• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 08 / 14

بهترین دوربین های عکاسی برای کودکان و نوجوانان در سال 2018

دوربین های عکاسی مناسب کودکان مدل های بسیار متنوعی دارند، که تقریبا همه آنها گران قیمت هستند. زمانی که پدر و مادر ها قصد خرید دوربین عکاسی برای کودکانشان را دارند بزرگ ترین چالش پیش روی آنها در واقع این است که چه مدل دوربین عکاسی دیجیتالی بخرند که البته جواب و راه حال آن بستگی به این دارد که کودک قصد دارد از دوربینش برای چه اهدافی استفاده کند.

برخی دوربین های مناسب برای کودکان در حقیقت تفاوت چندانی با اسباب بازی نداشته که این قبیل دوربین ها بیشتر مناسب کودکان زیر 6 سال است.  برخی دیگر کمی پیشرفته تر بوده و با وجود اینکه خیلی هم گران قیمت نیستند ولی اطلاعات اولیه در مورد اصول ابتدایی عکاسی را در اختیار کودک قرار می دهند.

و اگر کودک شما در مورد عکاسی تجربه و اطلاعات دارد پس به قطع می گویم مدل های معرفی شده در این مقاله چندان به کار فرزند شما نخواهد آمد.  دوربین های معرفی شده در این مقاله، از انواع ابتدایی دوربین عکاسی به شمار می روند.

برای کودکان تازه کار در این بخش 7 دوربین معرفی کرده ایم که در نوع خود بهترین دوربین های عکاسی در 2018 محسوب می شوند.

دوربین شماره 1: بهترین مدل دوربین پیشنهادی: VTech Kidizoom DUO

این دوربین بامزه و دوست داشتنی دوربینی بادوام و آماده کار است. این دوربین در واقع برای کودکانی با رده سنی 3 تا 9 سال مناسب بوده، و دارای مجموعه ای از ویژگی هایی است که شامل دو لنز در جلو و پشت دوربین  همراه با دکمه مخصوص تعویض لنز است. این دو لنز به نظر کمی بزرگ می رسند، اما در واقع این دوربین را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای عکاسی های سلفی و عکاسی روزانه نموده اند.

TFT (ترانزیستور غشاء نازک یا ترانزیستور فیلم نازک) 6 سانتی متری این دوربین، به شما تصاویر 1600*1200 پیکسلی با دوربین جلو و 640*840 پیکسلی با دوربین عقب خواهد داد.

همچنین این دوربین دارای مموری داخلی با ظرفیت 256MB است، با این وجود شرکت سازنده این دوربین برای آن یک جایگاه مموری اس دی با ظرفیت 1.32گیگ نیز در نظر گرفته است.

همچنین در این دوربین برای حفظ طول عمر باتری، این قابلیت اعمال شده که در صورت استفاده نکردن از دوربین پس از 3 دقیقه دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

از آنجایی که کودکان ضبط صدا را دوست دارند در این دوربین امکان ضبط صدا با 5 افکت ضبط صدای مختلف نیز در نظر گرفته شده است.

به علاوه این دوربین دارای قاب استاپ موشن نیز هست. وزن این دوربین تنها 544 گرم است و همچنین روی آن یک آویز مچی نیز وصل شده تا از زمین خوردن و افتادن آن جلوگیری شود. به علاوه ضربه گیر موجود روی آن نیز این آرامش خاطر را برای شما فراهم آورده که حتی با چند بار زمین خوردن، روی دوربین اثری نگذارد.

دوربین عکاسی برای کودکان دو لنز

دوربین شماره 2: مینی دوربین کودکانه Powpro

در واقع نمی توان گفت تمام دوربین های موجود در بازار با عنوان “مناسب برای کودکان” صرفا برای استفاده کودکان ساخته شده اند. اما این دوربین کوچک بی شک بهترین یار و مناسب ترین دوربین برای فرزند شما خواهد بود، چرا که دارای مجموعه ای از قابلیت های مناسب و ایده ال است.

گیرنده این دوربین 5MP بوده که به مراتب بهتر از سنسور دوربین های برخی تلفن های هوشمند است، و رزولوشن (دقت) تصویر آن 2592*1944 پیکسل است.

باتری قبضه ای این دوربین 800 mAh است و دارای یک کارت حافظه 1 گیگا بایتی می باشد که به لطف ویژگی فشرده سازی عکس موجود در آن، امکان ذخیره 3000 عکس برای شما وجود دارد.

اما آنچه که در مورد این دوربین بسیار مورد توجه و تحسین است اندازه آن است، ابعاد این دوربین 65*40*16 میلی متر و وزن آن تنها 60 گرم است که به هیچ وجه باعث آزار و خستگی دستان کودک شما نخواهد شد.

از بهترین دوربین عکاسی کودکان با گیرنده 5MP

دوربین شماره 3: بهترین دوربین ضد آب: دوربین کودکانه ضد آب Ourlife

احتمالا کودک پسندترین ویژگی های دوربین های مناسب کودکان آن دسته از امکاناتی هستند که کودکان می توانند آن ها را درک کرده و با آنها رابطه برقرار کنند. فرقی نمی کند که کودک می خواهد زیر آب ( تا ده متر زیر آب) یا در یک روز بارانی و زیر باران عکس بگیرد و یا دوربینش نا خواسته در آب بیافتد، به هر حال این دوربین ضد آب – با میزان ضد آبی 68ip– اساسا در هر نوع شرایط آب و هوایی قابل استفاده خواهد بود. با این دوربین می شود فیلم های hd را با دقت 1280*720 و در 30 فریم  در ثانیه گرفت و در نهایت فیلم های بسیار زیبا و تاثیر گذار داشت.

باتری لیتیومی قابل شارژ مجدد قبضه ای آن با 3.7v امکان فیلم برداری مداوم طی یک ساعت و سی دقیقه را برای شما فراهم می کند، و LCD آن با صفحه نمایش 1.7 اینچی، امکان مرور عکس ها را به شما داده و به شما این اجازه را می دهد تا به صورت بصری روی سیستم و عکس ها همچنین تنظیمات گوشی نظارت داشته باشید. به علاوه این دوربین دارای وارانتی 1 ساله بوده و خدمات پشتیبانی آن به صورت نا محدود است به طوری که تا هر زمان مالک دوربین باشید، می توانید از خدمات پشتیبانی آن بهره مند شوید.

بهترین دوربین عکاسی کودکانه ضد آب

دوربین شماره 4: دوربین فیلم برداری و عکس برداری فوری: Instax Mini 9

به دنبال دوربین مینی 8، دوربین اینستاکس مینی 9 جانشینی ایده الی برای دوربین مینی 8 بوده چرا که در کنار دوام سابقش، امکانات آن به روز رسانی شده اند. در حقیقت، طراحی آن با روکش پلاستیکی قابل ارتجاع، که منحصرا برای کودکان نیز ساخته شده، در واقع آن را به گزینه ای ایده آل برای کودکان تبدیل نموده است.

در ساخت دوربین مینی 9 از دو باتری AA استفاده شده، همچنین این دوربین دارای یک لنز ماکرو معروف و جدید است که برای گرفتن تصاویر کلوز آپ و از فاصله 35 سانتی متری کاملا ایده آل است.

به علاوه این دوربین دارای یک سیستم اندازه گیری میزان آشکاری خودکار است که آن را مناسب عکس برداری های اتوماتیک می کند. همچنین این دوربین برای گرفتن عکس های شفاف و درخشان تر نیز حالت high-key (سبکی از نور پردازی با مقدار زیادی تنالیته سفید و روشن) نیز داراست. این بدان معناست که کودک دیگر نیازی نیست نگران ویژگی ها و قابلیت های دوربین باشد، فقط کافی است عکس بگیرد و شاد باشد.

دوربین عکاسی اینستاکس مینی 9 برای کودکان

دوربین شماره 5: بهترین دوربین برای عکس های اجتماعی: دوربین NICAM 4K WiFi

دوربینی گران اما با ارزش. این دوربین در واقع دوربینی با دوام و بی نظیر برای کودکان است. دوربین های گوپرو بسیار گران بوده و برای کودکان مناسب نیستند. به علاوه دوربین های ناک اف که ارزانتر هم هستند، امکانات خاصی ندارند. با این وجود، با خرید دوربین NICAM با قیمتی بسیار مناسب تر شما می توانید تمام امکاناتی که از یک دوربین خوب انتظار دارید را داشته باشید (به ویژه که این دوربین دارای ویژگی اتصال به WIFI را هم دارد). از این رو این دوربین بسیار مناسب برای به اشتراک گذاری عکس های مسافرتی، ویدئو های تایم لپس و یا سلفی در فضای مجازی همچون اینستاگرام و فیسبوک است.

میزان رزولوشن فیلم برداری این دوربین 3840*2160 پیکسل است و همچنین دارای سنسور 20 مگا پیکسلی، لنز هایی با پهنای 170 درجه ای، قابلیت کنترل صدا برای فیلم برداری های طولانی مدت بوده و تا عمق 30 متری پایین تر از سطح آب نیز ضد آب می باشد. به عبارت دیگر، با این دوربین عکس ها و ویدئو ها را می توان به اشتراک گذاشته و در عین حال که در برابر عوامل مختلفی استحکام و دوام بالای دارد، استفاده و کار با آن بسیار هم آسان است.

دوربین عکاسی برای کودکان گران ولی با ارزش

دوربین شماره 6: بهترین دوربین مناسب برای نوجوانان: سونی DSCW800/B

این دوربین که در سال 2014 معرفی شد با دوربین 20.1 مگا پیکسلی اش طی این سال ها پر فروش ترین دوربین سایت آمازون باقی مانده است. در حالی که بیشتر دوربین های مخصوص کودکان دارای قابلیت های محدودی می باشند، شرکت سونی همراه این دوربین مجموعه ای کامل از امکاناتی را ارائه نموده که کاملا مناسب رده سنی نوجوانان می باشد (و حتی بزرگسالان).

قابلیت هایی از جمله فیلم برداری HD و با کیفیت 720p و همچنین زوم اوپتیکال 5x در واقع قابلیت هایی هستند که چیزی فرا تر از انتظار بوده و با وجود اینها دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد. به علاوه، یک گزینه اختیاری در این دوربین با عنوان ” حالت آسان” وجود دارد که با استفاده از آن می توان تعداد لایه های موجود در منو تنظیمات دوربین را کاهش داده تا مجموعه قابلیت های دوربین را کمتر نمود، در این صورت شما فقط کافی است روی عکاسی تمرکز کرده که این خود یک گزینه بسیار عالی و کاربردی برای کودکان است.

نوجوانانی که تمام زیر و بم دوربین های دیجیتال واقعی را آموخته اند نیز می توانند از قابلیت های دیگر این دوربین از جمله لرزش گیری تصویر استفاده نموده که این خود نویز ها را کاهش داده و تصویر را کمتر بلور می کند. همچنین این دوربین دارای حالت پاناروما نیز هست که با استفاده از آن می توان از سوژه در قابی کاملا 360 درجه عکس گرفت.

دوربین عکاسی مناسب برای نوجوانان

دوربین شماره 7: بهترین گزینه: دوربین Canon PowerShot Elph 190

این دوربین دیجیتال با دقت 20.0 مگا پیکسل در کنار کیفیت تصویر سابق و همیشگی دوربین های کانن دارای مجموعه ای از قابلیت های کاربردی می باشد. بی شک نوجوانان عاشق قابلیت اتصال وای فای و NFC آن شده که با استفاده از آن قادر خواهند بود تصاویر گرفته شده را به گوشی های هوشمند خود منتقل کرده تا آنها را به راحتی در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. پردازنده DIGIC 4+ و زوم اوپتیکال آن بر کیفیت تصاویر افزوده و این باعث پیش افتادن آن از سایر دوربین های مخصوص کودکان شده است.

ال سی دی 6.8 سانتی متری این دوربین نیز امکان بررسی و کنترل تمام گزینه های منو را برای هر عکس، ساده تر کرده است. برای نوجوانانی که قصد گرفتن عکس های تجربی دارند، جایگاه نصب سه پایه مخصوص نیز در زیر دوربین تعبیه شده است.

دوربین عکاسی برای نوجوانان با قابلیت اتصال به وای فای

همچنین با این دوربین می توان فیلم های HD با کیفیت 720p گرفت و علاوه بر این مجموعه حالت های تصویر برداری آن به شما کمک می کند تا عکس های منحصر به فردی گرفته و به یقین دیگر نوجوانان اصول اولیه عکس برداری با گوشی های هوشمند را به فراموشی سپرده و همواره از این دوربین پر کاربرد استفاده خواهند کرد. در حالی که بازار پر است از دوربین های کامپکت که می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و خریداری کنید، این دوربین برای نوجوانان جذابیت بیشتری داشته به خصوص افرادی که می خواهند عکس هایشان خاص تر و حرفه ای تر از عکس هایی باشد که با دوربین های تلفن های هوشمندشان می گیرند. شما با این دوربین در هر بار شارژ کامل، می توانید 190 عکس بگیرید.

ترجمه: آتنا هوایی

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید