• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 07 / 28

10 فایده و خاصیت انبه برای پوست و مو

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام با عنوان “از خواص انبه بیشتر بدانید” با خواص این میوه مناطق گرمسیری آشنا شدید.

انبه به روش های مختلفی می تواند برای پوست و مو موثر واقع شود. وقتی انبه را بر روی صورت می مالید چون غنی از ویتامین و مواد معدنی است برای پوست بسیار مفید است. شما می توانید از انبه به عنوان درمان خانگی استفاده کنید تا پوست شما ظاهری زیبا داشته باشد و از لکه، چین و چروک، آکنه یا جوش و زخم ها رهایی یابید. علاوه بر پوست، انبه برای درمان مشکلات مو مثل ریزش و سفید شدن مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله اصطلاح پالپ انبه را می بینید. پالپ انبه یا آبمیوه انبه بدین صورت تهیه می شود که گوشت انبه را از هسته ی بزرگ آن جدا می کنند و بدون افزودن آب یا شکر یا هر طعم دهنده ی دیگری، آن را در مخلوط کن می ریزند. پالپ انبه حالت خمیری و لخته ای دارد. برای بهره بردن از پالپ انبه حتی چندین ماه پس از برداشت محصول، می توانید پالپ را در کیسه های زیپ دار پلاستیکی قرار دهید و درب آن را ببندید و در فریزر نگهداری کنید.

 پالپ انبه، قسمت گوشتی میوه

در ادامه مقاله به 10 فایده بی نظیر انبه برای پوست و مو اشاره می شود.

1- انبه را برای درخشندگی پوست به کار برید

انبه درخشندگی دائمی و پایداری به پوست می دهد. برای بدست آوردن چهره ای شاداب و زیبا، قسمت نرم و گوشتی (پالپ) انبه را بر روی صورت بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند. بتاکاروتن و ویتامین A موجود در انبه، به احیای پوست کدر و تیره کمک می کند و آن را جلا می بخشد و پوست را درخشان و تابان می کند. علاوه بر این، این میوه به کاهش لکه های تیره، کک و مک و همه بیماری های مزمن پوستی کمک می کند.

2- جوش های سر سیاه را با استفاده از ماسک لایه بردار و پاک کننده انبه، عسل و شیر از بین ببرید

یک قاشق پالپ انبه را با یک قاشق شیر خام و دو قاشق عسل مخلوط کنید. این ترکیب را به آرامی بر روی صورت بمالید تا جوش های سر سیاه و سر سفید از بین روند.

شما می توانید انبه را برای پاک سازی پوست از سلول های مرده به کار ببرید این سلول های مرده سبب کاهش درخشندگی پوست می شوند. برای کسب بهترین نتیجه برای زیبایی پوست، این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

3- پالپ انبه را به از بین بردن خطوط نازک و چین و چروک کمک می کند

از آنجایی که انبه غنی از آنتی اکسیدان هاست می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد تا پوست انعطاف پذیرتر و قوی تر شود. بنابراین نیاز دارید پالپ انبه را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی صورت بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه به همین صورت باقی بماند. این دستور کمک کننده برای از بین بردن چین و چروک، خطوط خنده و خطوط نازک بسیار موثر است و شادابی و جوانی را به پوست بر می گرداند. می توانید این ماسک صورت ضد پیری را هفته ای یک بار به کار ببرید تا پوستی قوی تر، شاداب تر و جوان تر داشته باشید.

4- استفاده منظم از انبه تون رنگ پوست را بهبود می بخشد

همان طور که در بالا گفته شد چون انبه غنی از ویتامین A است سبب تابندگی و درخشندگی پوست می شود. پالپ انبه را با خامه ی شیر مخلوط کنید و بر روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند.

شما می توانید پوست انبه را در آفتاب خشک کنید و سپس آن را پودر کرده و با پودر شیر خشک مخلوط کنید. سپس آن را به اندازه ای مرطوب کنید که به صورت خمیری در آید. این خمیر را بر روی پوست بمالید تا پوست را زیبا و بدون لک کند. این ماسک خانگی را در تابستان به کار بندید تا رنگ چهره تان به طور طبیعی سفیدتر و بدون لک گردد.

5- از ماسک صورت انبه و ماست استفاده کنید تا پوستی بی عیب و بدون لک داشته باشید

پوست انبه خشک شده را با ماست/کشک مخلوط کنید و بر روی پوست به کار برید تا از هر گونه لک صورت مثل لک های رنگی، سیاه و لک های مربوط به افزایش سن، رهایی یابید. این دستورالعمل را برای داشتن پوستی بی عیب و تمیز به کار برید.

6- از انبه خام برای زدودن آکنه و جوش استفاده کنید

انبه خام یا نارس را در آب بجوشانید تا میزان آب نصف مقدار اولیه اش شود، سپس این آب را بر روی صورت بمالید. این آب خاصیت قابض و جمع کنندگی دارد و آکنه یا جوش را به طور طبیعی خشک می کند و از بین می برد. این دستور را برای از بین بردن آکنه، جوش چرکی ملتهب و زخم ها به کار برید.

7- صورت را با این دستور خانگی پالپ انبه پاک و تمیز کنید

پالپ انبه را با یک قاشق آرد سفید مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند سپس بر روی صورت بمالید تا به عنوان تمیز کننده صورت عمل کند. با این کار، منافذ پوست شما از چرک پاک می شود و پوست کاملا تمیز و درخشان می شود.

علاوه بر این می توانید یک قاشق پالپ انبه و یک قاشق پودر بادام و مقداری شیر را با یکدیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند سپس این مخلوط را بر روی صورت بمالید تا به عنوان یک ماده طبیعی برای پاکسازی پوست عمل کند.

8- برای پاکسازی و ضد عفونی صورت از این دستور خانگی با انبه استفاده کنید

پالپ انبه، پودر بادام، شیر و مقداری جوی دو سر خرد شده را با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی پوست به کار برید تا سلول های مرده پوست از بین رود و پوست روشن تر شود. برای پوست های حساس می توانید شیر، جوی دو سر، عسل و پالپ انبه را با یکدیگر مخلوط کنید تا سلول های مرده را از پوست حساس خود پاک کنید.

10 خواص انبه برای پوست و مو

9- انبه را برای نرم کردن مو استفاده کنید.

انبه غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است و کمک می کند تا مو براق و نرم شود. برای این، نیاز به 2 قاشق پالپ انبه، 1 قاشق ماست و 2 زرده تخم مرغ دارید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی موها قرار دهید تا نرم و براق شود.

10- از روغن دانه انبه برای درمان سفیدی یا ریزش مو استفاده کنید

انبه درمان عالی برای ریزش مو است. روغن دانه انبه منبع عمده اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد معدنی است و خاصیت مرطوب کنندگی عالی دارد. شما می توانید روغن دانه انبه را در منزل تهیه کنید. به این صورت که پوشش بیرونی دانه را جدا کنید و آن را در یک شیشه روغن نارگیل/ روغن کنجد/ روغن خردل نگهداری کنید و آن را در معرض نور خورشید نگه دارید و از این روغن به طور منظم استفاده کنید.

استفاده از روغن انبه که بدین صورت در منزل تهیه شده است موها را سیاه، قوی و زیبا نگه می دارد.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید