• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 09 / 25

5 نکته برای عکاسی از معماری داخلی

در این مقاله از ایده های میشل موراز استفاده شده است، وی برنده جایزه بین المللی عکاسی معماری است، او توانسته است تعاریف جدید و حس خلاقانه تازه ای را وارد این عرصه و کار های تجاری کند. وی که در اصل ساکن تورنتو است، به اماکن بسیاری در سر تا سر دنیا سفر کرده و از ساختمان ها عکس گرفته و کارگاه هایی نیز در این زمینه برگزار می کند.

عکاسی از طراحی داخلی

بیایید پیش از اینکه وارد مبحث عکاسی معماری شویم، کمی در دنیای طراحی داخلی و معماری داخلی پرسه بزنیم.

در واقع معماری داخلی، شاخه بسیار پر محتوا و موضوعی است و مشتریان متعددی از دلالان معاملات ملکی گرفته تا طراحان برجسته داخلی را شامل می شود. همچنین فضا و اماکن مختلف بسیاری نیز در این شاخه وجود دارد: خانه ها، هتل ها، رستوران ها، اداره ها، مغازه ها، ساختمان دانشگاه ها، کتاب خانه ها، اماکن عمومی و غیره.

عکس های داخلی چند هدف دارند: نشان دادن یک فضا، ویژگی های جالب توجه جزئیات و یا وسایل، نشان دادن مدل استفاده از فضا—همه اینها بستگی به این دارند که مراجعه کننده شما کیست و از این کار چه هدفی دارد. برای مثال، دلالان معالات ملکی و طراحان داخلی هر کدام از یک خانه، عکس های مختلفی می خواهند.

بیایید نگاهی به 5 نکته بیاندازیم که با استفاده از آنها می توانید توانایی عکاسی خود در معماری داخلی را ارتقا دهید:

مشخص کردن خطوط عمودی

ابتدا، باید بدانید که هر عکس معماری نیاز به یک سری خطوط عمودی مستقیم دارد. ساده ترین راه برای داشتن این خطوط استفاده از یک لنز tilt-shift (این نوع لنزها که با نام” لنزهای تیلت شیفت” نیز شناخته می‌شوند، به منظور مدیریت هر چه بهتر بر روی اثر پرسپکتیو منظره پدید آمده‌اند و با حرکت افقی و عمودی خود (Tilt & Shift)، تصاویر بسیار جالبی از منظره را به ثبت می‌رسانند) است. اگر از این لنز ها ندارید، نگران نباشید، نیازی نیست آنها را بخرید. در این صورت بهتر است از ابزار تبدیل (transform) در نوار لایت روم استفاده کنید.

 

عکس های واید (عریض) نگیرید

اگر شما برای یک بنگاه دار عکس می گیرید پس بهتر است عکس های واید بگیرید. آنها هم معمولا همین را می خواهند. آنها می خواهند اتاق ها بزرگ تر از آنچه هستند به نظر برسد. با این وجود، اگر مشتری شما یک معمار و یا طراح داخلی است، بهتر است بدانید که آنها اغلب تصاویری بدون پیچیدگی می خواهند.

این را به عنوان یک قانون همیشگی در نظر بگیرید: هیچ گاه عکس ها را پهن تر و واید تر از 24 میلی متر نگیرید(در کادر کامل دوربین). اغلب عکس های بزرگ من توسط یک لنز تیلت شیفت 24 میلی متری گرفته شده اند. من گاهی نیاز دارم که از یک لنز بزرگ تر استفاده کنم. اما هیچ گاه از لنز های بزرگ تر از 24 میلی متر استفاده نمی کنم مگر اینکه اتاق خیلی بزرگ باشد.

عکس های واید (عریض) نگیرید

اتاق را بیارایید

چیدمان، یکی از مهمترین گام ها در عکاسی معماری است! غیر معمول نیست که زمان زیادی می طلبد و در نتیجه کار عکاسی شما،طولانی تر از گرفتن عکس های ساده از یک اتاق می باشد. برخی مشتریان به من در این زمینه کمک می کنند، و در غیر این صورت خود مجبور به انجام آن هستم.

ابتدا، دوربین خود و کادر عکاسی را تنظیم کنید. بسته به رویکردتان، المان های موجود در اتاق باید به شکل های مختلفی دیده شوند، پس باید اتاق را بر مبنای یک زاویه مشخص صحنه سازی کنید. وقتی صحنه آماده شد، مطمئن شوید که هیچ چیز در اتاق ناهماهنگ نبوده و اتاق بیش از حد شلوغ نیست و همین طور عوامل دیگر را نیز بررسی کنید.

قبل عکاسی، اتاق را بیارایید

استفاده از نورافکن

در حالی که استفاده از نورافکن در این کار الزامی نیست (من معمولا بدون استفاده از نور افکن ها عکس می گیرم) با این وجود در صورت استفاده از نور افکن ها می شود تاثیرات چشم گیری در کار ایجاد کرد. شما در کنار چیدمان وسایل و ایجاد فضای مناسب که کلیدی ترین عوامل هستند، می توانید با افزودن کمی نور بیشتر در محیط به آن فضا گرما و حس زندگی ببخشید. همچنین اگر میان نور فضای داخل اتاق و بیرون از آن تعادل ایجاد کنید هم خوب می شود، در این صورت شما می توانید از طریق پنجره منظره بیرونی را نیز در عکس داشته باشید.

از نور های پر سرعت و یا برخی فلاش های مناسب استفاده کنید، البته انتخاب شما بستگی به این دارد که فضای مورد نظرتان چقدر بزرگ است. نکته کلیدی در اینجا این است که میان فضای تحت نظر نور افکن و فلاش تعادل بر قرار کنید، از این رو دیگر فضا بیش از حد نیاز سفید و درخشان نخواهد شد. برای فلاش هایتان از ژل استفاده کنید تا از داشتن نقاط آبی در عکس جلوگیری شود.

استفاده از نورافکن در عکاسی

حضور افراد در عکس

اینکه در کادر عکستان فرد و یا افرادی حضور داشته باشند به شما کمک می کند تا فضای مورد نظرتان قابل استفاده به نظر برسد. معمولا این تکنتیک برای عکس های خانه های مسکونی خیلی کاربرد نداشته و مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما قطعا گزینه خوبی برای عکس های تجاری و اماکن سازمانی است.

حضور افراد در عکس

بهتر است افراد در عکس شما در حال استفاده از فضای موجود باشند. معمولا در این مدل عکس ها بهتر است افراد داخل عکس، بیشتر در معرض نور بوده تا کمی بلور شوند. اگر فردی در عکس در حال قدم زدن در فضای مورد نظر باشد و کمی هم بلور شده باشد عکستان پویا و پر انرژی تر خواهد بود. برخی مشتریان تمایل دارند از کارمندانشان برای مدل شدن در این قبیل عکس ها استفاده کنند. در این صورت برای شما عالی خواهد بود چرا که به راحتی می توانید آنها را در عکس راهنمایی و هدایت کنید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید