• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 09 / 12

پاک کردن رنگ ها قبل از نصب کف چوبی ضروری است

قبل از قرار دادن کف چوبی و یا پارکت، حذف تمامی رنگ های موجود در کف اتاق مانند روغن، جلا، واکس و پالیش ها کاری ضروری است. قرار دادن کف چوبی بدون حذف این مواد ممکن است چسب را لخته کرده و یا این فرآیند را طولانی کرده و هزینه ی نصب را بالا ببرد.

کف چوبی

بزرگترین مشکل در انجام این کار این است که بدانیم دقیقا چه رنگ و یا روغنی قبلا مورد استفاده قرار گرفته است. زیرا هر رنگی حلال و روش های پاک کردن مخصوص به خود را دارد. سعی کنید از روش های موجود بر روی قسمت کوچکی از اتاق استفاده کنید و اگر این روش جواب داد می توانید بقیه ی اتاق را نیز با همین روش پاکسازی کنید.

نکات ایمنی
  • رنگ های محتوی رزین یا نفت به شدت قابل اشتعال است. همیشه تا حد ممکن تهویه را روشن نگه دارید.
  • مطمئن شوید که هیچ شعله ای در نزدیکی محل کار شما قرار ندارد.
  • تمامی مواد آلوده را دور انداخته و یا پاک کنید.
  • هرگز کنار مبلمان و یا سایر وسایل خانگی کار نکنید. ابتدا تمامی وسایل را از اتاق خارج کنید و بعد کار خود را شروع کنید.
رنگ آمیزی و جلا زدن

هر ماده ای که قبلا در کف اتاق قرار گرفته است را می توان با مواد شیمیایی مناسب از بین برد. این کار گران قیمت و زمانگیر است و کثیف کاری دارد. در استفاده از این گونه مواد به دستورالعمل هایی که شرکت سازنده می دهد رجوع کنید. توجه ویژه ای به حذف مواد شیمیایی از کف اتاق داشته باشید. اگر نتوانستید تمامی این مواد را از بین ببرید سعی کنید آنها را خنثی کنید در غیر این صورت ممکن است واکنش شیمیایی بین مواد رخ دهد. بعد از انجام این کار باید سطح اتاق سمباده زده شود.

رنگ روغن، موم و جلادهنده ها

هر ماده ی رنگ روغنی، موم و یا جلادهنده را می توان توسط یک پارچه ی آغشته به موادی مانند بنزین یا تینر پاک کرد. هنگام کار با قسمت های کوچک ابتدا کمی بنزین و یا تینر روی رنگ بزنید تا نرم شود. بعد از نرم شدن مواد رنگی، با استفاده از یک لیسه آن را از کف اتاق جدا کنید. بعد با استفاده از یک پارچه ی آغشته به بنزین و یا تینر، باقیمانده ی رنگ و یا مواد را پاک کنید. بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که هنگام کار با بنزین و یا تینر از دستکش ها و ماسک های مخصوص استفاده کنید تا آسیبی به شما نرسد.

بعد از اینکه تمامی رنگ های قدیمی از روی کف اتاق پاک شد، اجازه دهید کف اتاق خشک شود و سپس کف چوبی و یا پارکت را به کف اتاق بچسبانید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید