• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 09 / 01

راهکارهایی که حال شما را بهتر می کنند

در این مقاله به 19 روشی اشاره می شود که شاید ساده و پیش پا افتاده باشد ولی همین کارهای ساده، برای لحظاتی، شاید ساعت ها و روزها می توانند شما را شادتر و حالتان را بهتر کنند.

1- شرایطی ایجاد کنید که سریع تر بخوابید

تماشای تلویزیون در رختخواب را متوقف کنید! صبح زمانی که از خواب بیدار شدید رختخواب را ترک کنید و تا زمانی که مجددا نیاز به خواب ندارید، به رختخواب برنگردید. این کار در طول زمان به شما کمک می کند که با رسیدن به بالشت و تخت خواب سریع تر بخوابید.

2- جلوگیری از عطسه یا تحریک عطسه زدن

برای جلوگیری از عطسه در یک زمان نامناسب، دهان خود را ببندید، سعی کنید زبان خود را به پشت دندان های خود فشار دهید این کار به جلوگیری از عطسه کمک می کند. عطسه احساس ناخوشایندی است که با خاریدن پشت گلوی شما ایجاد می شود اما با این روش جلوی آن را می گیرید و نمی گذارید که عطسه بزنید.

گاهی دوست دارید که برای بهتر شدن حالتان، عطسه بزنید پس برای تحریک عطسه، یک شیشه فلفل را بو کنید و یا به نور روشنی خیره شوید.

3- از مصرف خوردنی های بسیار سرد بپرهیزید

بعد از خوردن خوراکی ها و غذاهای بسیار سرد احساس بدی را تجربه می کنیم، این همان پاسخ عصبی به غذای سرد است که غذای سرد به نرم کام در پشت دهان برخورد می کند، به ویژه زمانی که غذای سرد به یکباره و سریع خورده شود. در این حالت، نرم کام و سقف دهان را با فشار زبان خود به بالا گرم کنید.

پرهیز از خوردنی های خیلی سرد برای حال بهتر

4- از ریفلاکس اسید در معده پیشگیری کنید

برای ریفلاکس اسید معده دلایل متعددی بیان شده است. اما یکی از علت هایی که می توان به راحتی از ریفلاکس اسید معده پیشگیری کرد این است که به پهلوی راست نخوابید. زمانی که به پهلوی راست می خوابید معده ی شما بالاتر از مری قرار می گیرد و طبق گرانش و جاذبه زمین سبب ریفلاکس اسید می شود. بنابراین برای کاهش این مساله، به پهلوی چپ بخوابید.

5- نفس خود را برای مدت طولانی تری حبس کنید

اگر در ابتدا چندین نفس کوتاه و سریع بکشید می توانید نفس خود را کمی بیشتر حبس کنید. پس از چند نفس کوتاه، دی اکسید کمتری در بدن تولید می شود و بدن تصور می کند که اکسیژن بیشتری را تامین می کند و قبل از شروع فعالیت و تحریک مغز، فرصت بیشتری به شما می دهد.

6- یادآوری خاطرات و حل مشکلات در خواب امکان پذیر است

تحقیقات نشان می دهد زمانی که ذهن در حال استراحت است، حافظه، بیشتر تقویت و تثبیت می شود بنابراین بررسی کلی یا جزئی مسایل پیچیده قبل از رفتن به رختخواب کمک می کند تا اطلاعات بیشتری را به یاد آورید یا حتی راه حلی برای حل مشکل پیدا کنید.

7- شنوایی خود را بهبود بخشید

آیا در مکان های شلوغ به سختی حرف ها و مکالمات را می شنوید؟ به گوش راست خود، تکیه کنید چون ریتم صحبت کردن در گوش راست بهتر شنیده می شود. گوش چپ نواهای آهنگ دار و موسیقی را بهتر می شنود.

8- دندان درد خود را کاهش دهید

بر طبق یک مطالعه کانادایی، اگر یک مکعب یخ را محکم در ناحیه وی شکل (V) بین انگشت شست و انگشت اشاره بر روی پشت دست نگه دارید، می تواند درد دندان را حدود 50 درصد کاهش دهد.

9- هنگام دو، درد پهلوی خود را کاهش دهید

اکثر مردم، در هنگام دو، وقتی پای راستشان با زمین برخورد می کند، عمل بازدم و خروج هوا از ریه ها را انجام می دهند، این کار سبب می شود کبد تحت فشار قرار گیرد و سبب گرفتگی پهلوی راست آنها می شود که بسیاری دَوَنده ها از این موضوع شکایت دارند. راه حل آن ساده است. تمرین کنید زمانی که پای چپ شما به زمین برخورد می کند، عمل بازدم و خروج هوا از ریه ها را انجام دهید. این کار فشار معکوس به کبد ایجاد می کند.

10- دوربینی خود را تقویت کنید

یک عامل بالقوه برای نزدیک بینی وجود دارد که اپتومتریست ها آن را استرس نقطه نزدیک می نامند و زمانی رخ می افتد که ساعت ها از نزدیک به صفحه های دیجیتالی مانند مانیتور کامپیوتر خیره می شوید. فشار چشم یا استنوپیا، یک وضعیت چشم است که باعث ایجاد علائم مختلف از جمله خستگی، درد در داخل و اطراف چشم، تاری دید، سردرد و دوبینی می شود.

علائم این وضعیت می تواند پس از تماشای تلویزیون در فاصله نزدیک، مطالعه زیاد، کار با رایانه یا انجام هر فعالیت که از چشم با فاصله کم استفاده می شود، رخ دهد. تلاش برای تمرکز روی یک شیء نزدیک، به مدت زمان طولانی، باعث می شود علائم فشار چشم ایجاد شود.

یک راه برای مقابله با این مساله و بهبود دید این است که در فواصل منظم در پشت میز کامپیوتر یا تلویزیون، چشمان خود را ببندید، نفس عمیق بکشید و عضلات بزرگ و مهم خود را ریلکس کنید. انجام این کار به عضلات غیر ارادی چشم شما کمک می کند تا ریلکس و آرام شود.

تقویت دوبینی برای حال بهتر

11- پس از بیدار شدن از خواب کمی نرمش کنید

برای اینکه بازوی شما پس از بیدار شدن از خواب نیروی تازه ای بگیرد، سر خود را از طرفی به طرف دیگر بچرخانید، این کار فشار را در گردن از بین می برد و احساس مور مور شدن در اثر خواب رفتگی در بازو را بهبود می بخشد. اگر پای شما خواب افتاد، بهترین گزینه این است که کمی پیاده روی کنید.

12- خارش در گلو

در مواردی که احساس خارش در گلو می کنید ولی نمی توانید گلو را بخارانید. برای کاهش این حس می توانید به جای گلو، گوش خود را بخارانید. هنگامی که اعصاب گوش تحریک می شوند، عضلات گلو دچار اسپاسم و گرفتگی می شوند و خارش گلوی شما برطرف می شود.

13- جلوی گریه ی خود را بگیرید

برای جلوگیری از گریه کردن در انظار عمومی، چشم خود را بدون چشمک زدن نگه دارید و با این کار معمولا می توانید جلوی اشک ریختن خود را بگیرید. اگر شما قبلا شروع به گریه کرده اید، سعی کنید بدون چرخاندن سر به سمت بالا نگاه کنید تا گریه شما متوقف شود.

14- سینوس هایتان را خالی و پاکیزه کنید

به طور متناوب این کار را انجام دهید: زبان خود را محکم به سقف دهان یا کام بچسبانید و با یک انگشت ناحیه بین ابروها را برای 20 ثانیه فشار دهید.

سینوس‌ها، حفره‌های توخالی در استخوان جمجمه هستند. این حفره‌ها با هم در ارتباطند و با بافت غشای مخاطی و مخاط پر شده‌اند. این استخوان‌ها نسبتا انعطاف ‌پذیرند، بنابراین یک ماساژ ساده می‌تواند به تمیز کردن هرگونه مایعی که در درون این حفره‌ها انباشته شده کمک کند.

فشار میان ابروها، استخوان پیشانی را کمی داخل برده و روی استخوان بینی هم که در پشت آن است تاثیر می‌گذارد.

فشار ریتمیک زبان به سقف محکم دهان، فک فوقانی و تیغه‌ی بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این استخوان، مجراهای بینی را به دهان مرتبط می‌نماید. فشار باعث می‌شود تیغه بینی به عقب و جلو بجنبد. این حرکت باعث می‌شود سایر استخوان‌ها به ‌سمت بیرون برجسته شوند و در نتیجه مایع از سینوس‌ها خارج شده و به سمت بینی و حلق حرکت کند.

این شیوه، برای افرادی مفید است که انعطاف ‌پذیری استخوانشان زیاد است. اگر غشای مخاطی‌ خیلی ملتهب باشد، ممکن است سینوس‌ها به راحتی تخلیه نشوند.

15- هنگامی که انگشتان شما می سوزد، از تاول زدن آن جلوگیری کنید

اگر به ماده داغی دست زدید، برخی در اولین اقدام تکه ای یخ روی سوختگی می گذارند، و این کار شاید درد را به سرعت کاهش دهد، البته این کار لزوما بهترین راهکار نیست چون تغییر ناگهانی در درجه حرارت پوست ایجاد می شود. محل سوختگی را تمیز کنید و با کف دستی که سالم است بر روی محل سوختگی فشار وارد کنید تا از تاول پیشگیری شود.

16- از خمیازه کشیدن خودداری کنید

اگر دهانتان برای خمیازه باز شده است، سعی کنید نوک زبان خود را لمس کنید تا خمیازه متوقف شود.

17- از سکسکه کردن خلاص شوید

درمان های زیاد خانگی برای رفع سکسکه وجود دارند و هر یک از ما روشی را برای رهایی از سکسکه انتخاب می کنیم. اما اگر تاکنون راهکاری برای آن برنگزیدید، تا جایی که می توانید نفس خود را حبس کنید، وقتی دیگر نتوانستید نفس خود را نگه دارید، به آرامی بازدم کنید.

18- حافظه خود را با دارچین افزایش دهید

بسیاری دارچین را برای کاهش وزن مصرف می کنند، آیا می دانید که تنها بو کردن دارچین هم حافظه و هم ادراک و احساس شما را بهبود می بخشد. مقداری دارچین را بر روی میز کار خود داشته باشید و هنگام نوشیدن چای یا هر نوشیدنی دیگر، کمی دارچین به آن بیفزایید.

مصرف دارچین برای تقویت حافظه و حال بهتر

19- خود را بیدار نگه دارید (بدون نوشیدن چای و قهوه)

نور آبی روش طبیعی برای بیدار ماندن شماست. دانشمندان متوجه شدند که نور آبی نسبت به نورهای دیگر می تواند مردم را بیدار نگه دارد. بنابراین هنگامی که می خواهید بیدار بمانید سریع به سراغ چای، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار نروید.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید