• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 18

جاذبه های گردشگری کازان – میزبان جام جهانی 2018

کازان یا قازان یا غازان (Kazan) پایتخت جمهوری تاتارستان است که در 820 کیلومتری شرق مسکو و در بخش شرقی روسیه اروپایی در محل بهم ‌پیوستن دو رود وُلگا و کازانکا قرار گرفته ‌است.

شهر اولیه در محل کازان شهر کرمن بود که گفته می‌شود روی تپه‌ای دیگ ‌مانند بنا شده ‌بود و واژه «کازان» در زبان تاتاری به‌ معنای دیگ است.

کازان حدود 1.2 میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۰٪ ساکنان آن زیر ۳۰ سال سن دارند.

قازان یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی، علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی در کشور روسیه است. کازان از نظر علمی سومین شهر روسیه بعد از مسکو و سن‌پترزبورگ است.

در سال 2005 هزارمین سال تاسیس این شهر جشن گرفته شد.

کازان به عنوان یکی از شهرهای میزبان بازی های جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفت.

استادیوم کازان آرنا میزبان یک مسابقه در مرحله گروهی، یک مسابقه در مرحله یک شانزدهم و یک مسابقه یک چهارم نهایی می باشد. بازی تیم های ایران-اسپانیا در 30 خرداد 97 (20 جون) در این شهر برگزار می گردد.

در این شهر همزیستی صلح آمیزی بین اسلام و مسیحیت در جریان است.

هر دو زبان روسی و تاتاری در جمهوری تاتارستان رسمی است. حدود یک‌ سوم از ازدواج ها در کازان، ازدواج های مختلط میان روس و تاتار است.

کازان از نظر گردشگری روز به روز در حال پیشرفت است و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند خصوصا برای جام جهانی فوتبال 2018 این شهر توریست بیشتری از قبل به خود جذب کرده است.

در زیر به چند نقطه مهم گردشگری کازان اشاره می کنیم.
کرملین کازان

کرملین کازان بخش اصلی ارگ‌های تاریخی تاتارستان و قدیمی ترین بخش شهر قازان است. این اَرگ به‌دستور ایوان مخوف ساخته شد و از سال ۲۰۰۰ به‌ عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

     گردشگری کازان، کرملین

مسجد قُل شریف

در سال 2005 بزرگترین مسجد روسیه به نام قُل‌شریف در کازان و تاتارستان ساخته شد.

گردشگری کازان، مسجد قل شریف

موزه تاریخچه کازان

موزه ای که برای نشر تاریخچه 1000 ساله کازان تاسیس شد، یک مکان عالی برای پیدا کردن تاریخچه شهر از زمان های قدیم تا به امروز است. این موزه شامل حدود 50 هزار نمونه باستان شناسی، قوم نگاری، خزانه داری، کارتوگرافی، اسناد تاریخی، کتاب های نادر و آثار هنری است. بناهای تاریخی مربوط به تاریخ شهر در اینجا در کنار آیتم های مربوط به بازدید سلطنتی پیتر اول، نیکلاس اول و کاترین بزرگ به کازان نشان داده شده است.

بخش دوم نمایشگاه های موزه در دوران شوروی و شهر مدرن به کازان اختصاص یافته است. ساختمان موزه در بالای رودخانه کازکانکا قرار دارد، پس از یک دیدار آموزشی، می توانید از چشم انداز با شکوه شهر لذت ببرید.

گردشگری قازان، موزه

خیابان باومن

خیابان باومن یک خیابان عابر پیاده در قلب کازان، پایتخت جمهوری تاتارستان است. آن به نام نیکلای باومن، یک انقلابی روسی نامگذاری و در بخش مرکزی شهر واقع شده است. خیابان در پای کرملین شروع می شود و به میدان توکی، میدان مرکزی شهر می رسد.

خیابان باومن با آجر های رنگارنگ پیچیده است؛ نیمکت هایی و دو ردیف فانوس در آن قرار دارد. همچنین در این خیابان درخت های زینتی کاشته شده اند. نمایشگاه ها و جشن های مختلف در خیابان باومن برگزار می شوند.

گردشگری قازان، خیابان باومن

برج ناقوس کلیسای جامع اپیفنی

کلیسای چوبی اپیفنی در اوایل قرن 17 در دروازه Prolomnye ساخته شد. این بنا جایگزین یک کلیسای سنگی بوده که در سال 1731-1756 ساخته شده بود. فقط بخشی از کلیسای جامع دست نخورده باقی مانده است.

در اصل، کلیسای جامع شامل سه کلیسا بود. یکی از آنها کلیسای پیروان مقدس اسقف اعظم استفان است. ابتدا به یک انبار، سپس توسط مقامات شوروی به یک ورزشگاه تبدیل شد، اما از آن به بعد به کاربری کلیسا بازگشته است.

دیگری کلیسای فرستاده مقدس اندرو که نخستین بار با پیوستی از شهدای مقدس، شاهزاده صالح مایکل از چرنیگف و بویار تئودور، بود. تقریبا 100 سال پیش تخریب شد و یک نمایشگاه جانوران به جای آن ساخته شد. این کلیسا نیز در نهایت تخریب شد و یک بلوک آپارتمانی پنج طبقه در آن محل ساخته شد.

سومین کلیسا که به طور انحصاری پس از سومین بازیابی سنت جان باپتیست به طور اختصاصی باقی مانده است و در سطح دوم برج ناقوس قرار دارد.

ساختمان غالب مجتمع کلیسا، برج های ناقوس است که در سال 1897 ساخته شده است. برای ساخت آن دو میلیون آجر به کار رفته است. این برج و کلیسایی که به آن متصل شده است، یکی از ویژگی های غالب کازان است.

بازدیدکنندگان به بالای برج می روند، که از این ارتفاع منظره ای زیبا از مرکز شهر کازان، از ارتفاعی تقریبا به اندازه یک ساختمان 12 طبقه معمولی قابل مشاهده است.

کلیسای اپیفنی در سالهای 1996-1997 به کلیسای ارتدکس روسیه بازگشت. تمام دیوارها سفید هستند، به همین دلیل است که این معبد در داخل نورانی و با شکوه دیده می شود.

گردشگری قازان، برج ناقوس کلیسا

کاخ کشاورزان

وزارت زراعت و غذا جمهوری تاتارستان که به عنوان “کاخ کشاورزان” نیز شناخته می شود، در سال 2010 ساخته شد.

این اداره، وزارت کشاورزی و غذا تاتارستان، اداره دامپزشکی و چندین سازمان دیگر را اداره می کند. بعضی کاخ کشاورزی را به عنوان نماد جدید کازان تحسین می کنند.

گردشگری قازان، کاخ کشاورزی

تماشاخانه کازان

اولین تئاتر خیمه شب بازی بین المللی به دو زبان  روسی و تاتاری در تماشاخانه خیمه شب بازی کازان به نمایش در آمد این تماشاخانه در سال 1934 افتتاح شد. دو بخش 250 صندلی و 100 صندلی در این بنا تدارک دیده شده است.

گردشگری کازان، تماشاخانه تئاتر

بولاک

بولاک یک کانال است که زمانی از قسمت شمالی Birge Qaban تا Kazanku (قذانسو) جریان داشت. امروزه کانال مجزا در مرکز شهر کازان است. طول مدرن بولاک 1550 متر و عرض 24 متر است. خیابان بولاک یک جاده شریانی بزرگ در مرکز کازان است.

گردشگری غازان، بولاک

موزه هنرهای زیبای تاتارستان

موزه هنرهای زیبای جمهوری تاتارستان یکی از برجسته ترین مراکز فرهنگی کازان است. این موزه شامل بیش از 26،000 اثر قدیمی روسیه، تاتار و اروپای غربی است. موزه در عمارتی قرار دارد که محل اقامت سابق فرمانده ناحیه نظامی کازان – جنرال سندتسکی بود. علاوه بر راه رفتن در سالن های نمایشگاه از دیدن آثار دورگر، رپین، شیشکین و فشین نیز لذت ببرید. در ضمن در تابستان نیز می توانید به موزیک در میدان مجاور موزه گوش فرا دهید.

هر سال جشنواره بین المللی جاز در منزل سندتسکی با حضور موسیقیدانان مشهور روسی و خارجی برگزار می شود.

گردشگری کازان، موزه هنرهای زیبا

کاخ عروس کازان

کاخ عروس یک جاذبه معماری مدرن شهر کازان است که در سال 2013 ساخته شد. ساختمان عجیبی از مس، تقریبا از بیشتر نقاط قابل مشاهده است و در شبه جزیره کرملین قرار دارد . نه تنها شما می توانید این ساختمان منحصر به فرد را از بیرون کاوش کنید، بلکه می توانید روی سقف آن نیز بروید.

گردشگری کازان، کاخ عروس

موزه ملی جمهوری تاتارستان

موزه ملی جمهوری تاتارستان (NM RT) بزرگترین موزه در تاتارستان است. این موسسه به عنوان یک موزه علمی و صنعتی شهر کازان در سال 1894 تاسیس شد و در تاریخ 5 آوریل 1895 افتتاح شد.

در مجموعه موزه بیش از 800 هزار اثر وجود دارد. امروزه موزه در حال بازسازی است، پروژه ای که ایجاد یک نمایشگاه دائمی در مساحتی بیش از 6000 مترمربع را فراهم می کند. در حال حاضر موزه دارای نمایشگاه های زیر است: “تاریخ باستان از Tatarstan”، “پول، تجارت و مسیرهای تجاری در قرون وسطی”، “گنجینه های طلایی تاتار”، “استان کازان در قرن هجدهم”، همچنین نمایشگاه های موقت وجود دارد.

معرفی فناوری اطلاعات در تمام زمینه های فعالیت موزه در سال 2001 آغاز شد. موزه ملی جمهوری تاتارستان برنده مسابقه “تغییر موزه در یک دنیای متغیر” در سال 2006 شد.

گردشگری قازان، موزه ملی

کلیسای جامع پیتر و پل

در سال 1726 یک کلیسای جامع با نام پیتر و پل در نقطه ای ساخته شد که در آن نقطه در اواسط قرن شانزدهم کلیسایی از چوب ساخته شده بود. این بنا به گنبدهای آبی و سفید و گچ کاری های زیبای آن، سقف و محراب فوقانی آن معروف است.این نمونه برجسته از معماری باروک به لطف ونزوئل ایوان میخلیاف، که خانه اش (قدیمی ترین ساختمان مدنی کازان) در این نزدیکی قرار دارد، ساخته شد.

گردشگری کازان، کلیسای پیتر پل

استادیوم مرکزی در کازاناستادیوم مرکزی یک استادیوم چند منظوره در قازان روسیه است که در حال حاضر به طور عمده برای مسابقات فوتبال استفاده می شود. نیمه غربی تریبون با یک تاج پوشش داده شده است. در سال 2010، این ورزشگاه چهارمین ستاره را از یوفا کسب کرد.

 

معبد همه ادیان

معبد همه ادیان یا معبد جهانی، یک مجتمع معماری منحصر به فرد که شامل انواع مختلفی از معماری مذهبی شامل کلیسای ارتدوکس، مسجد و کنیسه است. ساخت این بنا از سال 1994 شروع شده و در حال حاضر در حال ساخت توسط هنرمند Ildar Khanov است. این ساختار به عنوان یک مرکز فرهنگی و محل اقامت برای خانوف و دستیارانش عمل می کند.

گردشگری غازان، معبد همه ادیان

خانوف در درمان بیماران الکلی و معتاد به مواد مخدر و دیگر بیماری ها شناخته شده است. بیماران سابق و فعلی او با دخالت مستقیم در کار ساخت و ساز و یا حمایت مالی به حفظ و توسعه معبد کمک می کنند. این سازه معبد فعال هر مذهبی نیست، بلکه خانوف مأموریت خود را با نام “معبد فرهنگ و حقیقت” توصیف می کند. این سازه به یک شهرت مشهور در شهر کازان تبدیل شده است که این مجموعه، ترکیبی صلح آمیز از فرهنگ های مختلف (فرهنگ اسلامی تاتاری، ارتدوکس روسی و دیگران) است.  خانوف می گوید که در نهایت این ساختار 16 صندلی خواهد داشت که مربوط به 16 ادیان بزرگ جهان است حتی ادیانی که منقرض شده اند.

ترجمه و تنظیم: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید