• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 26

8 نکته مراقبت از مژه ها هنگام ریمل زدن

آیا هر روز از ریمل استفاده می کنید؟

از آنجایی که چشم ها مشخص ترین بخش صورت هستند، همه ما بیشترین توجه را به آنها داریم. از جمله دلایل استفاده زیاد از ریمل ها هم همین امر است که می خواهیم چشمان ما بیشتر جلب توجه کنند. با این وجود، هر اندازه هم که داشتن آرایش برای هر خانمی غیر قابل انکار باشد، باز هم ریمل زدن هر روزه و مداوم روی چشم ها اثرات نامطلوبی می گذارد. بخصوص اگر این کار بدون مراقبت های لازم انجام شود.

ریمل ها نه تنها مژگان را خشک کرده، بلکه از لحاظ پزشکی ثابت شده است که این ماده آرایشی مژه ها را هم نازک و هم شکننده می کند. از همین روی، عادات مراقبتی موثر برای داشتن مژه های قوی و سالم ضروری است.

مراقبت از مژه هنگام ریمل زدن

در ادامه 8 نکته موثر مراقبتی و بهداشتی برای مصرف کنندگان ریمل، گرد آوری نموده ایم.

  1. مرطوب کردن مژه ها

برخلاف باور همگان، مژه ها هم نیاز به مرطوب شدن دارند. سعی کنید مژه ها را مرتب با مواد طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن کرچک و وازلین چرب کنید. این روغن ها از آسیب دیدگی مژگان بر اثر مصرف مدوام ریمل جلوگیری می کنند.

  1. تهیه پرایمر مژه

پرایمر مژه، نوعی کِرِم یا شوینده مژه ها است که قبل از آرایش، بر روی مژه زده می شود.

با استفاده از یک پرایمر خوب و با کیفیت مژه نه تنها استفاده از ریمل راحتتر شده بلکه از مژگان محافظت به عمل آمده و دوام آنها حفظ می شود (البته اگر محتوی مواد اولیه پرایمر خوب باشد). از همین روی، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مرتب و هر روزه از ریمل استفاده می کنید، به یقین هزینه کردن برای خرید پرایمر با کیفیت مژه امری ایده آل و مطلوب است چرا که مژه ها را برای ریمل زدن آماده کرده، آنها را تغذیه نموده و همچنین آنها را حجیم تر، ضخیم تر و قوی تر می کند، بخصوص اگر هر روز از آنها استفاده کنید این تاثیرات را بهتر متوجه خواهید شد.

  1. انتخاب ریمل مژه با کیفیت

با توجه به این که ما روزانه در معرض مواد سمی و مضر فراوانی هستیم که در مواد آرایشی وجود دارند، بی شک انتخاب یک ریمل مژه با کیفیت که به مژه ها نیز آسیب نرساند کمی دشوار خواهد بود.

بهتر است از ریمل هایی که دارنده مواد اولیه خطرناک و مضری همچون فرمالدئید و مواد و رنگ های مصنوعی هستند استفاده نکنید.

  1. پرهیز از مالیدن چشم ها با دست

شاید پس از گذراندن یک روز خسته کننده کاری، دلتان بخواهد چشمانتان را با دست ها بمالید، این حرکت نه تنها باعث ایجاد چین چروگ اطراف چشم شده بلکه باعث شده مژگانی شکننده و خشک داشته باشید.

  1. توجه به تغذیه و پاک کردن ریمل قبل از خواب

حتما باعث تعجب شما خواهد بود که برخی راهکار ها جهت داشتن مژه هایی پُر تر، چقدر ساده هستند. برای نمونه، داشتن یک رژیم غذایی سالم، که در بردارنده مواد غذایی ارزشمندی همچون ویتامین D و E، و به علاوه پاک کردن آرایش قبل از خواب از جمله ساده ترین راهکار های تقویت مژه هستند.

هیچ چیز به اندازه خوابیدن با مژگانی پوشیده از ریمل، به مژه ها آسیب نمی رساند.

  1. تهیه تقویت کننده (کاندیشنر) مژه

در مورد مو، کاندیشنر یا تقویت و نرم کننده مو، ماده ای است که در حمام بعد از زدن شامپو از آن استفاده می کنند. در مورد مژه نیز کاندیشنر مخصوص مژه همین کار را انجام می دهد. فکر نکنید کاندیشنر مژه یک وسیله برای خالی کردن جیب های شماست، بلکه با استفاده از یک کاندیشنر یا تقویت کننده خوب، مژه ها به شکل موثری تقویت و آبرسانی می شوند. این ماده تقویتی نه تنها باعث رطوبت رسانی شده بلکه به حجم مژه ها هم می افزاید.

  1. امتحان کردن لاتیس

برای داشتن مژگانی بلند و پرپشت لازم است تا فرصتی هم به لاتیس بدهید. با استفاده از لاتیس، مژگانی ضخیم، بلند و هم چنین با دوام و پرپشت خواهید داشت. این ماده برای افرادی که مبتلا به ریزش شدید مژه بر اثر استفاده زیاد از ریمل هستند مناسب است و سبب تقویت مژگان می شود.

  1. استفاده از مواد آریشی بیوتین دار

بیوتین یکی دیگر از مواد اولیه قدرتمندی است که برای رشد سلولی ضروری است. از مواد آرایشی در بر دارنده بیوتین استفاده کنید چرا که این ماده به استحکام مو، پوست و ناخن ها کمک کرده و جوانی و شادابی را در شما زنده نگاه می دارد.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید