• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 09 / 18

تشخیص اسکناس اصل از تقلبی 50 یورویی

در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام مقالاتی با عناوین “ویژگی های امنیتی اسکناس 50 دلاری” و “ویژگی های امنیتی اسکناس 100 دلاری” را می بینید. اما در این مقاله به کمک راهکارهایی که توسط بانک مرکزی اروپا ارائه شده است و ما آن را در یاد بگیر دات کام ترجمه کرده ایم می توانید اسکناس 50 یورویی اصل را از اسکناس تقلبی تشخیص دهید.

نحوه تشخیص اسکناس 50 یورویی اصل از تقلبی

نحوه تشخیص اسکناس 50 یورویی
لمس اسکناس

اسکناس را لمس کنید باید ترد و سفت تر از کاغذ معمولی باشد. در حاشیه سمت راست و چپ اسکناس خطوط برجسته ای وجود دارند که می توانید آن را با انگشتان خود لمس و احساس کنید به این ترتیب حتی کسانی که بینایی ضعیفی دارند به راحتی می توانند اسکناس اصل را شناسایی کنند.

عدد 50 که با فونت درشت، بالا و وسط اسکناس چاپ شده و تصویر اصلی و چاپ برجسته عمودی کنار تصویر ضخیم تر احساس می شوند.

اسکناس 50 یورویی در برابر نور

اسکناس 50 یورویی را در برابر نور قرار دهید و به آن نگاه کنید. یک تصویر کم رنگ می بینید که ظاهر می شود تصویر چهره خانمی به نام یوروپا (در افسانه های یونانی از او گفته شده است) خواهید دید، که پشت سر او ارزش اسکناس و یک پنجره سنگی نمایش داده می شود.

هولوگرام یوروپا در اسکناس 50 یورویی

اگر اسکناس را روی سطحی تیره قرار دهید قسمت روشن تصویر تیره تر خواهد شد و عدد 50 بهتر از بقیه تصویر دیده می شود.

این تصویر یا واترمارک در هر دو سمت اسکناس قابل دیدن است.

دوباره اسکناس را در برابر نور بگیرید خواهید دید که نوار باریک امنیتی به رنگ سیاه در خواهد آمد و روی آن می توانید ارزش اسکناس (50 یورو) را ببینید.

نحوه تشخیص اسکناس 50 یورویی اصل برجستگی عدد

علامت یورو (€)

دوباره اسکناس را در برابر نور قرار دهید خواهید در سمت دیگر اسکناس یک پنجره وجود دارد که داخل آن شفاف می شود به گونه ای که سمت دیگر را می توانید ببینید و در داخل آن تصویر چهره خانم یوروپا قابل دیدن است و اگر اسکناس را برگردانید می بینید این تصویر در سمت دیگر هم قابل دیدن است.

چرخش اسکناس و تغییر رنگ

اگر همان طور که به اسکناس 50 یورویی نگاه می کنید کمی آن را بچرخانید باز هم داخل پنجره ای که در بالا گفته شد تصویری رنگین کمانی از ارزش اسکناس (50 یورو) خواهید دید که در اطراف عدد هم خطوطی همین شکل ظاهر و ناپدید می شوند.

نحوه تشخیص اسکناس 50 یورویی اصل با لمس حاشیه اطراف

حال اسکناس را برگردانید پشت همین پنجره اعداد 50 را به شکل رنگین کمانی مشاهده خواهید کرد.

باز هم به اسکناس کمی زاویه بدهید به کمک نوارهای نقره ای که سمت راست اسکناس قرار دارند باز هم تصویر چهره یوروپا در پنجره دیده خواهد شد و کمی پایین تر تصویر اصلی اسکناس و عدد پنجاه را خواهید دید.

باز هم اسکناس پنجاه یورویی را کمی بچرخانید عدد پنجاه که به رنگ سبز زمردی در گوشه پایین سمت چپ دیده می شود خطی از نور را به نمایش می گذرد که روی عدد بالا و پایین می رود و با بیشتر چرخاندن آن از سبز زمردی به آبی تیره تغییر رنگ خواهد داد.

نحوه تشخیص اسکناس 50 یورویی اصل حرکت نور بر روی عدد50

حروف کوچک

در بخش هایی از اسکناس می توانید حروف بسیار ریزی را مشاهده کنید که برای دیدن آن نیاز به یک ذره بین خواهید داشت. این حروف باید کاملا شارپ بوده و مات نباشند.

اشعه ماوراء بنفش

اگر اسکناس را در برابر اشعه ماوراء بنفش قرار دهید، خود کاغذ درخششی نخواهد داشت.

فیبرهای کوچکی در بافت کاغذ گنجانده شده اند که ظاهر خواهند شد هر فیبر سه رنگ مختلف را به نمایش می گذارد.

روی اسکناس ستاره ها روی پرچم اروپایی دایره های کوچک و چندین ناحیه دیگر به رنگ زرد در خواهند آمد. در پشت اسکناس یک چهارم از دایره ای که در مرکز قرار دارد به رنگ سبز در خواهد آمد. شماره سریال که به صورت افقی روی اسکناس چاپ شده است و همین طور نوار اسکناس به رنگ قرمز در خواهد آمد.

در برابر اشعه uv-c ستاره ها و دایره های کوچک به رنگ زرد در می آیند. ستاره های بزرگ بعضی قسمت ها به رنگ نارنجی یا زرد در می آیند و همچنین یک علامت بزرگ (€) در مرکز دیده خواهد شد.

نحوه تشخیص اسکناس 50 یورویی اصل با اشعه ماوراء بنفش

نور اینفرارد

در برابر اشعه اینفرارد عدد 50 (که در حالت عادی سبز رنگ بود) و بخشی از عدد 50 بزرگ در مرکز اسکناس و همچنین بخش سمت راست تصویر اصلی اسکناس و نوار، نقره ای رنگ دیده خواهند شد.

نحوه تشخیص اسکناس 50 یورویی اصل با نور اینفرارد

در پشت اسکناس علاوه بر پنجره عدد 50، شماره سریال افقی قابل دیده است.

ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید