• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 07 / 07

طرز تهیه کمپوت گیلاس

گیلاس میوه خوشمزه تابستانی است که مدت کوتاهی در اوایل تابستان وارد بازار می شود و زود تمام می شود. البته بسیاری از میوه های بهار و تابستان چنین مشخصه ای دارند و در بازار عمر کوتاهی دارند. در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام با عنوان “از خواص گیلاس بیشتر بدانید” درباره خواص سلامتی و زیبایی گیلاس صحبت شد. بسیاری خانواده ها دوست دارند گیلاس را برای مدت طولانی تری مصرف کنند و مختص چند هفته در سال نباشد، همین طور هر موقع از سال هوس گیلاس کردند، بتوانند به این میوه ارزشمند و خوشمزه دسترسی داشته باشند.

مربای گیلاس یکی از این روشهای نگهداری میوه است ولی بهترین راهکار برای این منظور تهیه کمپوت گیلاس است. همان طور که می دانید از میوه های بسیاری می توان کمپوت تهیه کرد از جمله زردآلو و هلو.

در این مقاله طرز تهیه و نگهداری کمپوت گیلاس را آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس

مواد لازم:
  • گیلاس سفت و بدون زدگی
  • شکر

میزان مواد لازم بیان نشده است چون هر مقدار گیلاس را که تمایل داشته باشید می توانید به شکل کمپوت درآورید، همچنین باید در یخچال شما برای نگهداری آنها جای کافی موجود باشد.

همین طور مقدار شکر بیان نشده چون بسته به ذائقه خانواده دارد که کمپوت را چقدر شیرین مصرف کنند.

طرز تهیه:

سعی کنید گیلاس های سفت و بدون زدگی را انتخاب کنید. دم آنها را بگیرید و گیلاس ها را بشویید. گیلاس های شسته شده را در صافی بریزید تا آب آن کشیده شود.

در قابلمه مقداری آب را بجوشانید و پس از جوشیدن کنار بگذارید تا کاملا سرد شود. چون آب داغ رنگ گیلاس را می برد و گیلاس ها بی رنگ و کمرنگ می شوند.

شکر را به آب جوشیده سرد اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. بعضی خانواده ها کمپوت بسیار شیرین را می پسندند و برخی کم شیرین. بنابراین در ابتدا مقدار کمی شکر به آب اضافه کنید پس از حل شدن مزه کنید اگر کم شیرین بود مجددا شکر بیشتری در آب حل کنید ولی معمولا شیرینی کمپوت باید بیشتر از شیرینی شربتی باشد که روزانه برای رفع تشنگی میل می کنید و کاملا مزه شیرینی غالب باشد.

ظرف نگهداری کمپوت شیشه های در فلزی است.

شیشه ها را قبلا بشویید و بگذارید خشک شوند. گیلاس های شسته شده و در صافی ریخته را داخل شیشه بریزید تا پُر شود. شربت شیرین سرد شده را روی گیلاس ها بریزید به گونه ای که نیم سانتی متر از بالای شیشه خالی باشد. درب شیشه ها را ببندید.

شیشه هایی که بدین گونه آماده کردید را درون قابلمه دیگری بچینید. نیمی از قابلمه را آب بریزید و بگذارید بجوشد. لحظه ای که آب درون قابلمه جوشید، شعله را ملایم کنید و نیم ساعت اجازه دهید شیشه ها در این آب بمانند. ده دقیقه آخر درب شیشه ها را شل و سفت کنید تا اگر هوا زیر درب شیشه ها جمع شده از آن خارج شود. پس از نیم ساعت شیشه ها را از آب جوش خارج کنید و برعکس به روی درب شیشه قرار دهید. بگذارید شیشه ها به همین حالت چند ساعت بمانند. سپس آنها را در یخچال نگهداری کنید.

کمپوت با این طرز تهیه به مدت 6 تا 8 ماه قابل نگهداری در یخچال است.

کمپوت گیلاس نگهداری طولانی مدت گیلاس

زمانی که درب شیشه را برای خوردن باز کردید حداکثر دو تا سه روز بعد، آن را مصرف کنید. اگر مقدار مصرف شما کم است بهتر است از شیشه های کوچک استفاده کنید تا پس از باز کردن درب کمپوت، به طور کامل مصرف شود.

کمپوت گیلاس خانگی بسیار خوشمزه، طبق ذائقه خانواده، سالم و بدون مواد نگهدارنده است. اگر فرزندان شما علاقه زیادی به گیلاس دارند بهتر است برای مصرف سالانه آنها گیلاس را به صورت کمپوت نگهداری کنید.

کمپوت گیلاس را می توانید برای پذیرایی از میهمانان عصرانه خود نیز به کار برید.

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید