• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2018 / 09 / 28

با برج سیب زمینی محصول ارگانیک یکسال خود را تامین کنید

اگر مقدار زیادی سیب زمینی مصرف می کنید فکر بدی نیست که آنرا در حیاط خانه یا در منزل یا حتی روی پشت بام خود تولید کنید و از خرید آن بی نیاز شوید. در روشی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم خواهید دید که کمترین میزان مراقبت را نیاز خواهد داشت و با هزینه کم می توانید به تولید محصول بپردازید بدون اینکه زمین کشاورزی نیاز داشته باشید. برای این منظور به مقداری کاه ، سیم مفتولی و کمی خاک و کمپوست و البته سیب زمینی به عنوان بذر نیاز دارید.

می توانید محصول خود را در بهار بکارید تا در تابستان سیب زمینی داشته باشید و همچنین می توانید در تابستان بکارید تا در پاییز سیب زمینی داشته باشید. و همچنین می توانید در اخر تابستان بکارید تا اوایل زمستان محصول داشته باشید.

 

آموزش کاشت سیب زمینی در خانه

شروع کار تولید سیب زمینی ارگانیک در منزل

این گلدان های دست ساز یا برج های سیب زمینی می توانند به خوبی محصول شما را تا ماه نوامبر گرم و مرطوب نگه دارند.

در مرحله اول به کمک سیم های مفتولی مانند شکل زیر برج سیب زمینی یا گلدان درشت ساز خود را بسازید.

فنس گلدان سیب زمینی

قطر گلدان سیب زمینی شما باید بین 70 تا 100 سانتی متر باشد کف آنرا با روزنامه و مجلات دورریز بپوشانید.

فنس برای تولید سیب زمینی در حیاط

در مرحله بعد مانند شکل زیر جدار داخلی گلدان را کاملا با لایه ای از کاه بپوشانید. همچنین ته گلدان باید به اندازه کافی کاه بریزید.

گلدان دست ساز برای حیاط و کاشت محصول سیب زمینی

اکنون داخل گلدان سیب زمینی خود را می توانید با 30 سانت خاک که با 30 تا 50 درصد ورمی کمپوست مخلوط شده است بپوشانید. ارتفاع آن در حدود 30 سانت باشد خوب است.

مانند شکل زیر سیب زمینی ها را به فاصله 5 تا 8 سانتی لبه گلدان قرار دهید و روی آنها را با خاک بپوشانید. هر سیب زمینی با آن یکی در حدود 15 سانت فاصله داشته باشد

مراحل کاشت سیب زمینی در گلدان

همینطور لایه لایه با کاه خاک سیب زمینی و دوباره خاک برج خود را بالا ببرید. تا برج شما پر شود اکنون زمان اب دادن است به اندازه کفی به آنها اب بدهید اما در این کار زیاده روی نکنید چون باعث پوسیدگی گیاه خود می شوید. برج سیب زمینی شما باید مرطوب باشد اما نباید آنرا گِل کنید.

محصول اقتصادی در خانه سیب زمینی

بعد از سه ماه می توانید محصول سیب زمینی خود را برداشت کنید.

تولید سیب زمینی در منزل

گلدان ها یا برج های دست ساز خود را خالی کنید و سیب زمینی ها را بیرون بیاورید بهتر است از پایین به بالا سیب زمینی ها را خارج کنید.

علی یزدی مقدم

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید