران دیابت نوع 2 کمک کنند.

این آزمایشات در مجله Annals of Internal Medicine چاپ شد.

 A1C هفت تا هشت درصد پیشنهاد می شود

همان طور که  ACP توضیح می دهد، A1C با نمره 6.5 درصد (زیر 7 درصد) سبب می شود قند خون پایین نگه داشته شود و عوارض رگهای کوچک در طول زمان کاهش یابد. با این حال ACP دلایلی را برای چنین کاهش “متناقضی” ارائه داد.
همانطور که دکتر جک اندی، رئیس ACP، آن را از شواهدی تحلیل می کند که درمان های دارویی هدف 7 درصد یا کمتر با اهداف حدود 8 درصد مقایسه شد و مشاهده گردید که مرگ یا عوارض شاهرگها مثل سکته قلبی یا مغزی کاهش نیافت حتی باعث آسیب جدی شد.

چگونه می توان قند خون را پایین آورد؟

او ادامه داد:” شواهد نشان می دهد بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع 2، اگر به A1C بین 7 تا 8 درصد دست یابند، بهترین تعادل با منافع طولانی مدت را خواهند داشت.”

به علاوه، ACP پیشنهاد می دهد بیماران 80 ساله و بیشتر یا کسانی که بیماری های مزمنی مثل جنون، سرطان یا نارسایی احتقانی قلب دارند، درمانی را دریافت کنند که روی کاهش قند خون بالا متمرکز است و مربوط به علایمی به جای کاهش سطح HbA1c است.

تصور می شود برای بیماران در این دسته، اثرات جانبی بالقوه داروهای هیپوگلیسمی مهمتر از فواید آن باشد.

دکتر اندی توضیح می دهد: “نتایج مطالعات شامل همه راهنمایی هایی است که نشان می دهد، نتایج سلامتی با درمان سطوح A1C زیر 6.5 درصد بهبود نمی یابد.”

“با این حال، کاهش مداخلات دارویی برای بیماران با سطوح A1C که زیر 6.5 درصد باقی مانده اند، ضررهای درمانی غیر ضروری، وزن و خطر مرگ، حملات قلبی، مغزی، شکست کلیه، اختلال دید یا بیماری عصبی دردناک را کاهش خواهد داد.

همچنین ACP اظهار می کند: تا جایی که امکان دارد، اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی مثل ورزش، تغییرات غذایی و کاهش وزن، جایگزین درمان دارویی شود.

خواب ناکافی حتی کاهش یک ساعت خواب شبانه کمتر می تواند خطر دیابت نوع 2 را در بچه ها افزایش دهد

عصاره کلم بروکلی و دیگر سبزیجات کروسیفروس به مدیریت گلوکز خون بیماران دیابت نوع 2 کمک می کند.

کنترل رژیم غذایی بهترین راه برای کاهش سریع گلوکز خون و کاهش وزن است.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید