• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 09 / 12

آیا تاکنون شما را دیوانه خطاب نکرده اند؟

آیا تا به حال پیش آمده که رویای خود را با کسی در میان بگذارید و او شما را دیوانه یا احمق خطاب کند؟ آیا تاکنون شما را این گونه خطاب نکرده اند؟ پس بدانید که سعی نکرده اید از محدودیت های ذهنی خود فراتر روید.

مهم نیست چند سال دارید، خانم هستید یا آقا، متولد هر جا که باشید مهم نیست حتی اینکه چقدر باهوش هستید هم اهمیت زیادی ندارد، مهم نیست تاکنون چقدر خلاق بوده اید، مهم نیست تاکنون چقدر درآمد داشته اید، هیچ کدام از اینها چیزی را ثابت نمی کنند.

برخی به من می گویند اینها مهم هستند، می گویند اینها منجر به موفقیت می شوند ولی حقیقت غیر از این است نمی گویم بی اهمیت هستند بلکه بسیاری از آنها بسیار هم مهم هستند اما همه آنها می توانند موفقیت های گذرا برای شما به ارمغان بیاورند و یک موفقیت پایدار از کارایی بالا ناشی می شود.

بیشتر مردم از پستی بلندی های زندگی خسته می شوند و کنار  می کشند. بسیاری در مشکلات و موانع دچار استرس زیادی می شوند و مهارت کافی برای مواجهه با این شرایط را ندارند.

آیا تاکنون شما را دیوانه خطاب نکرده اند؟

موفقیت با نترسیدن آغاز می شود

موفقیت با یک سری عادت های خوب کوچک ساخته می شود. موفق ها در هر رشته و زمینه ای که کار می کنند بسیار پر کار و پر تلاش هستند. اگر فروشنده باشند با افراد بیشتری برای فروش تماس می گیرند. اگر هنرمند باشند بیش از دیگران نقاشی کرده اند، اگر نوازنده باشند بیش از دیگران نواخته اند. آنها در رشته خود خبره شده اند چون با رویایی بزرگ و با اشتیاقی سوزان تلاش می کنند و این اشتیاق سوزان سبب می شود که بیشترین دستمزد قابل تصور را دریافت کنند. آنها هر کاری انجام می دهند آن را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، همگان آنها را تحسین می کنند.

موفق ها سازگار هستند. با محیط و شرایط سریع تر از هر کسی کنار می آیند و توان تصمیم گیری سریع دارند. آنها از بیشتر افراد شادتر و سالم تر هستند، همیشه قدردان هستند و به دنبال مقصر نمی گردند.

وقتی در اوج قرار می گیرید احساس تنهایی نخواهید کرد، چون مردم قدر کار ارزشمند شما را خواهند دانست. عملکرد و توانایی شما را تحسین خواهند کرد.

این افراد، معمولی نیستند، نه به خاطر نژاد است و نه به خاطر شانس بلکه عادت های آنهاست که از آنها افرادی بزرگ و توانمند ساخته است. یک سری عادت های ساده است که از آنها موفق های بزرگ ساخته است. هر کسی می تواند این عادت ها را داشته باشد و انسان موفقی باشد.

6 عادت مهم را در این مقاله با شما در میان می گذارم که به کمک آنها می توانید آن انسان موفقی باشید که هر کسی آرزو کند چون شما باشد.

به دنبال وضوح و شفافیت باشید

آنها قبل از شروع به هر کاری هدف خود را شفاف و دقیق مشخص می کنند و آنها عادت کرده اند قبل از هر کاری قلم و کاغذ بردارند و دقیق خواسته خود را مشخص کنند، بنویسند و به خاطر بسپارند و این کاری است که هر روز تکرار می کنند.

موفق ها تصویری مثبت و واضح از رویای خود در ذهن دارند. آنها از خود می پرسند من چه کسی می توانم باشم، قرار است چه جایگاهی داشته باشم و با مردم چگونه در ارتباط خواهم بود؟ چه مهارت هایی را باید تقویت کنم؟ چه خدماتی قرار است ارائه دهم؟ چگونه به مردم کمک خواهم کرد؟ این پرسش ها حاصل تحقیقاتی بود که روی افراد فوق موفق انجام شد و 70 درصد آنها چنین پرسش هایی را با خود مطرح کرده بودند و پاسخ آن را دقیقا برای خود مشخص کرده بودند.

آنها انرژی زیادی به کمک اراده قوی خلق می کنند

گویی آنها توانایی تبدیل انرژی دارند وقتی آنها را در حال کار کردن می بینی گمان می کنی خستگی ناپذیرند. این توانایی روحی و انگیزه قوی آنهاست که منجر به چنین انرژی می شود.

آنها باور دارند که باید به جهان خدمت کنند آنها منتظر نمی شوند تا کس دیگری کار انجام دهد. آنها منتظر نمی مانند تا کسی آنها را راضی کند بلکه خود تلاش می کنند و از تلاش خستگی ناپذیر خود لذت می برند. آنها از کار کردن و مهارت بالای خود هر لحظه لذت می برند.

آنها طوری عمل می کنند که هر کسی آرزو می کند نیاز به آنها همیشه احساس می شود.

این احساس تعهد و وجدان کاری است که از آنها چنین افرادی ساخته است.

بهره وری بالا

آنها عادت دارند روی یک یا تعداد معدودی کار تمرکز کنند ولی آن را به بهترین شکل انجام می دهند. موفقیت های بزرگ با انجام یک سری کارهای تکراری و روزمره بدست نمی آید بلکه باید با چشم باز و انعطاف پذیری بالا روی انجام کار با بهترین کیفیت ممکن تمرکز کرد.

این افراد به کمک تیم خود به این مهم دست می یابند. تیمی که توانایی های مکمل یکدیگر دارند و کمبود ها و ضعف های یکدیگر را جبران می کنند. آنها الهام بخش تیم خود هستند و مانند یک رهبر تاثیری مثبت در تیم خود دارند و بدین ترتیب به بهترین برایند ممکن دست می یابند.

آنها اطرافیان خود را مدام تشویق می کنند

آنها بیش از هر کسی به اطرافیان خود موج مثبت می دهند، انرژی هدیه می کنند و شوری می آفرینند که منجر به کار و تلاش بیشتر در اطرافیان خواهد شد. این عادت بسیار قدرتمند است و درست زمانی که همه ناامید و خسته شده اند چنین رهبرانی با قدرت به سازمان خود انرژی و انگیزه می دهند تا دوباره تلاش کنند و از موانع، پله ای برای پیشرفت و قوی تر شدن بسازند. این موج مثبت بازتابی قوی تر از قبلی دارد و هر بار در فضای گروه یا سازمان بازتابش می کند این گونه است که در برخی محیط ها می بینید کارکنان سخت تلاش می کنند و لبخند می زنند گویی خستگی ناپذیر هستند!

در پایان باید بگویم انتخاب با شماست کدام یک را انتخاب می کنید یک زندگی پرنشاط و پرتلاش؟ یا به دنبال روزمرگری بودن؟ کدام یک شما را از نظر روحی ارضا می کند به دنبال چالش های جدید رفتن؟ انگیزه و انرژی مثبت دادن و موجی از امید پراکندن؟ یا منفی بافی و رخوت؟ شما انتخاب می کنید در هر شرایطی کدام نقش را بازی کنید!

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید